2019-07-23 23:36

Unde se duce banul public. Sporurile şi primele, umflă salariile la Metrorex

 |  21:01
Unde se duce banul public. Sporurile şi primele, umflă salariile la Metrorex

P24

Greva de două ore anunţată la metrou pentru miercuri, 10 august 2016, a produs revoltă în rândurile bucureştenilor. Pentru a le atenua supărarea, Metrorex a transmis un comunicat, în care se spune că în grevă de avertisment vor intra salariaţii firmei care asigură mentenanţa trenurilor de metrou, SC Alstom Transport SA, nu salariaţii de la Metrorex. Aceştia cereau majorări salariale între 5 şi 8%, iar Ministerul Transporturilor oferea doar 1%. Cât de justificate sunt cererile sindicale, cititorii pot judeca singuri.

Ca toţi bugetarii care se respectă, sindicaliştii de la Metrorex au ştiut să-şi menţină multe beneficii în contractul colectiv de muncă, demne de anii ’90. Cei 4.180 de angajaţi sunt plătiţi suplimentar pentru orele de noapte, respectiv pentru lucrul între orele 22:00-6:00, pentru zilele de sărbători legale sau pentru cele de week end. De asemenea, orele suplimentare sunt plătite dublu, iar la pensionare, angajaţii primesc indemnizaţii egale cu 1,5 salarii de bază. Nu lipsesc nici premierile pentru performanţă. Reglementările sunt perfect legale, dar în multe societăţi nu se mai aplică din spirit de economie. În plus, cu un management performant, Metrorex ar putea avea profit constant, fiind principalul mijloc de transport în Capitală, peste 800.000 de persoane zilnic. Structura personalului în 2015 era astfel: 79,62% - muncitori, 18,93% - personal de execuţie, 1,45% - personal de conducere.

Principalele sporuri acordate angajaţilor de la metrou

• Spor de lucru în subteran: 20% - 40% din salariul de bază;

• Spor pentru condiţii nocive de muncă: 10% - 15% din salariul minim la metrou;

• Spor de noapte: 25% - 28% din salariul de bază;

• Spor pentru orele prestate în zilele de week end şi sărbători legale: 100% din salariul de bază;

• Spor pentru ore suplimentare: 5% - 25% din salariul de bază;

• Spor pentru exercitarea unei funcţii suplimentare: 30% din salariul de bază minim al funcţiei suplimentare;

• Spor pentru titlul ştiinţific de doctor: 15% din salariul de bază;

• Spor pentru personalul specializat cu lucrul cu dispozitive radioactive: 15% din salariul minim la metrou;

• Spor de vechime în muncă: 12% - 25% din salariul de bază;

• Spor de conducere: 5% - 10% din salariul de bază;

• premii cu ocazia Zilei lucrătorului la metrou (în funcţie de posibilităţile financiare ale societăţii).

• Diurne pentru deplasări în interesul serviciului în ţară: 17 lei/zi

• Diurne pentru deplasările în străinătate: 35 euro/zi/angajat.

Două staţii de metrou vor fi gata până la sfârşitul anului

Ziua porţilor deschise la staţia Străuleşti din Bucureşti a fost o surpriză pentru cei care au dorit s-o viziteze. După aproape patru ani, lucrările sunt aproape de finalizare.

Staţiile de metrou Laminorului şi Străuleşti fac parte din proiectul de extindere a Magistralei 4 de metrou, linia nou construită având o lungime de 1,89 de kilometri. Pe lângă cele două staţii, proiectul prevede tunele şi galerii de legătură, un terminal intermodal, un park&ride şi un depou, valoarea totală a investiţiei fiind de 252,4 milioane euro, 186 de milioane de euro fiind fonduri europene.

Directorul de investiţii şi achiziţii publice Metrorex, Constantin Musteţea, a precizat că dificultăţile în realizarea acestui proiect au fost legate de partea de finanţare, însă, odată cu demararea finanţării în cadrul fondurilor europene, problemele s-au rezolvat şi lucrările s-au derulat bine.

Lucrarea a durat patru ani, dar în momentul de faţă se vor finaliza aceste două staţii, iar ceea ce mai avem de finalizat este partea de terminal multinodal şi partea de depou. Depoul va fi gata în prima jumătate a anului 2017, respectiv primul trimestru al anului, iar terminalul multinodal, până la jumătatea anului. Noi facem tot posibilul ca bucureştenii să circule la finalul acestui an, lucrările se vor finaliza cu certitudine şi vor începe probele tehnologice. Acestea sunt probe de durată, sunt probe foarte complexe, însă aşa cum nu am avut probleme pe celelalte magistrale pe care le-am pus în funcţiune, sperăm să nu avem nicio problemă nici pe aceste două staţii ”, a declarat Musteţea.

Managerul de proiect, inginerul Marian Stanciu, a dat asigurări că lucrările din staţiile de metrou vor fi gata în luna decembrie.

Noi, lucrările le finalizăm complet în jur de 15 decembrie, urmând ca terminalul nodal şi depoul să fie gata anul viitor. Legăturile dintre depou şi staţia Străuleşti au început imediat după ce s-a pus în circulaţie Bulevardul Bucureştii Noi ca să putem face lucrările de structură pentru execuţia legăturilor. Au rămas doar completări de făcut, suntem în grafic cu lucrările. Deci nu avem nicio problemă să terminăm lucrările în jur de 15 decembrie”, a spus managerul de proiect.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2016-08-09



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


loading...


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray