2019-10-14 04:53

Sistemul solar, afectat de existența Planetei 9

Sistemul solar, afectat de existența Planetei 9

În viitorul îndepărtat, când Soarele îşi va încheia activitatea, existenţa Planetei 9 ar putea periclita sistemul stelar din care face parte şi Terra, susține un astrofizician. În plus, este posibil ca obiectul cosmic să provoace propulsarea uneia sau mai multor planete în afara Sistemului Solar, scrie Mediafax.

La începutul acestui an, astronomii descopereau dovezi ale existenţei unui corp ceresc masiv în apropierea orbitei lui Neptun. Specialiştii presupuneau atunci că obiectul cosmic ar putea fi, de fapt, cea de-a noua planetă a Sistemului Solar, potrivit Descoperă.

Astrofizicianul Dimitri Veras de la Universitatea din Warwick, Regatul Unit, susţine că materia din Centura Kuiper care dovedesc existenţa Planetei 9 ar putea pune în pericol planetele din Sistemul Solar. Conform cercetătorului, primejdia va apărea în momentul în care Soarele va începe să se transforme într-o stea albă pitică, adică peste câteva miliarde de ani.

Oamenii de ştiinţă presupun că Planeta 9 ar putea avea o masă de 10 ori mai mare decât cel al Terrei şi un diametru de patru ori mai mare decât cel al Pământului. Anomaliile descoperite în interiorul Centurii Kuiper sugerează faptul că planeta realizează o orbită completă în jurul Soarelui în circa 10.000-20.000 de ani.

Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2016-09-07