Alte caracteristici sunt ecartamentul lat și roțile de la 17 până la 19 inch, iar în ceea ce privește modelul limuzină, stopurile au pentru prima dată un design din două piese în Clasa C, cu blocurile optice împărțite între lămpile laterale și cele de pe capacul portbagajului.
Similar modelului Clasa S, noua Clasa C este echipată cu a doua generație MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Interiorul autovehiculului devine și mai digital și inteligent, întrucât atât hardware-ul, cât și software-ul au fost actualizate.
Cu funcția MBUX Smart Home, Clasa C devine acum un centru de control mobil pentru casa multor oameni. Dat fiind că Smart Home se referă la WLAN, senzori și dispozitive transformă casa pentru a fi din ce în ce mai inteligentă și comunicativă: temperatura și luminile, obloanele și aparatele electrice pot fi monitorizate și controlate de la distanță. Detectoarele de mișcare și contactele din fereastră informează utilizatorul despre vizitatori bineveniți sau nedoriți.
De asemenea, un scaner de amprente este situat într-o poziție ergonomică sub afișajul central. Acest lucru permite utilizatorilor să se conecteze la MBUX rapid, convenabil și sigur. Astfel, setările și datele personale, cum ar fi cele mai recente destinații sau notificările, sunt protejate. Procesele de plată prin intermediul Mercedes me sunt, de asemenea, rezervate utilizatorilor autentificați.
Gama de motoare are doar unități cu patru cilindri din familia actuală de motoare Mercedes-Benz FAME (Family of Modular Engines). În plus față de turbocompresoare, atât motoarele diesel, cât și cele pe benzină au acum un starter-generator (ISG) integrat pentru asistență inteligentă la turații reduse ale motorului ca un hibrid ușor din a doua generație.
ISG folosește un sistem electric de 48 volți la bord, care asigură funcții precum alunecarea, amplificarea sau recuperarea energiei și face posibilă economisirea semnificativă de combustibil. De asemenea, motoarele pornesc foarte rapid, astfel încât funcția de pornire/oprire este aproape la fel de imperceptibilă pentru șofer ca trecerea de la decelerare cu motorul oprit la o accelerație puternică sub puterea motorului. La ralanti, interacțiunea inteligentă dintre ISG și motorul cu combustie asigură o funcționare lină.
Noul model e echipat cu transmisia 9G-TRONIC, dezvoltată pentru adaptarea ISG, instalată în toate modelele din Clasa C. Motorul electric, electronica de putere și sistemul de răcire al transmisiei s-au mutat acum în sau către transmisie.
A patra generație de modelele plug-in hybrid va urma imediat după lansare. Electrificarea face un mare pas înainte folosind aceleași motoare de bază. Cu o putere electrică de 95 kW și o autonomie totală electrică de aproximativ 100 de kilometri, Clasa C plug-in va funcționa în modul complet electric în multe cazuri și în multe zile fără a utiliza motorul cu combustie. Aceasta este varianta ultra-modernă, de doi litri, a motorului cu patru cilindri M 254, cu o putere de 150 kW. Cu o capacitate de 230 kW și cuplu de 550 Nm, pachetul complet nu este doar foarte eficient, ci și sportiv.
Datorită senzorilor de jur împrejur îmbunătățiți, sistemele de parcare oferă șoferului un suport și mai bun atunci când manevrează cu viteză redusă. Funcționarea este mai rapidă și mai intuitivă datorită integrării în MBUX. Tracțiunea punții spate opțională este integrată cu sistemul de asistență pentru parcare, calculul traiectoriilor fiind adaptat în consecință. Funcțiile de frânare de urgență servesc, de asemenea, pentru a-i proteja pe cei din jur.
Clasa C este disponibilă în prezent în peste 100 de țări. Prin urmare, aproximativ 1.000 de variante de sarcini utile sunt examinate pe parcursul dezvoltării, astfel ca toate variantele de motor și caroserie, cu conducere pe partea dreaptă și pe partea stângă, hybrid sau modele 4-MATIC să îndeplinească aceleași cerințe.
Cu o lungime de 4751 mm și o lățime de 1820 mm, modelele Limuzină și T-Modell sunt considerabil mai mari decât modelele predecesoare. Ampatamentul a crescut cu 25 mm, până la 2865 mm. Atât pasagerii din față, cât și cei din spate beneficiază de dimensiunile exterioare mărite.
De la introducerea generației actuale în 2014, s-au vândut peste 2,5 milioane de modele Limuzină și T-Modell. China a fost cea mai mare piață de vânzări pentru Clasa C Sedan din 2016. În plus, SUA, Germania și Marea Britanie au fost cele mai mari piețe de vânzări pentru modelele Clasa C Sedan și T-Modell din ultimii zece ani.
Din 2022, toate fabricile Mercedes-Benz de autoturisme și autoutilitare vor produce cu amprentă neutră de carbon. Multe fabrici Mercedes-Benz își aprovizionează deja energia electrică din surse regenerabile.