2020-01-23 14:31

Povestea lui Fashion Santa, versiunea contemporană a lui Moș Crăciun

 |  11:45
Povestea lui Fashion Santa, versiunea contemporană a lui Moș Crăciun

Thomas Nast (ilustratorul american care l-a desenat prima dată pe Moș Crăciun, în 1866) nu visase vreodată că, societatea de consum îl va prelua pe Moş Crăciun, transformându-l, după cum subliniază, mai în glumă, mai în serios, unii dintre analiști, într-un fabulos agent de vânzări, ba chiar PR. Legendar și cosmetizat de marketing, ambasador eficient pentru o mulțime de branduri, Moșul a creat în jurul său o industrie fantastică.

Iată că lumea de marketing a Moșului a devenit mai insolită, odată cu apariția lui Paul Mason„pe piață”. Paul este considerat cel mai stilat Moș Crăciun din toate timpurile. Denumit Fashion Santa, e versiunea contemporană, hipsteristă, a lui Moș Crăciun!

Fani și controverse

„Sunt în industria modelingului de peste 30 de ani. Eram într-o clasă de sociologie, în care erau și studenți care studiau moda și am fost invitat să merg la o prezentare. În cadrul acestui spectacol, cineva m-a remarcat, iar o lună mai târziu defilam pe catwalk”, povestește Paul. Tranziția la Fashion Santa a venit dintr-o tranziție de viață. “Mama mea a fost diagnosticată cu cancer și am decis că ar trebui să mă întorc acasă pentru a fi cu ea. Asta a fost în 2008. Ea a murit în 2013, iar durerea a fost copleșitoare. Atunci am încetat să mă bărbieresc. Am rămas așa!". După ce a rămas așa a primit și oferta. De a deveni Moș Crăciun! Unul tânăr, o imagine revoluționară, un fel de Fashion Santa. Și așa l-au vrut și cei de la Yorkdale. Doi ani la rând putea fi întâlnit în Toronto Yorkdale Mall, unde se lăsa fotografiat de Sărbători pentru 1 dolar, bani donați ulterior Fundației SickKids. Fotografiile au apărut în social media, iar Fashion Santa (cum a fost supranumit) are în prezent o mulțime de fani (mai ales fane). Nici Justin Biber nu a rezistat tentației de a se fotografia cu acest Moș altfel.

A existat însă și o controversă cu mall-ul. Care între timp a renunțat la serviciile lui Paul, deoarece dorea un…alt Moș! Paul Mason spune însă că ideea și brandul îi aparțin. „Sunt altfel de fotografii decât cele tipice cu Moș Crăciun. Barba și profilul meu par o potrivire naturală cu personajul”, a precizat Paul Mason, pentru boredpanda.com.

Nu poate fi tot timpul ho-ho-ho!

 

Au trecut cinci ani de când Paul Mason e pe val și a câștigat statutul de celebritate virală, pe post de Moș Crăciun, ca o versiune mai funky a originalului. De atunci, modelul s-a adaptat, a ieșit victorios din lupta mall-ul. În cadrul unui recent intreviu pentru Refinery29, Mason spune că e bine să ai renume mondial pe post de Moș Crăciun, dar nu poate fi tot timpul ho-ho-ho! “Am făcut un turneu Ritz-Carlton Fashion Santa cu opriri în Boston, Washington, Miami și apoi aici, la Toronto, pe 19 decembrie. Fac o mulțime de petreceri private. M-am asociat cu compania canadiană de bijuterii Nogu, pentru a-mi proiecta propria linie de brățări. Și apoi sunt o mulțime de ședințe foto. Nu există somn în această perioadă a anului. Mă duc la o altă filmare după asta, mâine am două interviuri. Și deja am câteva oportunități pentru 2020. Totuși este minunat. Asta am vrut pentru mine, așa că nu pot să mă plâng!”, spune Mason în interviu.

În 2018 a câștigat drepturile înregistrate asupra mărcii Fashion Santa din Canada și recent în State. Ce înseamnă asta pentru viitorul lui Fashion Santa? “În cele din urmă sper să creez un brand de Crăciun, care să facă tot felul de lucruri, de la îmbrăcăminte până la haine de casă. Deținerea mărcii înseamnă că orice parteneriat care va fi înaintat va fi obligatoriu din punct de vedere legal, deoarece acum pot semna contracte ca Fashion Santa”, mai adaugă Mason.

Piesă din angrenaj

Și așa, bătrânelul bărbos cu tunică roşie, care fabrică jucării în atelierul propriu și este mândrul posesor al unui catastif în care figurează toate faptele bune si rele ale copiilor, nu mai e cel știut dintotdeauna…

Paul Mason e doar o piesă din imensul angrenaj care marchează destinul comercial al Moșului, început în anul 1931. Atunci când Archie Lee, pe atunci director de creaţie la Coca-Cola a venit cu ideea revoluţionară de a-l redesena pe Santa Claus. În acest fel l-a transformat într-un vector de imagine pentru una dintre cele mai populare băuturi americane din întreaga lume. Ce a urmat depășește statisticile, Moș Crăciun rămâne un valoros și puternic brand la nivel mondial, iar lumea, consumeristă ori ba, îl iubește oricum ar fi!


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2019-12-25

Mai multe imagini:
Povestea lui Fashion Santa, versiunea contemporană a lui Moș Crăciun
zoom
Povestea lui Fashion Santa, versiunea contemporană a lui Moș Crăciun
zoom
Povestea lui Fashion Santa, versiunea contemporană a lui Moș Crăciun
zoom





Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray