Autostrada Unirii începe să adune constructori! Încă un lot a fost atribuit. Ozaltin are de realizat două tuneluri și două ecoducte
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/05/autostrada-ozaltin-tg-mures.jpg)
Autostrada Unirii (A8) începe să adune tot mai mulți constructori. Vorbim de o autostradă de aproximativ 304 km, cu secțiuni montane dificile, cu tuneluri, viaducte și ecoducte, care are în total 13 loturi și trece Prutul pe la Ungheni. Opt dintre tronsoane se află pe secțiunea Târgu Mureș – Târgu Neamț, iar cinci sunt pe secțiunea Târgu Neamț – Iași – Ungheni. 10 din cele 13 loturi au fost scoase până acum la licitație, iar unele au și constructori.
Autostrada Unirii începe să adune constructori, un nou lot din secțiunea montană a A8 având, de astăzi, un constructor desemnat. Potrivit ministrului interimar al Transporturilor, Sorin Grindeanu, o asociere de constructori români și turci a fost declarată, astăzi, de CNAIR câștigătoarea licitației pentru construcția lotului Miercurea Nirajului – Sărățeni, în lungime de 23,4 km (dintre care 1,07 km de tuneluri).
Contractul în valoare de 2,98 miliarde de lei (fără TVA), sumă asigurată prin Programul Transport 2021-2027, prevede finalizarea construcției în 30 de luni (6 luni proiectare și 24 de luni execuție). Contractul va putea fi semnat peste 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații.
Autostrada Unirii începe să adune constructori. Ozaltin trece de la drum expres la autostradă
Constructorul care a câștigat licitația pentru construcția lotului Miercurea Nirajului – Sărățeni a A8 este Asocierea OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (lider) – INFRAVIS SRL. Turcii au, așadar, la dispoziție 2,98 miliarde de lei (fără TVA) și 30 de luni pentru finalizarea acestui lot în lungime de 23,4 km.
Ozaltin a construit, alături de firma craioveană Strade Bauunternehmung, tronsonul 1 al DEx12 Craiova – Pitești, și va demara lucrările la viductele de 3,2 km de la Nădășelu și Topa Mică, pe secțiunea Nădășelu – Mihăiești a Autostrăzii Transilvania (A3), scoase din contractul cu UMB.
Pe traseu lotului Miercurea Nirajului – Sărățeni vor fi construite inclusiv:
- un tunel bidirecțional cu lungimea de 740 m situat în apropierea localității Măgherani;
- un tunel bidirecțional cu lungimea de 330 m situat în apropierea localității Chibed;
- un ecoduct peste DN13A și calea ferată;
- un ecoduct peste DN13, zona Acățari.
Ar mai fi de amintit că de joi, 15 mai, un alt constructor din Turcia, Nurol, va începe lucrările pe lotul de autostradă Târgu Mureș – Miercurea Nirajului (24,4 km), parte din Autostrada Unirii (A8). Nurol s-a luptat cu Ozaltin și pentru lotul Miercurea Nirajului – Sărățeni, însă a pierdut.
Cum arată tronsonul montan al Autostrăzii Unirii
Tronsonul montan Miercurea Nirajului – Leghin al A8 conține șase loturi. Dintre acestea, cele de la capete au fost scoase la licitație de către CNAIR, respectiv:
- Lotul Miercurea Nirajului – Sărățeni, pentru care au depus oferte Ozaltin și Nurol, iar Ozaltin a fost desemnată câștigătoare;
- Lotul Pipirig – Leghin, pentru care a fost semnat în martie contract cu UMB.
Celelalte patru loturi ale sectorului montan au fost preluate de CNIR:
- Lotul Sărățeni – Joseni, câștigat de UMB;
- Lotul Joseni – Ditrău, pentru care au fost depuse cinci oferte;
- Lotul Ditrău – Grințies, 38 km, cel mai lung lot al Autostrăzii Unirii A8, atribuit UMB (primul contract semnat de CNIR);
- Lotul Grințieș – Pipirig, pentru care au depus oferte din partea UMB și Mapa.
Până în prezent au fost lansate la licitație toate cele opt loturi ale A8 Târgu Mureș – Târgu Neamț și încă două loturi din cele cinci ale tronsonul A8 Târgu Neamț – Iași – Ungheni. Pentru jumătate din cele opt loturi de la Târgu Mureș la Târgu Neamț au fost semnate contracte, unul cu Nurol și trei cu Grupul UMB.
Luna trecută, Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a transmis la ANAP, spre validare, documentația pentru contractele privind proiectarea și execuția ultimelor trei tronsoane, cuprinse între Lețcani și Podul de la Ungheni (33 km), din Autostrada Unirii.