Atenție, sforarule „Vuitton” al Transporturilor! La Aeroclubul României s-a instalat „dictatura Rotaru”
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/07/bogdan-mandrescu.jpg)
La scurt timp după alegerile prezidențiale de anul acesta, sforarul „Vuitton” al Transporturilor, secretarul de stat Bogan Mîndrescu, a primit un „rechizitoriu” amplu al „performanțelor„ manageriale ale lui George Rotaru, directorul general al Aeroclubului României. Dar sforarul „Vuitton” a mușamalizat documentul, așa cum a procedat și cu un an în urmă.
PUTEREA va prezenta integral sesizarea făcută sforarului „Vuitton” al Transporturilor de către inginerul român de aviație Gabriel Iancic, stabilit în Canada, privind neregulile de la Aeroclubul României săvârșite de către directorul general George Rotaru. O singură mențiune: intertilurile aparțin redacției.
Domnule Secretar de Stat, Bogdan Mîndrescu, am onoarea să vă salut!
În rândurile care urmează, vă supun atenției câteva din multitudinea de probleme foarte grave care s-au petrecut la Aeroclubul României și a căror rezolvare nu mai suportă amânare. Mai întâi am să mă prezint. Gabriel IANCIC mă numesc și am 50 de ani. Din 1997 am fost încadrat ca Inginer de aviație la Aeroclubul României, până în 2001 când am emigrat în Canada. Ulterior, pentru o foarte scurtă perioadă de timp, am revenit în România și am avut exact funcția pe care vă aflați acum dumneavoastră. Sunt unul dintre patrioții români cărora le pasă foarte mult de români și România, oriunde se află pe glob.
De mai bine de 10 ani deja promovez internațional România la evenimentele de aviație din Canada și USA, iar postările pe pagina mea personală de Facebook stau mărturie. Înainte de pandemie, am fost prezent și am prezentat iubitorilor de aviație, în 18 luni consecutive, 28 de mitinguri aviatice de pe teritoriul Canadei și USA. Numai anul trecut am fost prezent și am prezentat pe net 21 de evenimente de aviație la care am participat și încă 18 în acest an, majoritatea fiind mitinguri aviatice.
Sunt membru voluntar la diferite muzee și organizații internaționale de aviație din Canada și USA, iar la unele dintre acestea am chiar statutul de „Membru pe viață”, însă sunt și unul dintre vicepreședinți la ARPIA în România. Sunt inițiatorul și coordonatorul programului „Warbirds în România” susținut de 22 de generali de armată români și de actuala conducere de la Forțele Aeriene Române.
Împreună cu fata mea Rebecca, am fost singurii români care anul trecut am făcut parte dintr-un echipaj de An-2 la mitingul internațional de la Geneseo, New York din USA, unde cu mândrie am purtat pe combinezoanele de zbor tricolorul românesc. La toate evenimentele am participat ca voluntar și sunt mândru când mi se spune pe teritoriul Canadei sau USA că oamenii au auzit de România în lumea aviației în ziua de azi, datorită mie. Activitatea mea de promovarea aviației am făcut-o mereu gratuit și ca voluntar și este recunoscută și apreciată și nu o singură dată am fost elogiat și premiat internațional.
Nu aș fi visat niciodată că o să trebuiască să mă adresez Ministrului și Secretarului de Stat al Transporturilor și Infrastructurii ca să intervină și împreună să încercam să prevenim viitoare accidente și pierderi de vieți omenești la Aeroclubul României, însă în acest moment situația este critică și demiterea actualei conduceri nu numai că este o măsură necesară, însă și foarte urgentă!
„Aeroclubul României a ajuns sub conducerea lui George Rotaru și în cei 15 ani de când este director a depășit toate recordurile negative posibile și imposibile”
În urmă cu aproximativ un an, înainte de plecarea lotului național al României la Campionatul Mondial de Acrobație clasa „Avansați”, pe biroul dumneavoastră de lucru a sosit un document de aproximativ 40 de pagini (incluzind și 200 de poze suport) în care prezentam o serie mare de probleme existente la Aeroclubul României.
Totul a fost postat și pe pagina mea personală de Facebook și, mai mult decât atât, am fost informat de diferiți cititori ai postărilor mele, că documentul a ajuns spre studiu și la Direcția Națională Anticorupție și SRI – Serviciul Român de Informați. Oricând doriți vă pot pune iar la dispoziție acest document.
