2019-11-18 19:24

Ministerul de Interne anunță concurs pentru 5.000 de posturi

 |  13:02
Ministerul de Interne anunță concurs pentru 5.000 de posturi

În perioada următoare vor fi scoase la concurs 5.416 posturi pentru funcţii în cadrul Poliţiei Române, Jandarmeriei Române, IGSU, Inspectoratul General pentru Imigrări, precum şi în alte structuri, destinate ofiţerilor şi agenţilor/subofiţerilor, anunţă Ministerul Afacerilor Interne (MAI).

În perioada următoare vor fi scoase la concurs 5.416 posturi pentru funcţii în cadrul Poliţiei Române, Jandarmeriei Române, IGSU, Inspectoratul General pentru Imigrări, precum şi în alte strcuturi, destinate ofiţerilor şi agenţilor/subofiţerilor, anunţă Ministerul Afacerilor Interne (MAI).

Dintre cele 5.416 posturi, cele mai multe, respectiv 2.853, sunt destinate Poliţiei Române, se arată într-un comunicat citat de Mediafax.

"Totodată, vor fi organizate concursuri de angajare în Jandarmeria Română, Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă, Inspectoratul General pentru Imigrări, precum şi în alte structuri MAI.Din totalul de posturi scoase la concurs, 1.029 sunt destinate ofiţerilor şi 4.387 agenţilor/subofiţerilor. De asemenea, 1.396 funcţii sunt destinate încadrării de specialişti a căror pregătire de bază nu poate fi asigurată de către şcolile MAI.", se notează în informarea instituţiei.

Reprezentanţii MAI susţin că este necesară această încadrare întrucât deficitul de personal este de aproximativ 17.500 de funcţii. Potrivit sursei citate, deficitul de angajaţi din cadrul structurilor MAI se menţine pentru că ieşirile din sistem au fost, în ultimele luni, cuprinse între 500 şi 1.000 de angajaţi. De la începutul anului, 8.026 de angajaţi şi-au încetat raporturile de muncă.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2016-09-11



Parerea ta...

DWIGHT WALDO
10 Sep 2016

Marele politician si om de stiinta american, Dwight Waldo (1913 – 27 octombrie 2000), in teoria sa sustine ca, in exercitarea atributiilor, cei ce detin functii publice, trebuie sa aiba in vedere 12 obligatii mai importante si anume, fata de: 1- constitutie; 2 - legi; 3 - natiune si tara; 4 - democratie; 5 - normele de organizare birocratica; 6 - profesie si profesionalism; 7- familie si prieteni; 8 - sine; 9 - colectivitatile cu care vin in contact; 10 - interesul public sau bunastarea generala; 11- umanitate sau lume; 12 - Dumnezeu sau religie. Waldo afirma despre aceste obligatii ca nu pot fi ierarhizate in functie de importanta, iar numarul lor poate creste, el face insa o trecere in revista a celor mai importante reguli etice existente in viziunea sa. El trateaza aceste obligatii la nivelul datoriei individuale, al datoriei fiecaruia fata de moralitatea personala si nu fata de organizatie. In conceptia lui Dwight Waldo ETICA in administratia publica este o problema complexa si complicata. Acest subiect este greu de explicat si inteles avand in vedere ca in secolul nostru codurile etice s-au schimbat intr-un ritm intens, iar sentimentul ca moralitatea este “relativa”(nimic mai fals) a crescut. Data fiind cresterea in diversitate a organizatiilor, se face simtita nevoia de noi repere etice si morale. Cu toate acestea nu se depun de catre cei cu obligatii in domeniul juridic-legislativ eforturile necesare in directia creerii de reglementari si coduri etice adaptate noilor nevoi obiective impuse de evolutia si modernitatea societatii
NELU STIUCA
10 Sep 2016

