2019-11-18 19:34

Studiu. Românii alocă 1.500 lei pentru petrecerea Crăciunului şi a Revelionului

 |  13:28
Studiu. Românii alocă 1.500 lei pentru petrecerea Crăciunului şi a Revelionului

Românii din mediul urban alocă pentru petrecerea sărbătorilor de iarnă, Crăciun şi Revelion, un buget care este la acelaşi nivel cu cel de anul trecut, adică peste 1.500 lei. Potrivit unui studiu realizat de MEDNET Marketing Research Center, aproximativ 70% dintre români vor petrece Revelionul acasă sau la prieteni.

"În acest context, dacă în 2013 ne bucuram de o creştere a bugetului cu aproape 300 lei faţă de decembrie 2012, în acest an, comparativ cu anul trecut, nu avem diferenţe semnificative din punct de vedere statistic care să ne ducă cu gândul la creşterea consumului", arată studiul.

Pentru cheltuielile alimentare (carne, cozonac, băuturi răcoritoare, fructe etc.) suma medie alocată este de 602 lei, similară cu cea din 2013 de 600 lei. În cazul produselor nealimentare specifice sărbătorilor de iarnă (decoraţiuni, cosmetice, îmbrăcăminte, încălţăminte etc.) suma medie alocată a scăzut uşor de la 498 lei la 467 lei.

În ceea ce priveşte călătoriile/excursiile organizate în perioada sărbătorilor, se înregistrează o creştere a numărului orăşenilor care vor pleca în concediu, dar o scădere cu 375 lei a sumei medii alocate, la 1.149 lei de la 1.524 lei în 2013.

În ceea ce priveşte ieşirile în oraş şi la restaurant, persoanele intervievate intenţionează să aloce, în medie, aproximativ aceeaşi sumă ca anul trecut, de 372 lei.

De asemenea, aproape 90% dintre respondenţi intenţionează să ofere cadouri celor dragi cu ocazia Crăciunului şi a Revelionului, în top aflându-se articolele de îmbrăcăminte, încălţăminte, jucăriile şi cosmeticele/parfumurile.

M mult de jumătate dintre respondenţi nu vor cumpăra nici în acest an brad natural de Crăciun, preferând să folosească unul artificial. Totodată, 7,4% dintre persoanele intervievate afirmă că nu intenţionează să împodobească bradul de Crăciun.

În privinţa Revelionului 2015, majoritatea românilor intervievaţi aleg să petreacă în ţară (91%), în timp ce numai 3,5% dintre ei vor pleca în străinătate.

Studiul a fost realizat pe un eşantion reprezentativ pentru Bucureşti şi oraşele cu peste 100.000 locuitori, în perioada 25 – 28 noiembrie 2014. Au fost intervievate telefonic 800 persoane cu vârsta cuprinsă în intervalul 18 – 65 ani. Marja de eroare a studiului este de ±3,46%.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2014-12-09



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray