2019-08-22 07:49

Tribunalul Bucureşti a anulat procedura prin care erau ridicate maşinile parcate neregulamentar

 |  21:01
Tribunalul Bucureşti a anulat procedura prin care erau ridicate maşinile parcate neregulamentar

Bucureştenii din sectorul 6 ar putea scăpa de ridicarea maşinilor parcate neregulamentar, după ce Tribunalul Bucureşti a anulat procedura prin care acestea erau luate de firma care are contract cu Primăria. Decizia Tribunalului poate fi, însă, atacată cu recurs în 15 zile de la comunicare.

Tribunalul Bucureşti a anulat legislaţia în baza căreia autorităţile din sectorul 6 puteau ridica maşinile parcate neregulamentar. Aceasta este prima hotărâre de acest fel şi are efect general, nu doar între părţile litigante, se menţionează într-un comunicat al avocaţilor de la Piperea şi Asociaţii, cei care i-au reprezentat pe reclamanţi. Astfel, nici un vehicul parcat neregulamentar în sectorul 6 nu va mai putea fi ridicat în baza procedurii anulate de instanţă, informează aceeaşi sursă, citată de Avocatnet.ro.

Tribunalul Bucureşti a admis recent cererea a doi reclamanţi, formulată împotriva Direcţiei Generale de Poliţie Locală Sector 6 Bucureşti şi Consiliului Local al Sectorului 6 Bucureşti, şi a stabilit anularea Hotărârii Consiliului Local al Sectorului 6 nr. 4/2010, în ceea ce priveşte Anexa 2 la aceasta, reprezentând Regulamentul privind procedura de ridicare, transport, depozitarea în spaţii amenajate şi eliberarea vehiculelor staţionate neregulamentar pe domeniul public al sectorului 6 al municipiului Bucureşti. De asemenea, instanţa a anulat dispoziţia de ridicare seria PL nr. 022142/04.10.2012, emisă de DGPLS 6 Bucureşti, şi a obligat direcţia de poliţie a sectorului 6 să restituie reclamanţilor suma de 677,32 lei.

Conform unui comunicat al SCA Piperea şi Asociaţii, această soluţie reprezintă o noutate în materie. „Până în prezent, SCA Piperea şi Asociaţii a obţinut multiple hotărâri judecătoreşti favorabile având ca efect restituirea sumelor achitate cu titlu de «taxă» de şoferii prejudiciaţi de abuzurile «hingherilor» de maşini, însă aceasta reprezintă prima hotărâre prin care se obţine anularea procedurii de ridicare, transport şi eliberare a vehiculelor cu efect general şi nu doar între părţile litigante”, se arată în comunicatul firmei de avocatură.

Anularea Anexei nr. 2 la HCLS 6 nr. 4/2010 produce efecte generale în sectorul 6, iar nici un vehicul parcat neregulamentar în acest sector nu va mai putea fi ridicat în baza acestei proceduri, se menţionează în acelaşi document. Unica sancţiune care va putea fi aplicată şoferilor care parchează neregulamentar în sectorul 6 este amenda contravenţională, conform dispoziţiilor codului rutier.

Tarife

În sectorul 6, maşinile sunt ridicate de către SC Ilcor SRL. Tarifele maxime impuse sunt următoarele:

a) Tariful de blocare/deblocare pentru vehicul/remorcă:

- cu masa sub 2.500 kg = 200 lei

- cu masa între 2.500 şi 3.500 kg = 450 lei

- cu masa peste 3.500 kg = 600 lei

b) Tariful de pregătire, fotografiere – sigilare indiferent de tonaj al vehiculului/remorcii – 100 lei

c) Tariful de ridicare pentru vehicul/remorcă

- cu masa sub 2.500 kg = 250 lei

- cu masa între 2.500 şi 3.500 kg = 400 lei

- cu masa peste 3.500 kg = 1.200 lei

d) Tariful de transport pentru vehicul/remorcă, indiferent de distanţă:

- cu masa sub 2.500 kg = 250 lei

- cu masa între 2.500 şi 3.500 kg = 400 lei

- cu masa peste 3.500 kg = 1.800 lei

e) Tariful de depozitare pentru vehicul /24 h:

- cu masa sub 2.500 kg = 250 lei

- cu masa între 2.500 şi 3.500 kg = 600 lei

- cu masa peste 3.500 kg = 2.000 lei

f) Tariful de depozitare:

- cu masa între 2.500 şi 3.500 kg = 800 lei

- cu masa peste 3.500 kg = 2.000 lei

Tariful de depozitare se calculează pe intervale de 24 de ore, începând cu momentul depozitării, nefracţionat.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2014-12-03



Parerea ta...

MIRUNA
04 Dec 2014

Drept urmare sumele incasate ca amenzi in mod abuziv de catre politiile locale trebuie restituite pagubitilor de catre primarii. În domeniul dreptului există un principiu fundamental care se aplică în toată lumea “cine poate mult, poate şi puţin în aceeaşi materie juridica”. În cazul poliţie locale acest principiu se aplica invers ”cine poate puţin poate şi mult” fără să se manifeste resposabilitate din partea vreunei autorităţi publice pentru a normaliza situaţia bizară si aberanta existentă. In administraţia publică locală, s-a ajuns să se actioneze după bunul plac al unor dictatori în devenire ori baroni locali vieroşi, care nu respectă legalitatea sau principiului DOMNIEI legii ce specifică,“O normă superioară condiţionează atât formal cât şi substanţial normele inferioare, instituind şi legitimând organul competent în aplicarea acestei norme. Legitimitatea este deci dată organului de însăşi norma care îl înfiintează şi îi reglementează functia în sistem”. Existenţa unor asemenea anomalii în societatea romanească se datorează în primul rand lipsei “Strategiei naţionale integrate de ordine şi siguranţă publică” prin care să se stabilească sarcini concrete pentru fiecare structură de ordine publică, fără a se permite crearea unor confuzii ori situaţii conflictuale în ceea ce priveşte competenţa materială sau teritorială. In speta mentionata este important sa se tina cont de faptul ca aceste locuri „pandite continuu” de echipajele firmelor de transport contractate si ale politie locale, se regasesc de regula in preajma spitalelor, farmaciilor, autoritatilor locale sau centrale, autogarilor si garilor, etc in locuri unde cetateanul merge constras de situatii grave pentru rezolvarea unuor necazuri din familie sau a unuor neajunsuri stringente. Furtul stradal sub masca ridicarii si depozitarii masinilor stationate neregulementar de
JENEL
04 Dec 2014

Furtul stradal sub masca ridicarii si depozitarii masinilor stationate neregulementar de catre firmele private (ai caror administratori si actionari sau asociati apartin retelei de crima organizata), in nume propriu, este infractiune. Solicitarea de sume de bani cu titlu de contravaloare a serviciilor de ridicare, transport si depozitare de catre firma privata este de asemenea ilegala deoarece intre firma care ridica, transporta si depoziteaza vehicolul si detinatorul autovehicolului nu exista raporturi contractuale privind prestarea de servicii sau de exercitare a vreunei autoritatii publice. Astfel nu exista nici o obligatie de plata atat timp cat nu exista un contract sau obligatie civica intre cele doua parti. Drept urmare sumele incasate abuziv trebuie restituite pagubitilor de catre firmele in cauza. Invocarea de catre societatile comerciale de transport a H.C.L (nule de drept), stabilite de Consilile locale care le-ar permite sa practice asemenea abuzuri nu are nici un suport juridic. Sigur firmele carora li s-a atribuit contractele de ridicare, transport si depozitare au in spate o retea formata din oameni necinstiti din administratia publica locala sau/si centrala si politici din Parlament care trebuie depistati cu ocazia anchetelor. Regimul de incasare si valorificare a sumelor de catre firmele prestatoare este total ilegal iar distribuirea si destinatia acestora bani constituie in mod sigur mijloace de comitere a altor infractiuni sau fapte cu grad sporit de pericol social. Instantele de Judecata unde au fost contestate Procesele-Verbale de contraventii aplicate de care organele incompetente (politia locala), in afara cadrului juridic, trebuie de asemenea sa raspunda pentru neglijenta in serviciu, in cazurile in care contestatiile cetatenilor sanctionati contraventional si administrativ cu deposedarea abuziva de autovehicole au fost respinsei, fara a se tine cont de prevederile reglementarilor mentionate.
Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray