2020-01-23 22:56

NASA, descoperire importantă pe Marte

NASA, descoperire importantă pe Marte

NASA anunţă că a descoperit apă în stare lichidă sărată pe Marte. Apa apare şi dispare de pe planetă în funcţie de anotimpurile anului marţian.

Studiul a fost făcut de cercetători de la NASA, Johh Hopkins, Universitatea din Arizona și laboratorul de planetologie din Nantes, oamenii de ştiinţă fiind de părere că prezența apei în stare lichidă pe Marte are implicații astrobiologice, geologice și hidrologice și poate influența major explorările umane ulterioare.

De altfel, încă din 2011, specialiştii de la NASA anunţau că au descoperit pentru prima dată urme ce ar putea dovedi prezenţa apei în stare lichidă pe Marte, o descoperire ce oferea noi perspective pentru explorarea planetei roşii şi pentru organizarea unor expediţii cu echipaj uman pe aceasta.

Pe lângă dovezile care au demonstrat deja existenţa pe Marte a unor văi de râuri, izvoare şi minerale hidratate, oamenii de ştiinţă care studiază anumite molecule cu rol de marker din atmosfera marţiană au ajuns la concluzia că această planetă a avut probabil în trecutul ei un ocean cu o adâncime de peste 1,6 kilometri şi care acoperea mai mult de jumătate din emisfera ei nordică. Marte ar fi pierdut de-a lungul istoriei circa 87% din cantitatea ei totală de apă. În prezent, cele mai mari rezervoare de apă cunoscute de pe Marte se află în calotele ei polare.

Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2015-09-28