2019-09-20 00:36

Vânzarea online a biletelor de spectacole. Biletul de spectacol este un contract

 |  16:43
Vânzarea online a biletelor de spectacole. Biletul de spectacol este un contract

Centrul European al Consumatorilor – ECC Romania a primit în ultima perioadă întrebări și solicitări de la consumatori care au achiziționat online bilete la diferite spectacole. Fie că nu au găsit toate informațiile pe site, fie că au vrut să returneze biletele, aceștia au avut diferite întrebări la care ECC Romania a răspuns. În urma unui workshop de consultare cu reprezentanți ai platformelor de vânzare de bilete online, am reușit să facem un decalog al informațiilor pe care trebuie să le știe un consumator atunci când cumpără bilete online la spectacole, în țară sau în Europa.

Consumatorii au dreptul de a fi informați în mod complet, corect și precis asupra caracteristicilor esențiale ale biletelor de spectacole, în vederea unei alegeri raționale, în conformitate cu interesele lor, astfel încât să fie în măsură să le utilizeze, potrivit destinației acestora, în deplină securitate.

Consumatorii pot fi despăgubiți pentru daunele provocate de produsele sau serviciile care nu corespund clauzelor contractuale.

Ce informații trebuie să găsiți pe bilet și pe site-ul vânzătorului

Pe site și/sau pe biletul de spectacol trebuie trecute principalele caracteristici: data, ora, locația, denumirea, adresa poștală, număr de telefon și adresa de e-mail, prețul total cu toate taxele incluse, modalitatea de plată și livrare, inclusiv data până la care vânzătorul de bilete se angajează să livreze biletul de spectacol, politica de soluționare a reclamațiilor, durata de valabilitate a contractului, precum și condițiile de încetare și penalitățile aplicabile, după caz.

În cazul unui bilet de spectacol, contractul încetează imediat după terminarea spectacolului, despăgubirile aplicabile și procedura de acordare a acestora în cazul în care spectacolul se anulează sau se reprogramează, opțiunea consumatorului de a include sau nu datele sale cu caracter personal în baza de date în vederea furnizării de informații privind abonații sau de registre ale abonaților  (Legea nr.506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal).

Informarea consumatorilor se realizează, în mod obligatoriu, înainte ca un bilet să fie achiziționat. Informarea trebuie să fie vizibilă, lizibilă și ușor de înțeles, poziționată într-un loc ușor de observat pentru cititorul site-ului.

Informațiile de pe platforma de achiziționare de bilete, dar și de pe bilet trebuie să fie scrise în limba română, fără a se exclude prezentarea acestora și în alte limbi. Toate aceste informații fac parte integrantă din contract.

Momentul în care ai plătit biletul se consideră momentul încheierii contractului - momentul la care se realizează acordul de voință al părților.

Biletul poate fi nenominal sau nominal și netransmisibil.

Profesionistul își asumă integral răspunderea pentru eventualele întârzieri, amânări, anulari sau alte probleme în legătură cu evenimentul

Returnarea contravalorii biletului se poate face doar în cazul în care se anulează sau se reprogramează spectacolul.

În cazul biletelor de spectacole achiziționate online NU te poți răzgândi în cele 14 zile aplicabile altor cumpărături online.

„În cazul în care achiziționam biletul de concert și de hotel în cadrul unui pachet turistic, atunci se aplică regulile pentru pachetele de vacanță”, precizează Irina Chirițoiu, Director ECC Romania.

Mai multe informatii despre Workshopul: Vanzarea biletelor de spectacole, unde au participat reprezentanti ai platformelor de vanzare de bilete si organizatori de spectacole, puteti vedea AICI


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2016-03-13



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray