Piaţa auto: BYD, recent lansat oficial în România, îşi va stabili centrul european în Ungaria

Publicat: 16 mai 2025, 23:00, de Ady Ivașcu, în LIFESTYLE , ? cititori
Piaţa auto: BYD, recent lansat oficial în România, îşi va stabili centrul european în Ungaria
Piaţa auto: BYD, recent lansat oficial în România, îşi va stabili centrul european în Ungaria

BYD, cel mai mare producător de automobile din China, lansat oficial în această lună şi pe piaţa din România, vrea să îşi stabilească în Ungaria centrul său european. În cadrul unei conferințe de presă cu premierul ungar Viktor Orba, la Budapesta, preşedintele director general al companiei, Wang Chuanfu, a anunţat joi că gigantul chinez de maşini electrice BYD intenţionează să înființeze un centru european în Ungaria.

Centrul european BYD din Ungaria va crea 2.000 de locuri de muncă

Wang a spus că noul centru european va crea 2.000 de locuri de muncă și va avea trei funcții. Acesta va fi un centru pentru vânzări și servicii post-vânzare, pentru testare și pentru dezvoltarea versiunilor localizate ale modelelor companiei, potrivit Reuters.

BYD a construit prima sa fabrică europeană, o unitate care asamblează autobuze electrice, în orașul Komarom din nord-vestul Ungariei, în aprilie 2016.

O a doua fabrică maghiară care va produce vehicule electrice este în construcție.

Sub conducerea lui Orban, Ungaria a devenit un important partener comercial și de investiții pentru China, spre deosebire de alte țări din UE care iau în considerare posibilitatea de a deveni mai puțin dependente de a doua mare economie a lumii.

Orban a început să-și apropie țara de Beijing după ce a venit la putere în 2010.

Relațiile politice strânse s-au transformat în investiții aproximativ un deceniu mai târziu, când producătorii de baterii și de vehicule electrice au început să aducă producția în Ungaria.

BYD în România

Producătorul chinez de automobile BYD, cunoscut la nivel global pentru inovațiile sale în domeniul mobilității electrificate, a pătruns oficial pe piața din România.

Odată cu acest pas strategic, compania asiatică aduce în țara noastră tehnologii avansate și o selecție de modele electrice și hibride plug-in (cu încărcare la priză) echipate cu sistemul DM-i.

Pentru debutul pe piața locală, BYD propune o ofertă ce include atât SUV-uri, cât și sedanuri, acoperind o gamă largă de preferințe în materie de propulsie. Vârful de lance al gamei este SUV-ul electric Sealion 7, care este capabil să sprinteze de la 0 la 100 km/h în doar 4,5 secunde și care oferă o autonomie de până la 502 kilometri.

BYD la nivel global

BYD îşi propune ca  jumătate din vânzările sale să fie realizate în afara pieţei chineze în 2030, o creştere semnificativă care ar face din BYD un rival pentru cei mai mari producători auto mondiali.

Această creştere ar urma să fie alimentată de expansiunea în Europa şi America Latină, chiar dacă BYD şi alte mărci chineze sunt excluse de pe piaţa americană de barierele comerciale.

La nivel global, vânzările BYD au explodat şi se situează în prezent la un nivel comparabil cu vânzările Ford şi General Motors, de la mai puţin de 430.000 de automobile vândute în 2020.

Cel mai probabil ambiţiile BYD vor da bătăi de cap directorilor de la alte companii producătoare de automobile, cum este rivalul Tesla, care în 2024 a vândut 1,79 milioane de automobile electrice. Spre deosebire însă de Tesla, care oferă doar automobile electrice, BYD are o gamă extinsă de modele full electrice şi automobile hibride plug-in.