2020-08-08 04:16

Traficul pe Calea Victoriei s-a intensificat pe cele două benzi, dar bicicliştii sunt ameninţaţi dacă circulă pe piste

 |  21:01
Traficul pe Calea Victoriei s-a intensificat pe cele două benzi, dar bicicliştii sunt ameninţaţi dacă circulă pe piste

Critici, controverse şi dispute între şoferi şi biciclişti pe tema modernizării Căii Victoriei. Poliţia Capitalei pune cireaşa pe tort şi interzice accesul bicicliştilor sub ameninţarea aplicării unor amenzi contravenţionale şi penale. Probabil poliţiştii, la ordinul primarului Oprescu, îl aşteaptă pe Ponta să inaugureze măreţul proiect inutil momentan.

Potrivit unui anunţ al Poliţiei Capitalei, bicicliştii nu au voie să circule pe pista special amenajată pe Calea Victoriei până la finalizarea lucrărilor. „Participanţii la trafic care nu respectă interdicţiile instituite îşi vor asuma consecinţele răspunderii contravenţionale şi penale”, se spune într-un comunicat al Poliţiei Capitalei. Numai că pe Calea Victoriei nu există nici o atenţionare în acest sens. Motivele invocate de Poliţie se referă la securitatea bicicliştilor, a căror viaţă ar putea fi pusă în pericol înainte de finalizarea lucrărilor de modernizare. Se avansează data de 1 ianuarie pentru darea în folosinţă integrală a arterei.

În prezent, traficul pe stradă este intens de când se circulă doar pe două benzi. Adesea se pot vedea şi maşini parcate pe pistă, deşi constructorul a făcut tot ce a putut să preîntâmpine acest lucru. Bicicliştii ar putea circula nestingheriţi doar pe tronsonul dintre Piaţa Victoriei şi Piaţa Revoluţiei, dar autorităţile le vor permite oficial să circule numai din luna ianuarie, când este posibil ca pistele să fie pline cu zăpadă.

Interesant este că Poliţia ameninţă bicicliştii pentru posibile contravenţii, dar nu aplică amenzi şoferilor care parchează pe piste.

Dezbateri aprinse pe tema modernizării

Pentru autorităţi, modernizarea a însemnat lărgirea trotuarelor, montarea unor borduri înalte de 20 cm între carosabil şi piste şi montarea unor stâlpi între cele două benzi pentru biciclişti. Toate astea pentru a-i împiedica pe şoferi să parcheze pe trotuare sau pe piste. Aventura modernizării Căii Victoriei a costat 19 milioane de lei, faţă de 10 cât se prevăzuse iniţial. Diferenţa este justificată prin prelungirea cu un km şi jumătate a lucrărilor, până la Bdul Elisabeta.

Pistele de pe Victoriei au creat dezbateri aprinse pe reţelele de socializare. Pe de o parte, şoferii spun că bordura înaltă este foarte periculoasă în cazul unor manevre greşite, chiar şi la viteze mici. De cealaltă parte, bicicliştii sunt nemulţumiţi că şoferii continuă să parcheze pe piste sau pe trotuare.

Comentariile critice sunt de toate felurile: de la mentalitatea românilor care consideră că mersul pe bicicletă este un semn de sărăcie până la soluţii ironice la adresa primarului general.

Gura târgului• „Poate vor scoate nemţii o bicicletă BMV, la preţuri piperate, aşa vor circula şi românii pe Calea Victoriei cu bicicleta.”• „Propun piste pentru biciclete suspendate, în aer (că acum e suspendată de poliţie). Oricum, cineva s-a lăudat cu o şosea suspendată, de ce n-ar face asta şi pentru biciclete?” • „De ce are toată pista stâlpi antiparcare, nu înţeleg... erau de ajuns două la fiecare posibilă intrare a maşinilor pe pistă. Deci maşinile au 4 bariere să nu intre pe trotuare: prima bordură, stâlpii antiparcare de pe piste, a doua bordură şi stâlpii de granit. Nu mă mir că a costat dublu acest proiect când e atât de bine gândit totul.”


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2014-08-27



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


Autocar



Saray

FOCUS MEDIA

Profesionalism focusat pe tine


Fabiz