2020-02-20 06:30

La “taraba” Internetului: Cum se vor combate ESCROCHERIILE de pe piața online

 |  15:08
La “taraba” Internetului: Cum se vor combate ESCROCHERIILE de pe piața online

O mai mare transparență a piețelor online? Va deveni mai clar dacă produsele sunt vândute de un comerciant sau de o persoană fizică? Recenziile false vor fi interzise? Toate aceste întrebări au răspuns afirmativ, deoarece intră în vigoare noi norme UE privind protecția consumatorilor, în lumea digitală.

Comisia Europeană a salutat încă de la începutul lunii ianuarie intrarea în vigoare a noilor norme UE privind protecția consumatorilor, ca parte a „Noilor avantaje pentru consumatori”. Acestea vizează o mai bună aplicare și modernizare a normelor actuale ale UE privind protecția consumatorilor, în conformitate cu evoluțiile digitale. Statele membre au doi ani să transpună directiva în legislația națională, pentru a asigura măsuri de protecție mai solide consumatorilor din UE.

 „Noile norme vor spori protecția consumatorilor în lumea digitală, protecție pe care o merită cu prisosință. De asemenea, UE spune <NU> produselor vândute ca fiind identice cu cele din alte state membre, atunci când este evident că nu e așa. Însă aceste noi norme nu vor proteja consumatorii de comercianții necinstiți și de escrocherii online decât dacă sunt implementate în mod strict. Încurajez cu fermitate toate statele membre să se asigure că noile norme sunt puse în aplicare fără întârziere”, a declarat Věra Jourová, vicepreședintele pentru valori și transparență.

Încălcarea normelor poate însemna, pentru o companie, amendă

De asemenea, Didier Reynders, comisarul european pentru justiție, a adăugat că se transmite un avertisment puternic comercianților cu privire la faptul că “ar trebui să respecte normele, nu să le ocolească. Încălcarea la scară largă a normelor UE privind protecția consumatorilor poate însemna, pentru o companie, o amendă de 4 % din cifra de afaceri anuală. Aceasta va fi o sancțiune suficient de descurajatoare și eficace pentru a preveni fraudele comercianților necinstiți. Salut această nouă legislație, deoarece stabilește standarde cu adevărat europene de protecție a consumatorilor”.

Noile norme vor asigura, printre altele, o mai mare transparență a piețelor online: va deveni mai clar dacă produsele sunt vândute de un comerciant sau de o persoană fizică, iar recenziile false vor fi interzise. În plus, vânzătorii nu vor putea să promoveze în mod fals reduceri de preț, iar site-urile de comparare a prețurilor vor trebui să informeze consumatorii cu privire la criteriile de clasificare. Noile norme vor consolida, de asemenea, drepturile consumatorilor prin: asigurarea de compensații pentru victimele practicilor comerciale neloiale și prin aplicarea de sancțiuni în cazul „unor situații de prejudiciu colectiv”, care afectează consumatorii din întreaga UE.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2020-01-19



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray

FOCUS MEDIA

Profesionalism focusat pe tine