2019-12-16 05:06

Războiul comunicatelor. Miting în Capitală cu 9 mii de participanţi: Cine se teme de transportatori

 |  21:01
Războiul comunicatelor. Miting în Capitală cu 9 mii de participanţi: Cine se teme de transportatori

P24

În urmă cu o săptămână, Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri a solicitat aprobare pentru o adunare publică de două ore în Piaţa Constituţiei pentru data de 15 decembrie. Ei au primit acceptul Primăriei Capitalei, dar protestul lor nu s-a văzut. Numărul persoanelor anunţate era de 500. În aceeaşi zi, 10 decembrie, Primăria Capitalei anunţa că nu a avizat mitingul de protest pentru 7 mii de vehicule, urmat de un marş prin oraş a Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi (CATAR). Ulterior, după mai multe întâlniri, comunicatele COTAR şi ale Primăriei Capitalei se băteau cap în cap. COTAR spunea că a a fost autorizat mitingul, primăria spunea că a respins cererea.

Timp de câteva zile, am asistat la un război al comunicatelor dintre COTAR şi Primăria Capitalei. Miercuri, în jurul orei 11.00, Primăria Capitalei anunţa că a respins solicitarea transportatorilor pentru protestul din 17 decembrie. Principalul motiv invocat de primarul general interimar era blocarea oraşului. Organizatorii anunțau că la manifestație vor participa 10.000 de persoane și 10.000 de autovehicule (din care 1.000 de mare tonaj). Un alt motiv se referea la organizarea protestului, organizatorii anunţând o afluenţă spre zona central din mai multe părţi ale oraşului. Pe lângă numărul mare de vehicule anunţat, Primăria a invocate capacitatea limitată a Pieţei Victoriei şi a Bulevardului Kiseleff, care permitea accesul a 800 de vehicule. Municipalitatea a reproşat organizatorilor lipsa informaţiilor exacte privind numărul exact al participanţilor şi ora de vârf la care ar fi urmat să se desfăşoare protestul.

“Bucureștiul înregistrează, în această perioadă a lunii a lunii decembrie, vârfuri de trafic, generate de fluxul mare de aprovizionare din perioada apropiată sărbătorilor. Mai mult, problemele generate de restricțiile de trafic din zona Eroilor – ca urmare a avariei apărute la data de 12 decembrie 2015 – au condus deja la supraaglomerarea unor artere principale, Piața Victoriei fiind un punct nodal important pentru fluidizarea traficului dinspre vestul (zona afectată) spre centrul și nordul Capitalei. Cu aceste argumente, Comisia de avizare a adunărilor publice constituite la nivelul Primăriei Capitalei – din care fac parte reprezentanți ai Poliției Rutiere, Jandarmeriei, Poliției Locale și responsabili cu circulația din cadrul municipalității – au avizat negativ cererea de protest a transportatorilor”, se spune în comunicatul transmis la ora 11:00.

Protestul ar bloca oraşul

”Rolul Primăriei Capitalei, în astfel de situații – iar aici mă refer strict la cererea de organizare a manifestației de protest – este asigurarea securității cetățenilor, fie că vorbim de manifestanți, forțe de ordine, trecători sau restul cetățenilor Capitalei. Acest aspect esențial, securitatea cetățenilor a fost neglijat cu desăvârșire de către organizatori. Primăria Capitalei respectă dreptul democratic și constituțional al oricărei entități din România de a organiza manifestații publice, dar cu respectarea legii. În situația de față, protestul ar duce la blocarea Bucureștiului. Nu voi permite acest lucru”, declara primarul general Răzvan Sava. În plus, primarul spunea că a cerut sprijin Guvernului “pentru a găsi o formă de dialog social cu protestatarii”.

Bâlbe accentuate

Între timp, COTAR anunţa că Primăria Capitalei a aprobat mitingul, dovada fiind Protocolul semnat cu o zi în urmă cu factorii de decizie ai Capitalei. La 11:30 un alt comunicat al Primăriei Capitalei anunţa că “la ora 11:00, a început o întâlnire între primarul general, Răzvan Sava, prefectul Capitalei, Paul Nicolae Petrovan, membrii Comisiei de avizare a adunărilor publice şi reprezentanţii transportatorilor pentru a purta discuţii referitoare la protestul pe care mai multe federaţii ale transportatorilor doresc să îl organizeze joi, 17 decembrie, în Capitală”.

În acest moment nimeni nu mai înţelegea nimic. COTAR insista să susţină că mitingul va avea loc, municipalitatea nega. Abia după ora 15:00, un alt comunicat făcea lumină. Primăria Capitalei anunţa că “protestul transportatorilor va avea loc, dar s-a negociat ca traficul să nu fie blocat. În urma discutiilor care au avut loc în cursul acestei dimineţi, membrii comisiei de aprobare a adunărilor publice şi mai multe asociaţii ale transportatorilor, au fost renegociate condiţiile de desfăşurare a protestului, anunţat pentru joi, 17 decembrie, în Piata Victoriei, astfel încât traficul să nu fie blocat”.

Condiţiile negociate

“S-a stabilit o regulă foarte clară: la manifestaţie vor participa maxim 6.000-7.000 de autovehicule (faţă de 10.000 cât se solicitase iniţial), cu obligaţia de a se încadra în perimetrul stabilit pentru organizarea manifestaţiei: Piaţa Victoriei, până la ocuparea perimetrului delimitat de: prelungirea b-dul Aviatorilor, şoseaua Kiseleff, b-dul Ion Mihalache, strada Buzeşti, Calea Victoriei, intersecţia b-dul Lascar Catargiu cu b-dul Iancu de Hunedoara, cu păstrarea unei zone de siguranţă de lăţime de 1,5 metri, pe aliniamentul cuprins între intersecţia strada Paris cu b-dul Aviatorilor şi intersecţia b-dul Lascar Catargiu cu b-dul Iancu de Hunedoara”, se spune în comunicat. Protestul va avea loc joi, 17 decembrie, între orele 09.30-15.00, în Piaţa Victoriei. Protestatarii vor elibera zona între orele 15.00-17.00.

Negocieri de formă li scuze

După ora 16:00 a venit şi comunicatul COTAR, care anunţa o participare a 9.000 de vehicule (autocare şi taxiuri).

“Prezentăm scuzele noastre bucureștenilor, pentru acțiunea de protest care va afecta circulația în zona centrală a orașului, însă aceasta este singura cale prin care autoritățile pot fi determinate să înțeleagă faptul că instituțiile trebuie să fie în slujba cetățenilor și nu invers. Măsurile luate în ultimul timp afectează atât transportatorii, cât şi cetăţenii posesori de autovehicule, care vor plăti RCA de circa 1.000 de euro anual, mult peste puterea financiară a românilor. De asemenea, creşterile de taxe  din Transporturi vor afecta toate celelalte industrii şi comerţul, prin creşterea preţurilor, astfel încât va produce o scădere a puterii de cumpărare, ce-i va afecta pe toţi românii”, a declarat Vasile Ștefănescu, Președinte COTAR. “Sperăm ca toţi locuitorii Capitalei vor solidariza cu această acţiune organizată în interesul general al persoanelor fizice şi juridice, pentru reducerea valorilor RCA şi eliminarea supraaccizei din preţurile carburanţilor, începând cu data de 01.01.2016”, se mai spune în comunicat.

Revendicările COTAR

1. Solicităm intervenția autorității pentru un cost al primei RCA suportabil de către transportatori, în condițiile în care tariful RCA a ajuns să crească cu peste 300% în ultimele 6 luni pentru activitatea de transport persoane și transport marfă, inclusiv taxi.

2. Eliminarea supraacizei, începând cu data de 1 ianuarie 2016.

3. Intervenţia Guvernului României pentru modificarea actelor normative (decizii ORDA) prin care operatorii de transport sunt obligaţi să plătească sume enorme pentru drepturile de autor, deşi obiectul lor de activitate îl constituie transportul de persoane, şi nu difuzarea operelor muzicale sau a muzicii ambientale în autobuze, taxiuri.

4. Modificarea Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe, astfel încât operatorii de transport să fie exoneraţi de obligaţia de a plăti lunar drepturile de autor numai pentru simplul fapt că autovehiculul este dotat cu un aparat de radio. Să fie plătită o singură taxă la înmatricularea autovehiculului care va fi folosit la activitatea de transport persoane;

5. Urgentarea parcursului legislativ din partea Ministerului Transporturilor pentru proiectele actelor normative discutate şi aprobate în Comisiile de dialog social (modificarea HG 69.), documente care ar trebui înaintate la Guvern sau la Monitorul Oficial pentru publicare.

Temerile PMB

“Am fost în discuţii de la ora 10:00 cu Primăria Capitelei, Prefectura şi alţi factori decizionali. PMB se teme de un al doile fenomen Colectiv, să nu folosească cineva mişcarea nostră pentru a o deturna politic. S-a încercat astfel şi o demobilizare a participanţilor la miting”, a declarat Cristian Zărescu, vicepreşedinte al Federaţiei Operatorilor Români de Transport, la solicitarea PUTEREA.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2015-12-16



Parerea ta...

AGRICULTORUL FERICIT
17 Dec 2015

Marti ciobanii, azi transportatorii. Nu sunt sindicalisti ci intreprinzatori, adica presupusa clasa de mijloc care este baza unei economii prospere. Ultimul protest ne atinge insa pe multi. Asigurarile au devenit, cu complicitatea guvernantilor monopol strain si ne vor afecta pe toti. Incepe cu cresterea RCA, si daca tine continua cu asigurarea obligatorie a locuintelor. In acest timp alesii neamului isi dau pensii, pe banii nostri.
Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray