Numărul 2 mondial la mașini vândute după Toyota, Volkswagen cheltuie zeci de miliarde de euro pentru a se reinventa ca lider pe piața vehiculelor electrice, unde Tesla e deocamdată lider.
„Anul trecut, Grupul Volkswagen a reușit să limiteze efectele pandemiei asupra afacerii și să pună în același timp baze strategice importante pentru transformarea sa”, a declarat vineri un oficial al companiei.
Livrările și vânzările, care au fost ambele afectate de pandemie în 2020, sunt înregistrate în mod semnificativ în acest an, a transmis compania. În 2020, vânzările au scăzut cu 11,8% la 222,9 miliarde de euro, în timp ce livrările au scăzut cu 15,2%. Marja operațională este văzută la capătul superior al intervalului țintă de 5%-6,5%, în creștere față de 4,3% anul trecut.
„Rezultatele financiare disponibile acum sunt mult mai bune decât se aștepta inițial și arată ce este capabil să realizeze compania noastră, în special în condiții de criză”, a spus oficialul companiei, adăugând că VW intenționează să reporteze impulsul din decembrie 2020 în 2021.
Acțiunile de la Volkswagen au crescut cu până la 2,6% până la un nou maxim nou al utimelor 13 luni, iar analiștii spun că nu este nevoie de o listare a diviziei de lux Porsche AG, având în vedere lichiditatea de 26,8 miliarde de euro a Volkswagen. O astfel de mișcare, despre care sursele spun că este luată în considerare de Volkswagen, ar fi în continuare „foarte utilă” dacă CEO-ul Volkswagen, Herbert Diess, vrea să tripleze aproape valoarea de piață a Volkswagen la 250 de miliarde de euro, a declarat analistul Bernstein Arndt Ellinghorst.