2019-10-19 12:38

PREMIERĂ. Românii pot raporta incidentele de securitate cibernetică la numărul unic 1911

 |  15:13
PREMIERĂ. Românii pot raporta incidentele de securitate cibernetică la numărul unic 1911

Numărul unic 1911, prin care persoanele fizice, juridice şi instituţiile publice din România vor putea raporta incidentele de securitate cibernetică pe care le-au constatat, a fost lansat oficial joi, costul proiectului fiind de un milion de euro.

Potrivit ministrului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, Alexandru Petrescu, noul serviciu va fi disponibil non-stop, iar datele colectate privind incidentele de securitate cibernetică vor contribui la elaborarea de strategii naţionale în domeniu.  „Pot spune că e aproape un moment istoric în ceea ce priveşte securitatea cibernetică în România. După cum anunţat acum câteva zile, astăzi, 2 mai, lansăm numărul unic 1911, prin Centrul Naţional de Răspuns la Incidentele de Securitate Cibernetică. Acest număr este apelabil din toate reţelele la care pot fi raportate incidentele de securitate cibernetică de către persoanele fizice, juridice şi instituţii publice, oferindu-li-se prin Call Center o asistenţă primară şi consiliere pentru diagnosticare şi remediere. De la momentul la care am anunţat că acest număr va deveni operaţional, am solicitat conducerii CERT să extindă numărul la 24 de ore din 24, şapte zile din şapte, astfel încât să fim siguri că putem acoperi nevoia de solicitare a tuturor cetăţenilor şi a tuturor firmelor din România şi instituţiilor publice care sunt victime ale unor incidente de securitate cibernetică", a spus Petrescu, potrivit Agerpres. Acesta a precizat că proiectul a fost realizat cu fonduri europene prin programul Connecting Europe Facility. „Proiectul este realizat pe baza fondurilor europene, ce vin din Connecting Europe Facility, şi se situează undeva la suma de un milion de euro, din care 75% fonduri europene şi 25% fonduri bugetare. Acest număr ar fi trebuit înfiinţat de mai multă vreme. Persoanele fizice şi persoane juridice pot apela acest număr unic dacă sunt victime ale unui incident cibernetic, pentru că noi compilăm aceste date, le vom analiza şi acestea se pot întoarce în Strategii de securitate cibernetică. Tendinţa la nivel european este să se realizeze tranziţia de securitate cibernetică de la una reactivă la una proactivă", a adăugat şeful MCSI. Acesta a adăugat că prin noul serviciu guvernamental se încurajează notificarea informaţiilor corespondente incidentelor de securitate cibernetică din partea IMM-urilor sau a cetăţenilor. "România a fost atât generatoare de incidente de securitate cibernetică, dar şi ţintă, riscul fiind evaluat la niveul mediu, iar tendinţa este crescătoare. Astfel, reacţia rapidă la aceste incidente, precum şi diseminarea informaţie către public este vitală pentru limitarea pagubelor şi protejarea utlizatorilor. Prin acest nou serviciu guvernamental încurajăm în mod special notificarea informaţiilor corespondente incidentelor de securitate cibernetică din partea IMM-urilor sau a cetăţenilor care sunt adesea afectaţi de campanii maliţioase specifice, cum ar fi: ultimele tipuri de scam, phishing, fraude care afectează utilizatorii din România, vishing - fraudă cu suport tehnic fals, fraudă cu vouchere, fraudă cu bilete de avion etc. Absolut toţi putem fi victime ale unui atac cibernetic. România, ca şi multe alte state, este constant ţinta atacurilor cibernetice fie din zona statală, fie non-statală", a subliniat Alexandru Petrescu. 


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2019-05-02



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray