2019-11-18 21:43

Şoferii RATB, prinşi că furau combustibil din autobuzele parcate în depouri

 |  21:01
Şoferii RATB, prinşi că furau combustibil din autobuzele parcate în depouri

S-a demonstrat că presa a avut dreptate când semnala suspiciunile de furt de combustibil la RATB. După aproape opt ani de la primele articole de presă, 120 de poliţişti au descins la locuinţele suspecţilor şi la sediile regiei de transport public pentru percheziţii. 20 de şoferi sunt bănuiţi de comiterea infracţiunii de furt organizat de combustibil din patrimoniul RATB. Prejudiciul estimat este de 12.000 de lei şi este rezultat din furtul a 2.500 de litri de combustibil.

Toate acuzaţiile opiniei publice, a presei, dar şi a unor aleşi locali privind proasta conducere a RATB, care a devenit o gaură neagră pentru Municipalitate, se dovedesc adevărate. Miercuri dimineaţă, 120 de poliţişti au efectuat 25 de percheziţii la locuinţele a 20 de persoane bănuite că furau combustibil de la RATB. Percheziţiile au avut loc atât la locuinţele suspecţilor, cât şi la sediile regiei, de pe raza Capitalei, a judeţului Ilfov şi Giurgiu, iar poliţiştii sunt pregătiţi cu mandate de aducere. Din comunicatele RATB, se pare că sunt vizaţi în mare parte şoferii care au reuşit să creeze o reţea organizată de sustragere a combustibilului. Prejudiciul estimat este de 12.000 de lei, fiind vorba de 2.500 de litri de combustibil. Suspecţii ar fi sustras carburant din autobuzele parcate, ulterior combustibilul fiind vândut la negru.

Lauda de sine ...

În 2012, RATB se lăuda că a introdus noi metode de monitorizare a consumului de combustibil, tocmai pentru a scăpa de furturi. Echipamentele erau capabile să monitorizeze şi să gestioneze traseul carburantului, de la furnizor până la consumul efectiv al acestuia. Sistemul de management a fost introdus în toate cele opt autobaze RATB. El este format dintr-o componentă tehnologică, ce constă în pompe de alimentare, rezervoare şi instalaţii aferente, precum şi una informatică, prin care se asigură monitorizarea şi alimentarea cu carburanţi, informa RATB. Când Regia a intrat în colaps şi cerea tot mai mulţi bani de la Municipalitate, se invoca lipsa pieselor de schimb pentru menţinerea în circulaţie a vehiculelor şi nevoia de a prelungi timpul de aşteptare în staţii din cauza scoaterii din circulaţie a unor mijloace de transport. În fond, era vorba de hoţii în toată regula.

Atitudini ignorate

Despre furtul de combustibil şi necesitatea controalelor la RATB a vorbit în mai multe rânduri Victor Stan în plenul şedinţelor Consiliului General al Municipiului Bucureşti. Primarul general Sorin Oprescu a tratat cu dispreţ interpelarea şi nu a luat atitudine. La sfârşitul lunii noiembrie a.c., consilierul general Cristina Niculescu a atras atenţia asupra faptului că organigrama regiei nu a fost niciodată votată de CGMB, aşa cum prevede Legea administraţiei locale. “Regia s-a înfiinţat în 1990 şi s-a reorganizat de două ori. În ultimii 14 ani, organigrama a fost artificial umflată, iar acum sunt probleme. Solicit discutarea de urgenţă a acestei situaţii”, a spus Cristina Niculescu. Dar solicitarea a rămas fără răspuns.

La sfârşitul anului 2013, conform datelor de la ANAF, RATB datora 221 de milioane de lei restanţe la plata TVA şi 222 de milioane de lei dobânzi şi penalităţi, Alte 23,7 milioane de lei datora RATB bugetului asigurărilor sociale, sumă pentru recuperarea căreia s-a declanşat executarea silită.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2014-12-10



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray