400 de transportatori rutieri protestează pe centurile municipiilor Arad și Oradea

Publicat: 03 sept. 2021, 13:28, de Cezar Amariei, în News , ? cititori
400 de transportatori rutieri protestează pe centurile municipiilor Arad și Oradea
Aproape 400 de transportatori rutieri din Timișoara, Arad și Oradea au scos vineri camioanele în stradă pentru a protesta împotriva tentativei Guvernului de a supra-impozita sectorul transporturilor din România. Acțiunea se desfășoară pe centurile municipiilor Arad și Oradea. Transportatorii protestează pe centurile orașelor Arad și Oradea împotriva unei decizii a Agenției Naționale de Administrare Fiscală […]

Aproape 400 de transportatori rutieri din Timișoara, Arad și Oradea au scos vineri camioanele în stradă pentru a protesta împotriva tentativei Guvernului de a supra-impozita sectorul transporturilor din România. Acțiunea se desfășoară pe centurile municipiilor Arad și Oradea.

Transportatorii protestează pe centurile orașelor Arad și Oradea împotriva unei decizii a Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) care, printr-o (re)interpretare fiscală abuzivă, a hotărât că diurnele șoferilor transportatorilor români trebuie impozitate retroactiv, pe 5 ani.

Diurnele nu se impozitează în niciun stat din Uniunea Europeană” a declarat Dorin Jurjuț, vicepreședinte al Asociației Patronale a Transportatorilor Europa 2002 (APTE – 2002). „Suntem puși cu spatele la zid, cu ale cuvinte suntem împinși spre faliment, prin reinterpretarea diurnei ca venit salarial și solicitându-ne sume pentru ultimii cinci ani, sub amenințarea sechestrului și a închiderii companiilor”, a adăugat Dorin Jurjuț.

Problema recalificării diurnelor ca venit salarial a apărut și în trecut când excesele inspectorilor fiscali, în contradicție cu aquis-ul comunitar în ceea ce privește impozitarea diurnelor și îndreptate împotriva transportatorilor români au trebuit să fie corectate printr-o lege a amnistiei adoptată de Parlament.

APTE 2002 consideră că și în 2021 este imperios necesară, ca măsură tranzitorie, o astfel de inițiativă legislativă pentru a repara erorile majore ale fiscului resimțite deja în piața (și nu pentru a fi iertați de o datorie care nu există) și totodată este necesară o clarificare definitivă în Codul Fiscal a regimului diurnelor astfel încât legislația în vigoare să nu mai fie interpretată abuziv, vreodată, în contradicție cu legislația europeană și pentru a nu mai dezavantaja în niciun fel competitivitatea în condiții de piață a transportatorilor români față de concurenții din Uniunea Europeană.

Sectorul transporturilor rutiere din România este reprezentat de 40.000 de companii care angajează peste 300.000 de persoane și care contribuie printr-un excedent de balanță comercială sectorial anual de peste 5 miliarde de Euro la diminuarea dezechilibrelor economice din România.