2019-10-14 16:31

MAI îi încurajează pe nesimțiții care parchează aiurea

 |  21:01
MAI îi încurajează pe nesimțiții care parchează aiurea

Un stres continuu pentru mulți dintre șoferii bucureșteni este parcarea: fie că au locuință proprietate personală, dar nu și loc de parcare rezervat, fie că trebuie să se deplaseze, zilnic, cu mașina într-o zonă lipsită constant de spații de parcare disponibile. Un hâtru a sintetizat situația într-un banc. Cică, ce spune un bucureștean ajuns pe Lună? „Tare, nene!... Ce de locuri de parcare!...”.

În prezent, în București, există peste un milion şi jumătate de maşini, iar locurile de parcare nu depășesc numărul de 250.000, 90% dintre acestea fiind parcări rezidențiale. În plus, zilnic, peste 400.000 de maşini vin şi pleacă din Capitală. Specialiștii spun că problema parcărilor ar putea fi rezolvată dacă toate intrările în oraş ar beneficia de noduri intermodale, adică de parcări legate de liniile de autobuze, tramvaie, troleibuze sau metrou. Astfel, cei care locuiesc în afara Capitalei și-ar putea lăsa maşinile la periferie, într-o parcare sigură, iar apoi și-ar putea continua călătoria cu un mijloc de transport în comun. La intrarea dinspre DN1 ar fi trebuit să fie prima parcare de tip park and ride din Capitală, însă proiectul a rămas doar la stadiul de organizare de şantier, chiar dacă trebuia inaugurat în 2016.

Chiar și în aceste condiții, dacă ai bunăvoință și răbdare, în general reușești să parchezi fără să îi incomodezi pe alții. Dar, nu sunt puțini cei care aleg să „protesteze” parcându-și mașinile la întâmplare, pe trotuare, în stațiile de autobuz, pe trecerile de pietoni sau chiar în intersecțiile circulate, blocând traficul. În luna aprilie, Primăria Sectorului 1 anunța că a câștigat un proces prin care se va relua ridicarea mașinilor parcate ilegal, însă MAI nu a demarat încă proiectul de reglementare a procedurii de aplicare a acestei măsuri. Conform B365.ro, Cătălin Drulă, consilierul premierului Cioloş pe probleme de infrastructură, spune că „există o rezistență la nivelul M.A.I. în a face orice pas în acest sens”.

MAI așteaptă comunicarea deciziei Curții de Apel

În luna aprilie, Guvernul a fost obligat printr-o decizie a instanţei (Curtea de Apel București), dată în urma demersurilor făcute de Primăria Sectorului 1, să adopte, în regim de urgență, un regulament de ridicare a mașinilor parcate neregulamentar. Decizia instanței nu ar fi fost definitivă, însă Guvernul a anunţat că nu o va ataca.

Ministerul Afacerilor Interne era obligat, potrivit deciziei instanţei, ca, în termen de 30 de zile de la rămânerea definitivă a hotărârii judecătorești, să elaboreze procedura de ridicare a mașinilor oprite/staționate neregulamentar pe partea carosabilă a drumurilor publice, așa cum este prevăzută la art. 64 și art. 97 alin 1 lit. d) și alin. 6 din Ordonanța de Urgență a Guvernului României nr. 195/2002 republicată. Totodată, Curtea de Apel București obliga Guvernul României ca, în termen de 30 de zile de la comunicarea proiectului de reglementare întocmit de Ministerul Afacerilor Interne, să adopte regulamentul de ridicare a mașinilor parcate neregulamentar pe partea carosabilă.

Într-un răspuns transmis B365.ro, Ministerul Afacerilor de Interne precizează că nu a elaborat regulamentul, întrucât nu i-a fost comunicată decizia de către instanţă. În principiu, instanțele au la dispoziție 30 de zile pentru motivarea și comunicarea deciziilor. În practică, însă, procesul poate dura și o jumătate de an sau mai bine. Abia din momentul comunicării curge termenul de 15 zile pentru recurs sau apel, după caz. Iar după cele 15 zile, MAI va mai avea la dispoziție încă 30 de zile pentru aplicarea deciziei definitive.

„După comunicarea hotărârii, MAI va analiza considerentele Curții de Apel București, urmând ca în raport de acestea să propună măsuri adecvate cu privire la ridicarea vehiculelor oprite/staționate neregulamentar pe partea carosabilă a drumurilor publice”, au explicat reprezentanții Ministerului Afacerilor de Interne pentru B365.ro.

