Șeful ARF, Mihai Barbu, vrea falimentarea CFR Călători și trimiterea în șomaj a jumătate dintre angajați

Publicat: 09 mai 2025, 10:49, de Ion Teleanu, în Dezvăluiri , ? cititori
Șeful ARF, Mihai Barbu, vrea falimentarea CFR Călători și trimiterea în șomaj a jumătate dintre angajați

Noul președinte al Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF), Mihai Barbu, a făcut o manevră cu iz penal prin care face jocurile operatorilor privați de transport călători, doar ca să tragă pe linie moartă compania de stat CFR Călători.

Mihai Barbu, demis de Comisia Europeană de la Metrorex, recuperat de Grindeanu pentru șefia ARF

La sfârșitul lunii aprilie 2025, premierul Marcel Ciolacu, la propunerea ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu, l-a numit pe Mihai Barbu în funcția de președinte cu rang de secretar de stat la Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF). Acesta era fostul director general de la Telecomunicații CFR SA, dar și cel care a trebuit să demisioneze, anul trecut, din Consiliul de Administrație de la Metrorex SA după ce Comisia Europeană a sesizat suspiciuni de conflict de interese în recrutarea acestuia. Astfel spus, demis de Comisia Europeană și recuperat de Grindeanu la șefia instituției regină, adică ARF, a transportului feroviar din România.

Sabotaj premediat de… interese private

Numai că nici nu s-a obișnuit bine cu fotoliul de președinte al ARF și Mihai Barbu a început să „țeasă” jocuri pentru operatorii feroviari privați de transport călători, în detrimentul companiei de stat CFR Călători.

Concret, despre ce este vorba? Compania CFR Călători nu își poate face bugetul pentru anul 2025 întrucât ARF nu vrea să-i transfere subvenția de 2.100.000.000 de lei aprobată, în februarie 2025, de către Ministerul Finanțelor. Practic, președintele Mihai Barbu, sfătuit și dirijat de două șmechere din ARF, vrea să acorde o subvenție mai mică către CFR Călători, adică de circa 1.500.000.000 de lei, deși Ministerul Finanțelor a aprobat 2.100.000.000 de lei. De ce? Pentru ca ARF să poată să dea subvenția integrală și, chiar în avans, pentru operatorii privați de transport feroviar de călători.

Astfel, Mihai Barbu face jocurile operatorilor privați în detrimentul companiei de stat care, atenție, efectuează 78% din traficul feroviar de călători.

Potrivit informațiilor furnizate de băieții cu ochii roată care scanează calea ferată, dacă CFR Călători nu primește subvenția aprobată de Ministerul Finanțelor va trebui să reducă numărul de trenuri cam la jumătate și, automat, va trebui să trimită în șomaj aproape jumătate dintre angajați, adică circa 5.000 de ceferiști.

Cine are de câștigat după această menevră a președintelului ARF? Doar operatorii privați de transport feroviar de călători! Astfel, Mihai Barbu contribuie serios la sabotarea companiei CFR Călători, care abia reușise să treacă pe profit. Incredibil, dar adevărat!