Se așteaptă ca aeronava să poată atinge distanțe de până la 1.000 de kilometri și să decoleze și să aterizeze pe piste cu o lungime mai mică de un kilometru – inclusiv piste de iarbă la aerodromuri mici. Pipistrel promovează dezvoltarea aeronavei regionale ca parte a proiectului UNIFIER19 finanțat de UE, împreună cu Politecnico di Milano și Universitatea de Tehnologie Delft.
Scopul proiectului este de a proiecta o aeronavă cu emisii aproape zero, astfel încât să poată conecta aeroporturi mai mici între ele și cu hub-uri și să efectueze atât zboruri de alimentare programate, cât și la cerere. UNIFIER 19 este conceput pentru a profita de rețeaua de aeroporturi mici, subutilizate din Europa, și pentru a oferi navetistilor o nouă experiență radicală de mobilitate, care va fi la fel de ușor de utilizat ca un autobuz.
De altfel, Pipistrel își propune să obțină o certificare EIS („Intrare în serviciu”) pentru noua aeronavă regională între 2028 și 2030. Potrivit producătorului de aeronave sloven, avantajul este că conceptele de pe masă sunt gândite pentru a reuși fără investiții majore în infrastructură. Pentru a aborda „provocările actuale de reglementare, operaționale și tehnologice”, Pipistrel spune că lucrează cu organizațiile europene Clean Aviation, SESAR și EASA. De asemenea, a spus că mai multe inițiative de parteneriat industrial sunt în desfășurare.
Slovenii lucrează în paralel la mai multe modele electrificate – inclusiv aeronave hibride fără pilot pentru zboruri de marfă. Compania slovenă a realizat deja aeronava Velis Electro cu două locuri cu baterie, care a devenit primul avion complet electric care a primit un certificat de tip de la Agenția Europeană de Siguranță a Aviației la mijlocul anului 2020. Apropo de asta, în urmă cu doar câteva zile producătorul a anunțat că Green Aerolease a comandat 50 de unități din Velis Electro.