96,4% dintre camioanele înmatriculate anul trecut sunt diesel. Doar 0,5% din piață e acoperită de camioane electrice

Publicat: 12 mart. 2021, 14:00, de Răzvan Zamfir, în Auto , ? cititori
96,4% dintre camioanele înmatriculate anul trecut sunt diesel. Doar 0,5% din piață e acoperită de camioane electrice

Camioanele înmatriculate în 2020 în UE au avut motoare pe motorină în proporție de 96,4%, electric 0,5%, combustibili alternativi 2,9%. Așadar, motorina încă domina înmatriculările de camioane din UE în ceea ce privește cota de piață (96,4%), în timp ce benzina a reprezentat doar 0,1% din cererea totală anul trecut. Vehiculele cu taxă electrică (ECV) contabilizează
0,5% dintre camioanele noi înregistrate în Uniunea Europeană în 2020.

Per total, în 2020, înmatriculările de camioane diesel noi în Uniunea Europeană au scăzut cu 25,5%, până la 226.150 unități, cu cererea slăbită de impactul COVID-19. Cu excepția Greciei, în toată UE piețele au înregistrat scăderi de două cifre în vânzările de motorină anul trecut, inclusiv cele patru mari: Germania (-25,3%), Franța (-24,7%), Spania (-21,4%) și Italia (-13%).

Doar 210 camioane pe benzină au fost înmatriculate în toată regiunea UE în 2020, majoritatea fiind vândute doar în trei țări: Germania, Finlanda și Belgia. Înmatriculările vehiculelor electrice noi (ECV) în Uniunea Europeană au trecut de la 745 camioane în 2019 până la 1.059 în 2020 (în creștere cu 42,1%), rezultând o cotă de piață de 0,5%. Peste 90% din toate
camioanele electrice înregistrate în toată regiunea au fost vândute în doar trei piețe: Germania (852 de unități), România (76 de unități) și Olanda (41 de unități).

Camioanele electrice deloc căutate în 12 țări UE

În schimb, în ​​12 țări ale UE nici măcar un camion cu încărcare electrică nu a fost vândut anul trecut. În schimb, în 2020, cererea UE pentru camioane hibride a crescut cu 31,5%, deși acesta a fost în principal rezultatul unei baze scăzute de comparație. Cu 351 de unități înregistrate anul trecut, vehiculele electrice hibride (HEV) au reprezentat doar 0,1% dintre toate vehiculele comerciale mijlocii și grele vândute în Uniunea Europeană.

Vehiculele cu combustibil alternativ – dintre care 99% funcționează cu gaze naturale – au reprezentat marea majoritate a camioanelor cu motor alternativ înregistrate anul trecut. Cererea a crescut cu 5,8% la 6.861 unități, cu cota de piață a crescut de la 2,1% în 2019 la 2,9% în 2020. Aceasta a fost în mare parte determinată de vânzările de camioane pe gaze naturale din Germania, care este acum cea mai mare piață din UE pentru aceste vehicule.

În România s-au vândut, anul trecut, 76 de camioane electrice, 194 hibride, 45 pe gaze naturale și 2.873 diesel, în scădere cu 55,8% față de anul anterior.