Gata cu așternerea „asfaltului minune“! Se reia traficul și pe calea 1 a podului suspendat de la Brăila
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/06/pod-braila.jpg)
Traficul pe calea 1 de rulare a podului suspendat peste Dunăre de la Brăila se va relua marți, 3 iunie, începând cu ora 8:00, a informat, luni, Direcția Regională Drumuri și Poduri (DRDP Buzău). Asta după ce și această cale a fost reasfaltată cu noua rețetă de mixturi bituminoase, care ar trebui să reziste, de data asta. Podul de la Brăila se află la a cincea acțiune de reasfaltare.
Gata cu așternerea „asfaltului minune“! Se reia traficul și pe calea 1 a podului suspendat de la Brăila. Aici, lucrările de reasfaltare a căii 1 a podului peste Dunăre au început pe 14 aprilie, iar ca formulă asfaltică a fost folosită noua rețetă de mixturi bituminoase, utilizată în octombrie 2024 pentru reasfaltarea căii 2 de rulare, care s-a comportat bine peste iarnă.
„Calea 1 de rulare a Podului peste Dunăre s-a asfaltat cu aceeași formulă asfaltică nouă, care a fost folosită, în octombrie anul trecut, pe calea 2 de rulare, care este cea mai circulată. S-a dorit să se vadă cum se comportă noua formulă asfaltică peste iarnă și s-a comportat bine. Este o formulă mai dură, spun ei, iar riscul să se fisureze ar fi fost mai mare iarna, când temperaturile sunt scăzute, decât vara, pe temperaturi înalte. Pentru că s-a comportat bine pe timpul iernii, s-a trecut la asfaltare și pe calea 1 de rulare“, a afirmat purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Alin Șerbănescu.
El a mai precizat că s-a așteptat să se încălzească afară, să fie temperaturi pozitive, pentru că, pe temperaturi negative, „exista riscul să nu prindă hidroizolația și asfaltul“.
Se reia traficul și pe calea 1 a podului suspendat de la Brăila
Pe perioada efectuării lucrărilor de reasfaltare pe DN2S, Podul suspendat peste Dunăre, șoferii au fost avertizați că traficul va fi deviat, în perioada 14 aprilie – 3 iunie, pe calea 2 de rulare, care a fost deschisă circulației în ambele sensuri.
Podul suspendat peste Dunăre – cel mai mare pod suspendat construit vreodată în România, al treilea ca dimensiune din Europa și ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră – a fost inaugurat pe 6 iulie 2023, iar la scurt timp după inaugurare au apărut primele probleme legate de asfalt, care s-a vălurit. Podul a intrat, în octombrie 2024, pentru a patra oară în proces de reasfaltare, de această dată constructorul WeBuild susținând că va folosi o nouă rețetă de mixturi bituminoase, adaptată specificului acestui pod, unic în România.
Podul are o lungime de aproximativ 2 kilometri și le oferă șoferilor o alternativă, în afara traversării Dunării cu bacul, pentru a ajunge spre litoral. Deși circulația pe pod a fost deschisă pe 6 iulie 2023, lucrarea nu a fost recepționată de CNAIR. Valoarea inițială a proiectului Podului peste Dunăre a fost de 1,996 miliarde de lei, fără TVA, fonduri externe nerambursabile.
Citește și: Ce progrese au mai făcut constructorii de autostrăzi pe șantierele din România. Cine este în top