Un aeroport de un miliard de euro prinde contur în sudul Capitalei. Proiectul spectaculos, care promite schimbări impresionante

Publicat: 13 iun. 2025, 22:18, de Corina Oprea, în ECONOMIE , ? cititori
Un aeroport de un miliard de euro prinde contur în sudul Capitalei. Proiectul spectaculos, care promite schimbări impresionante

România ar putea avea în curând un nou aeroport internațional, amplasat într-o zonă complet neașteptată: sudul Bucureștiului. Proiectul, în valoare de un miliard de euro, a fost anunțat de primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, care a publicat și primele imagini cu ceea ce ar urma să devină Aeroportul București-Sud. Deși oficialii susțin că investiția va aduce beneficii majore, nu toți locuitorii par convinși de necesitatea acesteia.

Un nou aeroport în sudul Capitalei. De ce este considerată vitală această investiție

Aeroportul ar urma să fie construit în sudul Bucureștiului, într-o zonă care, potrivit edilului Sectorului 4, este semnificativ mai slab dezvoltată comparativ cu nordul orașului. În prezent, întreaga activitate aeriană a Capitalei se concentrează în jurul Aeroportului Otopeni, care a devenit suprasolicitat.

În acest context, primarul Daniel Băluță a explicat de ce este considerat necesar un al doilea aeroport:

„Sunt doi factori care ne determină, inclusiv pe noi, cei de aici, din Sectorul 4, să considerăm că este foarte important să avem aici, în sudul Capitalei, un aeroport. Oraşul, după cum vedeţi, este dezvoltat diferit. Nordul oraşului are o stare economică mult mai bună decât partea de sud”, a declarat Băluță.

Conform acestuia, dezvoltarea unui aeroport în sud ar putea reduce dezechilibrul economic dintre cele două zone și ar contribui la decongestionarea traficului aerian de pe Otopeni.

Cum ar urma să arate Aeroportul București-Sud și ce capacitate va avea

Proiectul prevede construirea unui aeroport modern, cu o capacitate de peste 11 milioane de pasageri anual în prima etapă. Ulterior, capacitatea ar putea fi extinsă la peste 20 de milioane de pasageri, ceea ce ar face din Aeroportul București-Sud un nod aerian de referință în Europa de Est.

În plus, planul prevede și facilități pentru transportul de marfă. Aeroportul ar urma să asigure un flux de peste 30.000 de tone de mărfuri pe cale aeriană, contribuind astfel la dezvoltarea economică regională și la atragerea de investiții logistice.

Deși autoritățile locale susțin că proiectul va aduce beneficii semnificative, unii locuitori și-au exprimat nedumerirea legată de oportunitatea unei astfel de investiții. În special, aceștia se întreabă de ce se construiește un aeroport nou într-o zonă care încă se confruntă cu probleme de infrastructură, urbanism sau accesibilitate.

Daniel Băluță a răspuns acestor preocupări printr-o explicație clară:

„Sectorul 4 nu are cum şi nu va plăti un astfel de aeroport, ci se va implica activ în creşterea nivelului de trai al locuitorilor pe care îi are. Mă interesează în mod direct ca viaţa dumneavoastră, viaţa vecinilor dumneavoastră să fie mai bună”, a precizat edilul.

El a adăugat că scopul administrației locale este de a asigura un viitor mai prosper pentru comunitate, iar aeroportul poate deveni un catalizator pentru această transformare.

Ce beneficii economice promit autoritățile pentru comunitatea locală

Autoritățile promit o creștere a nivelului de trai în zona de sud a Capitalei. Un aeroport ar aduce locuri de muncă, investiții în infrastructură, dar și o creștere a valorii imobiliare.

„Veniturile pe care dumneavoastră le aveţi după această investiţie să fie mai mari, valoarea proprietăţilor pe care le deţineţi să fie mai mare. Este o chestie legată de prosperitatea fiecăruia dintre noi, cei care trăim aici, în sudul Capitalei”, a mai subliniat Băluță.

Dacă proiectul va merge înainte, sudul Bucureștiului ar putea deveni nu doar o zonă de tranzit aerian, ci și un pol de dezvoltare urbană, industrială și logistică.