Un lanț de magazine celebru a intrat în faliment. Peste 1000 de oameni rămân fără loc de muncă

Publicat: 08 mai 2025, 16:57, de Corina Oprea, în ECONOMIE , ? cititori
Un lanț de magazine celebru a intrat în faliment. Peste 1000 de oameni rămân fără loc de muncă

Retailul de modă suferă o nouă pierdere semnificativă. Brandul francez Jennyfer, iubit de generații întregi de adolescente și tinere, își anunță închiderea definitivă. Toate cele 300 de magazine din celebrul lanț de magazine își vor închide porțile până pe 28 mai, iar aproape 1.000 de angajați își vor pierde locurile de muncă. După patru decenii de existență, compania intră oficial în colaps financiar, punând capăt unui capitol important din istoria modei accesibile pentru tineri.

Un lanț celebru de magazine, de la popularitate la prăbușire

Jennyfer a fost, pentru ani la rând, sinonim cu moda adolescentină în Franța și în alte piețe europene. Cu un stil special, accesibil și adaptat tendințelor, brandul a reușit să creeze o legătură emoțională cu generațiile Z și millennials. Totuși, în spatele vitrinelor atrăgătoare, problemele financiare mocneau de mult.

În vara anului 2023, compania a intrat în procedură de lichidare judiciară, un semnal clar că afacerea nu mai putea funcționa în parametri normali. Totuși, speranțele nu au fost abandonate. În ianuarie 2024, a fost lansată o relansare ambițioasă, sub conducerea unei echipe noi formate din Yann Pasco, Jean-Charles Gaume și susținută de Shanghai Pure Fashion Garments, un partener strategic din China.

Aceștia au încercat o repoziționare radicală a brandului, bazată pe rebranding, diversificarea ofertei și o abordare mai incluzivă a publicului țintă. Dar, în ciuda acestor eforturi, realitatea economică a fost de neclintit.

Inflația și criza economică au fost fatale

Potrivit explicațiilor oferite de conducerea companiei, eșecul redresării s-a datorat unei „creșteri bruște a costurilor” și unei „inflații galopante”, care au pus o presiune insuportabilă pe lanțul de aprovizionare și pe costurile operaționale. În paralel, puterea de cumpărare a scăzut, iar comportamentul de consum al tinerilor s-a schimbat profund.

Pentru cei aproape 1.000 de angajați, vestea este devastatoare. Închiderea celor 300 de magazine înseamnă pierderea locului de muncă pentru oameni care au fost parte din istoria brandului, unii chiar de la începuturi. În paralel, clienții fideli ai Jennyfer își iau rămas bun de la un brand care le-a definit adolescența.

Deocamdată, nu există informații clare despre o eventuală vânzare a brandului sau o posibilă revenire în altă formă.