2019-11-13 15:09

Un asteroid de mici dimensiuni trece în aceste zile destul de aproape de Pământ

Un asteroid de mici dimensiuni trece în aceste zile destul de aproape de Pământ

Florentin Dincă

Un asteroit va “gâdila” Pământul înaceste zile. Din fericire, dimensiunile acestuia sunt foarte mici, iar specialiştii de la NASA, care nu au reuşit încă să-i stabilească traiectoria exactă, susţin că nu există pericol de coliziune cu Terra.

Conform specialiştilor NASA, distanţa cea mai mică la care s-ar putea apropia asteroidul 2013 TX68 de Terra ar fi de 24.000 de kilometri."Nu există niciun fel de preocupare cu privire la acest asteroid, cu excepția cazului în care doriți neapărat să-l vedeți la telescop", conform lui Paul Chodas, managerul Centrului NASA pentru Studiul Obiectelor din Apropierea Pământului, din cadrul Jet Propulsion Laboratory din Pasadena, California.

Asteroidul 2013 TX68 a fost descoperit în octombrie 2013 de astronomi de la Catalina Sky Survey din Arizona. Acest asteroid realizează o orbită completă în jurul Soarelui la fiecare aproximativ 780 de zile. În urmă cu doi ani,  acesta trecut la o distanță de 2 milioane de kilometri de Pământ.

Prin absurd, chiar dacă ar lovi Pământul, pagubele nu ar fi foarte însemnate. Oamenii de știință sunt de părere că un asteroid ar trebui să aibă cel puțin 1 kilometru în diametru pentru ca un eventual impact cu Terra să producă pagube la scară planetară, potrivit Agerpres. Dacă totuși s-ar îndrepta spre Pământ și ciocnirea ar fi inevitabilă, acest asteroid s-ar dezintegra în urma frecării cu straturile superioare ale atmosferei, rezultând o deflagrație de două ori mai puternică decât cea produsă în 2013 deasupra orașului Chelyabinsk, în Rusia, incident soldat cu rănirea a peste 1.200 de oameni din cauza cioburilor geamurilor sparte de suflul exploziei. Meteoritul care a explodat deasupra orașului Chelyabinsk avea diametrul de aproximativ 20 de metri.

Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2016-03-05