Acestea sunt reperele uneia intre previziunile lansate de Saxo Bank pentru anul 2022, previziune care privește rețeaua socială Faceboo. Astfel, situația Facebook din punct de vedere „previzional” nu e prea bună, o analiză – potrivit sursei, relevând situația care ar duce la „o cădere în cap” a companiei.
Facebook a trecut de la a fi un centru vibrant al tinerilor, la o platformă pentru „boomers” mai în vârstă. Tinerii sunt din ce în ce mai puțin atrași de algoritmii Facebook, transformându-și experiențele de socializare în bucle de feedback omogene, cu conținut identic, sau, chiar mai rău, conținut dezinformator și de ură. Cercetările proprii ale Facebook sugerează că adolescenții petrec de 2 până la 3 ori mai mult pe TikTok decât pe Instagram (care este cel mai nou activ social media al Facebook) și că Snapchat este modalitatea preferată de a comunica cu prietenii.
Un nou nume de companie (Facebook se numește acum Meta) și identitate de marcă pentru a separa și proteja Instagram (cel mai valoros activ al său actual), împreună cu crearea unui nou produs adaptat tinerilor, este exact același manual pe care companiile de tutun l-au folosit de ani de zile. Dar în 2022, investitorii își vor da seama că Meta pierde rapid generația tânără și astfel potențialul și profitabilitatea viitoare a companiei. Într-o mișcare disperată, Meta încearcă să achiziționeze Snapchat sau TikTok în timp ce aruncă miliarde de dolari în construirea înfiorătoarei Metaverse, care are scopul de a supraveghea utilizatorii mai direct decât oricând și de a-i aduce pe tineri înapoi în universul de platforme de socializare Meta, conform zicalei că a fi primul care mișcă este întotdeauna cel mai bine în tehnologie. Planul se luptă să aibă succes, deoarece tânăra generație nu prea se înscrie.
Impactul pe piață? Compania-mamă a Facebook, Meta, se luptă, în scădere cu 30% față de piața mai largă și este îndemnată să-și desprindă componentele ca entități separate, spulberând visele monopoliste ale lui Zuckerberg. Cm atât, deocamdată…