Etica profesionala este caracterizata in principal de independenta, integritate si competenta profesionala. INDEPENDENTA profesiei – implica independenta de spirit (de drept) si independenta în aparenta (de fapt). Independenta de spirit - reprezinta starea de spirit care permite lucratorilor sa emita judecati fara a fi afectati de influente si sa actioneze cu integritate, pentru a-si exercita cu obiectivitate competentele profesionale. Independenta in aparenta - se realizeaza prin evitarea situatiilor in care o terta persoana informata si rezonabila ar cunoaste toate informatiile relevante, inclusiv masurile de protectie aplicate in munca specifica, iar pe aceasta baza ar putea concluziona ca, integritatea, obiectivitatea sau competenta profesionala a lucratorilor sunt compromise. INTEGRITATEA - presupune ca lucratorul sa fie drept si onest in realizarea competentelor profesionale si in relatiile interpersonale. COMPETENTA profesionala – lucratorii din M.A.I. trebuie sa aiba si sa-si mentina cunostintele si aptitudinile profesionale la un nivel necesar si corespunzator pentru a asigura membrii societatii ca primesc de la acestia servicii in conformitate cu standardele aplicate sau elevate cunoscute in domeniile in cauza.
PROROCUL
10 Sep 2016

Daca nu se vor intreprinde, pe baze stiintifice si obiective, un minim de masuri pentru reducerea riscurilor si vulnerabilitatilor care afecteaza independenta, integritatea si competenta profesionala a lucratorilor din structurile M. A. I., iar restructurarea se va amana sau nu va avea la baza rezultatele unui AUDIT EXTERN de SISTEM atunci cu siguranta intr-un termen scurt SISTEMUL DE ORDINE SI SIGURANTA PUBLICA va SUCOMBA, generand efecte perverse deosebit de grave pentru existenta STATULUI de DREPT in Romania, ca si alte subsisteme (invatamant, sanatate, agricultura etc) ale sisitemului nostru social, deformate in numele reformei, dupa “pareri savante” care au avut ca scop satisfacerea unor interese nelegitime de grup sau individuale
JUICIARISTUL
10 Sep 2016

In vederea cresterii rolului SISTEMULUI JUDICIAR si al diminuarii influientei politie si administrative este necesara organizarea unor structuri judiciare cu ierarhii interne cat mai reduse si suple, ceea ce ar determina si o imbunatatire a conditiilor de pastrare a independentei, inegritati si competentei profesionale precum si o valorificare superioara a resurselor disponibile. Pentru micsorarea riscului de a fi supuse la diverse vulnerabilitati si amenintari (inclusiv familiale), identitatea cadrelor cu atributii operative nu trebuie cunoscuta public, relationarea pentru exercitarea sarcinilor de serviciu poate fi facuta in baza unor coduri cifrate (purtate la vedere), schimbate periodic in functie de necesitatile obiective. Pentru eliminarea, scurgerilor de informatii judiciare in detrimentul anchetelor penale (si nu numai) ori a riscurilor de formare a unor grupuri cu interese obscure fata de bunul mers al societatii, se impune dispunerea unor masuri ferme prin care sa se prevada ca cei ce activeaza, in structurile de ordine publica sau ale politiei judiciare, le este interzisa, sub sanctiunea excluderi din sistem, aderarea la diverse organizatii de tipul LOJELOR MASONICE sau MISA.
BIBICU
10 Sep 2016

In administraţia publică locală, DATORITA existentei POLITIEI LOCALE (GARDIENI PUBLICI facuti din fosti MILITIENI ) s-a ajuns să se actioneze după bunul plac al unor mahari, dictatori în devenire ori baroni locali vieroşi, care nu respectă legalitatea sau principiului DOMNIEI legii ce specifică,“O normă superioară condiţionează atât formal cât şi substanţial normele inferioare, instituind şi legitimând organul competent în aplicarea acestei norme. Legitimitatea este deci dată organului de însăşi norma care îl înfiintează şi îi reglementează functia în sistem”. Existenţa unor asemenea anomalii în societatea romanească se datorează în primul rand lipsei “Strategiei naţionale integrate de ordine şi siguranţă publică” prin care să se stabilească sarcini concrete pentru fiecare structură de ordine publică, fără a se permite crearea unor confuzii ori situaţii conflictuale în ceea ce priveşte competenţa materială sau teritorială. In Ro FORTELE DE ORDINE SI SIGURANTA PUBLICA se calca pe picioare unii pe altii existand si riscul sa se impuste intre ei, de aceasta teama nu fac NIMIC nici uni nici alti mai bine TAIE FRUNZA LA CAINI toti. TARA LUI PAPURA VODA.
ANONIM
11 Sep 2016

Oare asemenea "initiative" au si "avizul" Ministerului de Finante ? In ce conditii ?
Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray