Autostrada părăsită vreme de 15 ani a prins contur după 6 luni de mobilizare. Imagini cu șantierul unde se lucrează la foc automat (VIDEO)

Publicat: 29 iun. 2025, 07:48, de Marian Apipie, în Transporturi , ? cititori
Autostrada părăsită vreme de 15 ani a prins contur după 6 luni de mobilizare. Imagini cu șantierul unde se lucrează la foc automat (VIDEO)
Foto: Facebook Construcții Erbașu

Un lot important al Autostrăzii Transilvania (A3), așteptat de mai bine de 15 ani, va fi gata în 2026. Este tronsonul pe care există și cel mai lung viaduct de pe o autostradă din România (viaductul de la Suplacu de Barcău – 1.798 metri), construit 80% de americanii de la Bechtel în urmă cu peste 15 ani. Viaductul și tot lotul de autostradă de 26,35 km trebuie finalizat anul viitor de către antreprenorul care a obținut contractul în valoare de 884 milioane lei: Construcții Erbașu SA.

Autostrada părăsită vreme de 15 ani a prins contur după 6 luni de mobilizare

Autostrada părăsită vreme de 15 ani a prins contur după 6 luni de mobilizare. De atât a avut nevoie Construcții Erbașu ca să ajungă la un grad de execuție de aproape 13%. Antreprenorul român specializat în construcții civile se află la prima sa experiență pe parte de infrastructură rutieră, dar a arătat o bună mobilizare pe șantier.

Imagini de ultimă oră de pe șantierul secțiunii Suplacu de Barcău – Chiribiș a autostrăzii Transilvania (A3), lotul Erbașu, au fost postate, sâmbătă, de către directorul general al CNAIR, Cristian Pistol. Potrivit acestuia, pe cei 26,35 km antreprenorul român este mobilizat cu 521 de muncitori și 280 de utilaje. Lucrările au început în data de 20 ianuarie 2025 și au ajuns la un progres fizic de 12,75%. Contractul, finanțat prin Programul Transport 2021-2027, are o valoare de 884,12 milioane lei (fără TVA).

Constructorul are la dispoziție18 luni pentru execuția lucrărilor pe această secțiune de 26,35 km, care cuprinde și viaductul abandonat în urmă cu 15 ani de americanii de la Bechtel, la un stadiu de execuție de 80%. Pe acest lot din județul Bihor amplasat între lotul Nurol (Nușfalău – Suplacu de Barcău, 14 km deschiși în 2023) și lotul Precon (Chiribiș – Biharia, a cărui proiectare a început în mai 2025) este construit și viaductul de la Suplacu de Barcău, cu o lungime de 1.798 metri, cel mai lung viaduct existent pe o autostradă din România.

S-a așternut și primul strat de asfalt pe anumite porțiuni ale lotului Suplacu de Barcău – Chiribiș

Construcții Erbașu nu a stat degeaba și a așternut și primul strat de asfalt pe anumite porțiuni ale lotului Suplacu de Barcău – Chiribiș.

Am început asfaltarea pe unele porțiuni ale tronsonului Suplacu de Barcău – Chiribiș, parte a Autostrăzii Transilvania. Peste 7.800 de tone de asfalt au fost așternute în zonele unde a fost aplicat primul strat, cel de bază, în timp ce alte tronsoane sunt deja pregătite pentru acest pas. Lucrările din fiecare zonă de pe această secțiune avansează în funcție de particularitățile din teren, dar cu același obiectiv în minte: un drum solid, bine făcut, gata să lege comunități și regiuni. Proiectul are ca beneficiar Ministerul Transporturilor, prin Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere“, se arată într-o postare recentă pe Facebook a companiei Erbașu.

Și fostul ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu, a postat un video cu șantierul Erbașu, susținând că proiectele lansate în mandatul său evoluează bine.

„Și din funcția de președinte al Camerei Deputaților voi continua să sprijin proiectele de infrastructură mare, esențiale pentru dezvoltarea economică a României. Urmăriți imagini recente de pe șantierul secțiunii Suplacu de Barcău – Chiribiș a Autostrăzii Transilvania. Constructorul român este bine mobilizat pe cei 26,35 km, iar progresul fizic se apropie de 13%. În acest ritm, anul viitor vom circula pe o nouă secțiune din Autostrada Transilvania!“, a transmis Sorin Grindeanu.

Construcții Erbașu a avansat, luna trecută, cu 5,36 puncte procentuale pe tronsonul Suplacu de Barcău – Chiribiș din Autostrada Transilvania (A3).

Erbașu este cel mai profitabil constructor autohton, după cifra de afaceri din 2024 (construcții civile)

Construcții Erbașu este cel mai profitabil antreprenor român în 2024, pe partea de construcții civile, înregistrând o cifră de afaceri de 2,27 miliarde lei și un profit net de 280,8 milioane lei. După un an 2023 spectaculos, în care compania și-a dublat cifra de afaceri și a înregistrat o creștere a profitului de peste 300%, Construcții Erbașu a reușit în 2024 să-și mențină aproape neschimbat nivelul afacerilor și al profitului net, într-un context de costuri crescute cu forța de muncă și materialele.

Portofoliul său din 2024-2025 include lucrări strategice de infrastructură și sănătate publică: autostrăzi (Transilvania, Suplacu de Barcău-Chiribiș), spitale (Craiova, Timișoara, Oradea), centre educaționale (Academia Națională de Muzică din Cluj), infrastructură de transport (terminal nou la Aeroportul Internațional Craiova) și restaurări de patrimoniu (Universitatea din București, Colegiul Național Carol I din Craiova).