Poziția Guvernului

„Știu toate aspectele controversate ale ridicării mașinilor. Pornite mai ales de la metodele de tip «Vestul sălbatic» cu care a fost aplicată în anii 2009-2010. Știu și că nu sunt locuri de parcare legale pentru toate mașinile din marile orașe. Dar asta nu înseamnă că nu mai trebuie ridicată nicio mașină niciodată. Am ajuns la situații absurde când 10 autobuze așteaptă după o mașină parcată aiurea. Avem copii care merg la școală pe stradă pentru că trotuarele au mașini pe ele, expunându-se la a fi loviți de mașini. Avem mămici cu cărucioare sau bătrâni care se expun accidentelor pentru că trecerile de pietoni sunt blocate de mașini parcate ilegal. De altfel, avem morți clar identificați cu această cauză (vizibilitate la trecerea de pietoni obturată de autovehicul staționat ilegal), dar cazurile nu au fost mediatizate, ci mai degrabă mușamalizate. Așadar, vorbim de un instrument necesar. Cum este el aplicat - cu responsabilitate, cu măsură, în sprijinul cetățeanului, sau nu, depinde de Poliție și de primării. Din 20 ianuarie am depus eforturi constante pentru a rezolva această problemă. Am avut întâlniri cu responsabilii din Ministerul Afacerilor Interne și Poliție, am trimis emailuri, am scris minute, am dat telefoane. Între timp, la începutul lui aprilie a apărut și o hotărâre a Curții de Apel București care obligă guvernul să emită acest regulament de ridicare și să pună în aplicare decizia Înaltei Curții. Adică instanța obligă guvernul să-și facă treaba. Din păcate, totul a fost în zadar până acum. Există o rezistență la nivelul M.A.I. în a face orice pas în acest sens. Iar o rezistență a M.A.I., cel puțin în acest guvern, se dovedește un zid (aproape) de netrecut. Lucrurile sunt clare, oamenii știu ce au de făcut: trebuie să inițieze un proiect de Hotărîre de Guvern care să rezolve problema (și să îndeplinească decizia unei instanțe). Dar nu vor”, a scris Cătălin Drulă, pe Facebook.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2016-06-21

Mai multe imagini:
MAI îi încurajează pe nesimțiții care parchează aiurea
zoom




Parerea ta...

CĂKAȚI CU ”BOLENTINE”.
22 Iun 2016

”ȚARĂ MINORĂ ȚARĂ DE SECĂTURI!” ADUNĂTURĂ DE GUNOAIE GENETICE, SCURSURI, SCÎRNĂVII, KRETYNY, FLEGME; ĂȘTIA-S PROSTĂLĂII ROMÎRLANI!
DURLAU
22 Iun 2016

Cătălin Drulă, consilier guvernamental are ochelari de cal .DE CE NU VEDE LIPSA PARCARILOR SI MAI ALES LIPSA PREOCUPARILOR DIN PARTEA ADMINISTRATIILOR LOCALE PENTRU A SATISFACE NECESARUL DE PARCARI. Cătălin Drulă, SE FACE PURTATORUL DE CUVANT AL MAFIOTILOR SAU RECHINILOR CARE SI-AU CUMPARAT UTILAJE DE RIDICAT CU JAPCA DE ORIUNDE AUTOTURISMELE CETATENILOR AMARATI DE CEEA CE OFERA SOCIETATEA CETATEANULUI ONEST. Cătălin Drulă, trebuie sa tina cont de DECIZIA ICCJ si sa analizeze cum au fost recuperate sutele de milioane incasate abuziv si ilegal de catre RECHINII CARE AU FURAT MASINI DE PE STRAZILE ORASELOR Ro , fenomen ca in lumea primitiva. CATALIN DURLAU NU FI PAPAGAL SI PUNE BOTUL LA SATISFACEREA POFTELOR neortodoxe ale MAFIOTILOR din Ro .Daca ai suficienti neuroni analizeaza cele doua situatii ale raului social FURTUL ILEGAL DE AUTOTURISME DE ORIUNDE si faptul ca circulatia pietonala este afectata din lipsa parcarilor si vezi unde ii RAUL CEL MAI MARE.
CHILIMAN
22 Iun 2016

Primaria sect 1 sa isi organizeze traficul in zona de competenta si sa marcheze drumurile. Astia traiesc pe alta lume. Dimineata este o coada de 400-500 de metri la Poligrafiei cu Ramada si stiti de ce ? pentru ca nu sunt in stare sa treaca semafoarele pe intermittent sa vada ce traffic fluent este ......vai de mama lor
Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray