2020-03-29 12:09

Fiecare cu Oscarul lui: Festivalul George Enescu, NOMINALIZAT

 |  13:30
Fiecare cu Oscarul lui: Festivalul George Enescu, NOMINALIZAT

Festivalul și Concursul Internațional George Enescu a fost înființat în 1958, pentru a omagia viața și creația marelui compozitor român. Festivalul a avut deschiderea oficială în data de 4 septembrie 1958, la trei ani după moartea lui George Enescu, marcând debutul celei mai importante manifestări muzicale internaționale găzduită de România.

Primele ediții ale acestui Festival și Concurs au reunit nume sonore ale vieții muzicale internaționale printe care amintim pe Lord Yehudi Menuhin, David Oistrach, Sviatoslav Richter, Herbert von Karajan și multi alții care prin participarea lor au contribuit la creșterea renumelui acestui eveniment al Europei de Est. Conducatorii politici ai vremii au înțeles că prin organizarea Festivalului se va crea o imagine metaforică a lumii comuniste, imagine care cu timpul s-a dovedit a fi falsă. După primele ediții, care s-au bucurat de o largă participare internațională, propaganda comunistă a recurs la diminuarea fondurilor allocate. Fapt ce a contribuit la sistarea Concursului (1971) și diminuarea importanței manifestărilor organizate în cadrul Festivalului, acesta fiind redus la o manifestare cu participare națională sau cel mult regională. Dupa 1989, Festivalul a reintrat pe făgașul normal, încercând prin program si participare să-și recapete renumele pierdut în ultimii 20 de ani.

Enescu, promotorul

Cele mai de sus constituie un preambul necesar pentru ceva important în legătură cu Festivalul George Enescu: a fost nominalizat la International Opera Awards 2020, echivalentul premiilor Oscar pentru genul liric. Astfel, Festivalul de la noi concurează cu evenimente de anvergură, precum festivalul de la Salzburg, Donizetti Opera Festival, Festival Castell de Peralada, Macerata Opera Festival, Opera FestivalO19 (Opera Philadelphia).  Premierea va avea loc la Sadler’s Wells din Londra, la 4 mai 2020. Mihai Constantinescu, directorul general al Festivalului George Enescu, subliniază că „este o mare onoare și bucurie ca Festivalul Internațional George Enescu să fie recunoscut ca un promotor al operei, cu atât mai mult cu cât această abordare mai amplă a lucrărilor lirice, care se datorează direcțiilor artistice ale lui Vladimir Jurowski, se înscrie deja într-o tendință demarată în 2017 și cu o abordare modernă, care utilizează tehnologiile multimedia.  Această tendință va continua, programul ediției jubiliare din 2021 a festivalului urmând să prezinte opere noi”.

Brand cultural de țară

La rândul său, directorul artistic al festivalului, Vladimir Jurowski, apreciază  că „opera, mai mult decât orice altă formă de artă, poate aduce împreună muzica și textul, sunetul și viziunea, individualul și globalul, ca să examineze profund și să exploreze acele întrebări care ne încearcă și ne definesc pe toți, ca artiști și ca oameni”. În susţinerea nominalizării, Festivalul Internaţional „George Enescu” are drept argumente forte prezentarea la ediția 2017 a operei enesciene Oedipe în versiune concertantă cu London Philharmonic Orchestra dirijată de Vladimir Jurowski, cu proiecții multimedia live, sub direcția artistică a regizoarei Carmen Lidia Vidu, prezenţa în programul ediției 2019 a 14 opere în concert, dintre care patru cu creații multimedia și de arhitectură vizuală de Carmen Lidia Vidu, Nona Ciobanu, Peter Kosir. Festivalul creează povești pozitive în presa internațională.

În ceea ce privește promovarea Festivalului, în 2013 au fost campanii de comunicare pe CNN si EURONEWS, iar unele din cele mai relevante publicații pentru iubitorii de muzica au publicat deja articole favorabile: BBC Music a comparat Festivalul Enescu cu celebrul festival BBC Proms, Opera Now, Rolling Stone Japonia, GRAMOPHONE (care a fondat și premiile echivalente Oscarurilor în lumea muzicala mondiala). De asemenea, Mezzo a transmite concerte din festival, alaturi de alte televiziuni straine. Pe plan intern, nivelul uriaș de popularitate a Festivalului reprezintă un capital real pentru construirea de imagine de țară și pentru consolidarea încrederii românilor în valorile lor naționale (brand cultural de țară).


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2020-02-11



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE






PUBLICITATE


Conferinta-Business



Saray

FOCUS MEDIA

Profesionalism focusat pe tine