Chery lansează în România două SUV-uri cu dotări moderne și prețuri competitive
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/07/chery-tiggo-maxresdefault.jpg)
Chery lansează în România SUV-urile TIGGO 7 și TIGGO 8, prin Autoitalia, oferind modele spațioase, sigure și bine echipate, la prețuri competitive, pe fondul unei creșteri globale semnificative.
Chery, mişcare pe piaţa din România
Constructorul auto chinez Chery intră oficial pe piața din România prin rețeaua Autoitalia, cu două SUV-uri gândite pentru siguranță, eficiență și spațiu generos, relatează publicaţia Puterea Financiară. Modelele TIGGO 7 și TIGGO 8, deja disponibile la vânzare, respectă standardele internaționale de siguranță și vin echipate cu sisteme avansate de asistență la condus (ADAS), capabile să gestioneze cinci scenarii diferite de trafic.
TIGGO 7 este un SUV compact care se remarcă printr-un consum redus și un interior adaptabil. Portbagajul de 500 de litri poate fi extins până la 1.305 litri prin rabatarea banchetei, ceea ce îl face potrivit atât pentru naveta zilnică, cât și pentru drumuri lungi în weekend.
TIGGO 8 este un SUV de clasă mare, cu o configurație „5+2” și un spațiu de încărcare extins de până la 1.930 litri. Se adresează familiilor numeroase sau celor care au nevoie de spațiu suplimentar pentru activități variate.
Cele două modele sunt disponibile în România la prețuri de lansare începând de la 25.990 euro (TVA inclus) pentru motorizarea 1.6, respectiv 32.990 euro (TVA inclus) pentru varianta 1.5 hybrid cu 279 CP.
Pe plan internațional, Chery a avut un prim semestru solid în 2025, cu 1,26 milioane de vehicule vândute, în creștere cu 14,5% față de aceeași perioadă din 2024. Compania a livrat deja peste un milion de unități în doar cinci luni, iar exporturile au atins 550.000 de vehicule. Segmentul electrificat a cunoscut o creștere de aproape 100%, cu 359.000 de unități livrate.
Piaţa auto din România, în scădere
Deși piața auto europeană a înregistrat o creștere ușoară în luna mai 2025, România se confruntă cu cel mai mare declin al înmatriculărilor de autoturisme din întreaga Europă, înregistrând o scădere de 32,7% față de aceeași lună a anului trecut. În timp ce la nivelul Uniunii Europene s-a observat o creștere de 1,6%, iar piețele mari precum Germania și Spania au continuat să avanseze, România a coborât pe ultimul loc, cu doar 10.521 de autoturisme noi înmatriculate. În paralel, segmentul autoturismelor electrificate a atins o cotă record de 59% în UE, în timp ce marca Dacia a contribuit semnificativ la creșterea grupului Renault, cu un salt de peste 13% în luna mai. În România, însă, declinul pieței este pus pe seama incertitudinilor economice, întârzierii programelor de sprijin guvernamental și scăderii accesului la finanțare pentru achiziția de vehicule noi.