Raiffeisen Bank a returnat 13,4 milioane de euro clienților, anunță ANPC

Publicat: 09 dec. 2022, 17:00, de Viorela Pitulice, în ECONOMIE , ? cititori
Raiffeisen Bank a returnat 13,4 milioane de euro clienților, anunță ANPC
Raiffeisen-Bank-Agentia-Lipscani

Raiffeisen Bank a returnat 13,4 milioane de euro, dintr-un total de 21 de milioane de euro, către 5.530 de clienţi afectaţi de practici comerciale incorecte, a anunţat vineri Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC).

Anunțul vine la o zi după ce Austria a blocat intrarea României în spațiul Schengen, ceea ce a determinat revolta românilor care au început să-I închidă conturile la băncile cu capital austriac.

„În urma deciziei definitive pronunţate de Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, care a confirmat Ordinul nr. 837/20.10.2017, emis de preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) în raport cu practici comerciale incorecte ale Raiffeisen Bank SA, menite a afecta interesele financiare ale consumatorilor, din perioada 2006 – 2009, banca a început returnarea sumelor stabilite prin Ordin, către consumatorii vizaţi”, au transmis reprezentanţii ANPC.

Astfel, s-a restituit către cei 5.530 de clienţi, cu conturi active în moneda creditului şi conturi în lei, pentru plata dobânzii legale calculate, începând cu 21 noiembrie 2021, suma de aproximativ 13.400.000 euro, respectiv 10.930.000 euro, care provin din calculele efectuate pentru implementarea ordinului şi aproximativ 2.470.000 euro reprezentând dobânda legală.

De asemenea, pentru aproximativ 3.050 de clienţi, care au sume de primit, dar care nu deţin în acest moment conturi active în moneda creditului sau în lei la Raiffeisen Bank, şi care au de primit aproximativ 7.200.000 euro  rambursările încă nu au fost realizate.

Aceştia sunt aşteptaţi la oricare dintre sediile Raiffeisen Bank pentru a indica, în scris, contul – deschis la oricare altă bancă -, în care le pot fi restituite sumele, conform Ordinului, precum şi dobânda legală.

„Nu ştiu în ce perioadă şi dacă autorităţile române se vor putea face vreodată vinovate de vreun abuz la adresa companiilor austriece. Permanent, când unui operator economic nu îi convin vizitele reprezentanţilor statului roman, acuză abuzuri, fără a le putea susţine în niciun fel. Iată, în schimb, aşa cum şi instanţele au validat, că vizita făcută de comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor a scos la iveală cu totul altceva. Vătămaţii par să fie cei peste 9.000 de consumatori cărora li s-au perceput mai mulţi bani decât ar fi fost corect. (…)  Această situaţie arată că operatorul economic este cel care a umblat în buzunarele consumatorilor, iar acum trebuie să le dea banii înapoi”, a declarat Horia Constantinescu, preşedintele ANPC.