Statistica pentru anul 2016 realizată de STS arată că, anul trecut, în România, la 112 au fost primite peste 14.600.440 de apeluri. Dintre acestea, peste jumătate (58,57%) au fost false. Cele mai multe apeluri au fost transferate către Ambulanță — 60,28%, Poliție — 21,76%, ISU-SMURD —14,88% și Jandarmerie — 2,94%.
Timpul mediu de răspuns al Centrului 112 este de 3,94 secunde și a fost înregistrat în cazul a 93,6% din totalul apelurilor, la care timpul de răspuns a fost sub 10 secunde, situându-se la nivelul performanțelor europene în materie.
Amenda pentru apelarea falsă sau abuzivă a numărului unic de urgenţă 112 este cuprinsă între 500 şi 1.000 de lei.
În România, serviciul de urgență 112 a fost implementat în anul 2004.
Sărbătorirea Zilei Europene 112 este o modalitate de promovare a numărului de urgență. În majoritatea țărilor europene au loc dezbateri despre 112 în școli și se organizează Ziua Uşilor Deschise și vizite în centrele de urgență 112.