2019-10-17 18:31

Mărturisirile unui dascăl dedicat: metodele digitale le aplicăm cu succes de 4-5 ani

 |  21:01
Mărturisirile unui dascăl dedicat: metodele digitale le aplicăm cu succes de 4-5 ani

Reforma Educaţiei lui Pricopie a luat startul după ce premierul l-a ameninţat cu demiterea dacă nu face rost de manuale. În şcoli s-a cerut imediat situaţia recuperării manualelor vechi pentru clasa a II-a. Indiferenţa şi proasta administrare a sistemului educaţional au generat şi multe comentarii. Unele le acuză cadrele didactice, care se apără spunând adevăruri crunte despre situaţia din şcoli.

De obicei, cadrele didactice preferă să facă dezvăluiri sub anonimat. Atitudinea nu provine întotdeauna din teamă faţă de responsabilii Educaţiei, ci din respect faţă de copii şi părinţi. În problema manualelor pentru primele clase, învăţătorii spun că “editurile şi-au făcut jocul”, după ce primul ministru a decis retipărirea manualelor vechi de 16 ani. “Aşa că manualele noi, unele bune, aşteaptă vremuri mai bune”, a declarat pentru ziarul PUTEREA o învăţătoare din Capitală, care a participat la redactarea a peste 30 de manuale. Aceasta spune că s-a primit o circulară în şcoli pentru transmiterea situaţiei colectării manualelor vechi de clasa a II-a. “Pentru clasa I, ministerul tipăreşte manuale noi în fiecare an, dar pentru clasa a II-a, doar 10% sunt noi, restul sunt transmisibile. Aşadar, editurile au ieşit câştigătoare din acest scandal. Noi cumpărăm creta, hârtia de xerox, cărţi de specialitate, manualele după care predăm (noi nu avem dreptul la un set de manuale), cumpărăm lipici, hârtie colorată. Eu cel puţin fac quilling cu ai mei, mă mai ajută părinţii cu bani, dar şi eu am făcut investiţii majore anul trecut”, spune învăţătoarea.

Metode digitale

Cât despre calitatea manualelor şcolare, învăţătoarea spune că a fost nevoită să refuze propunerea unei edituri din cauza metodelor şi activităţilor de învăţare propuse. “Nu am acceptat propunerea ca elevii să numere picăturile de ploaie, să numere sorii în clasa I. Am spus că nu cred că e cineva atât de nebun să numere picăturile de ploaie sau fulgii de zăpadă. La 6-7 ani, copiii ştiu că e un singur soare, nu mai mulţi. Cum respectarea exemplelor era obligatorie ca să câştig manualul, nu am căzut la pace, m-am retras şi mi-am văzut de copiii mei din clasă. De programă se ocupă ministerul”, spune învăţătoarea. În general, cadrele didactice critică ministerul că a decis retipărirea manualelor vechi. “Acum, copiii sunt altfel. Lucrăm cu softuri educaţionale. După ce concep lecţia, o proiectez pe perete în clasă. Câştig mult timp şi economisesc hârtie, tuş etc. După ce văd, de exemplu Columna lui Traian, Colosul din Rhodos, trecem la activităţi pe care copiii se grăbesc să le facă. Aşa lucrăm de 4-5 ani. Eu am sponsorizat şcoala cu vreo 6 laptopuri, de la firma fiului meu, am internet în clasă pus pe banii mei. Lecţia o pun şi pe o pagină specială pe Facebook, în grup restrâns, pe care o pot accesa de acasă copiii când sunt bolnavi, iar părinţii pot vedea ce facem în clasă ».

Obiceiuri şi mentalităţi învechite

Întrebată cum reacţionează copiii mai săraci care nu au acces la internet şi la telefoane conectate la online, învăţătoarea îşi aminteşte experienţa trăită într-o comună din apropierea Braşovului. “În urmă cu câţiva ani, am fost trimisă de minister să testez copiii de clasa a IV-a în comuna Roşia lângă Braşov. Acolo erau două şcoli: una pentru rromi, modernă, colorată, făcută de străini,

şi una cenuşie, cu bănci de pe vremea războiului, pentru copiii românilor. Eu pe ei i-am testat. Le-am cumpărat o cutie de bomboane de ciocolată. Puteţi să credeţi că nu văzuseră ciocolată, nici gumă de şters? Puteţi să credeţi că toţi aveau păduchi? Când mi-au cerut cutia goală de bomboane să se joace cu ea mi-au dat lacrimile. Nu m-am putut abţine. Asta se întâmpla la doar 15 km de Braşov”, povesteşte învăţătoarea.

“La polul opus era şcoala ţiganilor, care era nouă, colorată în portocaliu şi verde. Copiii veneau la şcoală doar pentru corn şi lapte şi pentru alocaţie. Aveau şi sală de calculatoare, dar directorul o ţinea închisă să nu le strice ţiganii. În comună, aceştia sunt dominanţi. Ei populează casele saşilor plecaţi. Le ard ferestrele şi uşile, bagă şi caii în case. Anul următor, cer primarului altă casă, în caz contrar ameninţă că nu-l mai votează”, relatează cadrul didactic.

Copii cu nevoi speciale

O altă problemă în şcoli este cea a copiilor cu ADHD (Deficit de atenţie şi hiperactivitate, este un comportament care devine vizibil la unii copii în etapa preşcolară sau în primii ani de şcoală). “Este foarte greu să lucrăm cu aceşti copii, pentru că ei strică o clasă întreagă. Ei sunt incapabili să fie atenţi, ajung la violenţă. Sunt multe învăţătoare care fac cursuri să înveţe să se poarte cu ei. Mai sunt şi multe reguli legale care trebuie respectate, în defavoarea copiilor normali. Dacă se întâmplă să ai în clasă şi un autist, devine o povară clasa de elevi. Cei care vor să înveţe sunt deranjaţi. Dar ei nu au drepturi, iar cei bolnavi trebuie integraţi”, spune învăţătoarea. Dascălii apreciază că este vina medicilor care dau prea repede avizul apt de şcoală.

“Acum am în şcoală un băieţel foarte bolnav. Îi curge carnea de pe el, face bube multe şi peste tot. Este bandajat tot. Copiii din clasa aia au traume când îl văd. Mama cere drepturi, se duce la director, reclamă, dar ceilalţi copii sănătoşi suferă. Integrarea asta a mers la extreme. Integrăm şi orbi, şi surzi, care au profesor de sprijin. El stă în bancă cu acel copil. De obicei sunt psihologi care lucrează la normă şi câştigă şi ei un ban în plus. Astea sunt problemele grave în şcolile noastre”, încheie învăţătoarea.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2014-09-28

GALERIE MEDIA

Editurile propun metode de numărare a picăturilor de ploaie şi a fulgilor
Editurile propun metode de numărare a picăturilor de ploaie şi a fulgilor
Editurile propun metode de numărare a picăturilor de ploaie şi a fulgilor
Editurile propun metode de numărare a picăturilor de ploaie şi a fulgilor
Editurile propun metode de numărare a picăturilor de ploaie şi a fulgilor




Parerea ta...

ALEXANDRA
29 Sep 2014

ASA CADRU DIDACTIC,MAI DA !SA TOT FIE OAMENI,CA SI DUMNEAEI !
Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray