Conform Washington Post, din cele 515 avioane câte erau operaționale în sistem de închiriere sau leasing la momentul anunțării sancțiunilor împotriva Rusiei, pentru invadarea Ucrainei, doar aproximativ 80 de aeronave au fost returnate.
Potrivit interlocutorilor ziarului, proprietarii au ajuns la concluzia că nu vor putea intra în posesia majorității aeronavelor care se află acum în Rusia.
Valoarea cererilor de asigurare făcute companiilor de asigurări a ajuns deja la 10 miliarde de dolari.
Problemele au apărut nu numai cu întoarcerea aeronavelor, ci și cu returnarea motoarelor de aeronave care au fost, de asemenea, închiriate companiilor rusești.
Ziarul relatează despre o încercare de a returna cu forța un avion Aeroflot reținut în Sri Lanka, la cererea companiei irlandeze de leasing AerCap, care s-a încheiat cu un eșec după ce Moscova a amenințat autoritățile țării cu suspendarea aprovizionării cu petrol și complicații diplomatice grave. Airbus 330-300, care a stat câteva zile pe aeroportul din Colombo, a primit permisiunea de a zbura spre Moscova, iar acum operează pe rute spre Kârgâzstan.
În martie, președintele rus Vladimir Putin a emis un decret care permite companiilor ruse să folosească aeronave închiriate pentru operarea pe linii intra-ruse.