Luptă aprigă pentru primul loc! Ce constructori de autostrăzi au intrat în Top 3 (VIDEO)

Publicat: 25 iun. 2025, 11:01, de Marian Apipie, în Transporturi , ? cititori
Luptă aprigă pentru primul loc! Ce constructori de autostrăzi au intrat în Top 3 (VIDEO)
Așa arată tronsonul 4 al DEx12 Craiova - Pitești, pe care lucrează acum UMB (Foto: Facebook Cristian Pistol)

Unele loturi de autostradă sau de drum expres au intrat pe ultima sută de metri, iar constructorii au mărit ritmul pentru finalizarea lor. Sunt însă și antreprenori care mențin un ritm bun de lucru, ba chiar au șanse mari să predea lotul de autostradă înainte de termenul contractual, cum este secțiunea 4 a A1 Sibiu – Pitești. Iată care au fost cei mai harnici constructori în luna mai.

Ce constructori de autostrăzi au intrat în Top 3

Ce constructori de autostrăzi au intrat în Top 3, conform progresului înregistrat luna trecută în șantier. Competiția pentru locurile fruntașe în topul constructorilor de autostrăzi se încinge, pe măsură ce aceștia se apropie de finalizarea lucrărilor pe unele șantiere. Luna trecută, cele mai mari progrese au fost raportate de UMB, Porr și Nurol, pe tronsoane din Drumul Expres Craiova – Pitești (DEx12), A1 Sibiu – Pitești, respectiv A7 Ploiești – Buzău. Să-i luăm pe rând!

Primul în top rămâne tot UMB, cel mai mare constructor român de drumuri, care a raportat luna trecută un avans de 10 puncte procentuale pe tronsonul 4 al Drumului Expres (DEx12) Craiova – Pitești. UMB mai are de lucru pe porțiunea de 12 km care face legătura între nodul rutier de la Albota (DN65) și A1 București – Pitești (foto).

Guvern nou, priorități noi: ce autostrăzi intră la capitolul „urgențe“

Aici, constructorul român a montat deja grinzile la pasajul peste A1 și se apropie de finalizarea conexiunii rutiere dintre DEx12 (Craiova – Pitești) și A1 (Pitești -București). UMB a ajuns la un stadiu fizic de peste 90% pe ultimii 12 km ai primului drum expres din România, iar de luna viitoare se va circula pe drum de mare viteză între Craiova și București (231 km).

Pe poziția a doua se află Porr Construct, după un progres de 7,85 puncte procentuale pe secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș a A1 Sibiu – Pitești, unde a fost forat primul tunel pentru o autostradă din România. Porr are ca termen de finalizare a celor 9,89 km anul 2027, dar a ajuns deja la peste 74% grad de execuție și va da gata lotul de autostradă anul viitor.

Asocierea Nurol – Makyol, bine mobilizată pe lotul 3 Pietroasele – Buzău al A7 Ploiești – Buzău

Podiumul topului este completat de turcii de la Nurol (în asociere cu Makyol), care au avut un avans de 7,56 puncte procentuale pe lotul 3 Pietroasele – Buzău al A7 Ploiești – Buzău. Și în acest caz, se estimează darea parțială în trafic a câțiva kilometri la capete, necesari pentru deschiderea loturilor vecine.

De altfel, asocierea de constructori turci (Nurol -Makyol) este bine mobilizată în șantier cu 590 de oameni și 326 de utilaje. Pe șantierul acestui lot (13,9 km) stadiul fizic al lucrărilor se apropie de 60% (vezi VIDEO). Pe aproximativ 4 km a fost așternut inclusiv stratul de uzură al asfaltului, în timp ce pe alți aproape 4 km este așternut stratul de bază. În plus, nodul rutier Buzău este aproape finalizat, potrivit șefului CNAIR, Cristian Pistol.

Deși lucrările trebuie încheiate (conform contractului) în luna noiembrie a acestui an (2025), constructorii vor deschide mai devreme acele sectoare care permit descărcarea circulației de pe lotul 2 (Mizil – Pietroasele) al sectiunii Ploiești – Buzău și pe lotul 1 (Buzău – Vadu Pașii) al autostrăzii Buzău – Focșani (A7). După finalizarea lotului dintre Pietroasele și municipiul Buzău se va putea circula în regim de autostradă de la București la Focșani (A3 și A7).

Ce constructori de autostrăzi au intrat în top. Și Construcții Erbașu s-a mișcat bine pe lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș (A3)

UMB revine cu un progres de 6 puncte procentuale pe lotul 1 Focșani – Domnești Târg din A7 Focșani – Bacău, ajuns la un stadiu fizic de 53%.

Topul continuă cu alt constructor român, respectiv Construcții Erbașu, care a avansat cu 5,36 puncte procentuale pe tronsonul Suplacu de Barcău – Chiribiș din Autostrada Transilvania (A3). Din nou, UMB apare cu un progres de 5 puncte procentuale pe lotul 2 Domnești Târg – Răcăciuni al A7 Focșani – Bacău, realizat în proporție de 52%.

Pe următoarea poziție în top se situează italienii de la WeBuild, care au avansat cu 4,77 puncte procentuale pe secțiunea 5 Curtea de Argeș – Pitești din A1 Sibiu – Pitești. Această secțiune a fost dată deja integral în trafic, marcând prima inauguare de autostradă din 2025 în România. Tot WeBuild se află și pe următorul loc, cu un prim progres de 4,57 puncte procentuale la secțiunea 3 Cornetu – Tigveni a A1 Sibiu – Pitești. Tot pe A1 Sibiu – Pitești, dar pe secțiunea 2 Boița – Cornetu, asocierea Mapa – Cengiz a raportat un avans de aproape 4 puncte procentuale.

Și grecii de la Aktor sunt gata cu lotul 3 al A0 Sud

Mai departe avem UMB, cu un progres de 3,8 puncte procentuale pe lotul Zimbor – Poarta Sălajului din Autostrada A3 Transilvania, ajuns la un grad de execuție de aproape 77%.

Același constructor a avansat cu câte 3 puncte procentuale pe lotul 4 Nord din Autostrada Bucureștiului A0 și pe lotul Răcăciuni – Bacău au A7 Focșani – Bacău.

Clasamentul continuă cu grecii de la Aktor, care au înregistrat un progres de 2,75 puncte procentuale pe lotul 3 Sud din Autostrada Bucureștiului (A0), ce urmează să fie inaugurat luna aceasta, conform celor mai recente estimări (foto sus). Lotul se va deschide pe 30 iunie și va face legătura între A1 București – Pitești și Autostrada Soarelui (A2).

Următorul loc este ocupat de constructorul chinez CCECC, cu un avans de 2 puncte procentuale pe lotul 3 Nord din Autostrada Bucureștiului A0, realizat în proporție de 44%. Pe celelalte șantiere monitorizate, progresele au fost mai mici de 2 puncte procentuale sau nu au fost actualizate pe harta CESTRIN.

Citește și: Tehnologia modernă folosită de Retter la construirea pasajului suprateran de la Therme: reduce timpul de execuție și are poluare zero (VIDEO)