Motivul pentru care am luat atunci opinie l-am numit „Ramstein” și se referea la unul dintre cele mai dureroase accidente aviatice din istoria airshow-urilor, în care pe data de 28 August 1988 și-au pierdut viața, în timpul evoluției echipei de acrobație italiene Frecce Tricolori, 70 de persoane și 346 de persoane au fost grav rănite. Din păcate am avut dreptate și în acest moment pot spune că, după memoriul meu, toate premisele unui accident de proporții în care să fie implicați angajați, sportivi și aeronave ale Aeroclubului României au fost îndeplinite. O serie interminabilă de accidente și incidente au avut loc la Aeroclubul României și am mari dubii că Directorul general al Aeroclubului României, George Rotaru, v-a informat corect despre producerea lor și nici că organele de control ale statului au fost informate despre toate aceste evenimente nedorite. Din păcate, datorită faptului că George Rotaru nu a fost dat afară la timp, Aeroclubul României a ajuns sub conducerea sa, în cei 15 ani de când este director, să depășească toate recordurile posibile și imposibile negative din istoria Aeroclubului României, la capitolul „SAFETY”. Afirmațiile mele se bazează pe accidentele și incidentele de zbor și la sol, majoritatea dintre ele fiind prezentate și de Autoritatea de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile (AIAS) pe site-ul instituției. Câteva poze și date găsiți în imaginile de mai jos.
„Cine îl ține în brațe pe acest Rotaru”?
Foarte multă lume și-a pus problema „Cine îl ține în brațe pe acest Rotaru”? Pe bună dreptate toți ne întrebăm, pentru că este incredibil cum scapă „basma curată” de fiecare dată, de foarte mulți ani. Cert este că numărul alarmant de accidente și incidente înregistrate sub conducerea lui George Rotaru la Aeroclubului României pune foarte mari semne de întrebare în mințile părinților care vor să își înscrie copiii la o disciplină în cadrul Aeroclubului României.
În 1989 aveați doar doi ani, însă pot să vă menționez câteva lucruri similare în acest moment în desfășurarea activității la Aeroclubul României, cu modul în care se desfășura activitatea în întreprinderile de stat în perioada comunistă. Când liderii comuniști veneau în inspecție la o instituție a statului, directorul acesteia făcea absolut tot ce îi stătea în putere ca să mascheze nemulțumirile angajaților și să prezinte o situație de bunăstare generală și depășirea producției la toate capitolele. Din păcate, în acest moment, la Aeroclubul României situația este și mai sumbră de atât.
De ce spun asta? Pentru că la Aeroclubul României s-a instalat „dictatura Rotaru”. Nici măcar unul dintre angajați nu are curajul să îl înfrunte public de teamă să nu fie dat afară, însă mesajele pe adresa mea vin săptămânal. Astfel am devenit acum „Vocea Americii” pentru oamenii de aviație care își doresc adevărata democrație și prosperitate a aviației generale în România.
În Canada și USA noțiunea de „whistleblower” este ceva firesc și chiar încurajată de administația statului, iar poliția are chiar și pe stradă afișe și pancarde cu numărul de telefon la care oricine poate suna ca anonim și informa organele statului despre încălcarea legii. În România, la Aeroclubul României orice încercare de a combate practicile lui George Rotaru au fost reprimate, chiar și în instanță după câte știu, atât de mare este corupția!!! Pe bună dreptate a apărut întrebarea: „Cât de mare este caracatița?”.
Atunci când pe pagina lui personală de Facebook, cât și a Aeroclubul României, vedem doar laude de dimineața până seara, ceva este putred. Dovada? Nu pomenește absolut nimic de accidentele și incidentele aviatice ale Aeroclubul României. Cum este posibil ca nonstop să se laude Rotaru cu multitudinea de medalii obținute (nu știu dacă știți sau nu, însă majoritatea sunt obținute la diviziile a 2 și a 3-a mondială și europeană la acrobația aeriană cu avionul și nicidecum cum lasă George Rotaru să se înțeleagă că suntem cei mai buni piloți ai lumii!), însă absolut nici măcar un comunicat să dea, sau vreo poză cu o aeronavă accidentată în toată perioada lui de conducere la Aeroclubul României.
„Este o încercare de mușamalizare a incidentelor și a accidentelor aproape de fiecare dată”
Dat fiind faptul că aveți studii de specialitate în aviație, înțelegeți noțiunea de SAFETY mai bine ca foarte multă lume care lucrează în aviație. După cum știm, în clipa în care se evită publicarea de către Aeroclubul României a acestor evenimente, ele riscă să se repete. Dovada și de această dată că am dreptate este recentul incident din hangarul de la Aeroclubul Pitești, unde mai multe aeronave au fost avariate cu un automotor similar ca și în cazul „masacrului din hangar” de acum câțiva ani de la Târgu Mureș. Vă pot pune la dispoziție dacă doriți filmarea cu evenimentul de la Târgu Mureș. Am postat-o și pe Facebook. Din punctul meu de vedere, este o încercare de mușamalizare a incidentelor și a accidentelor aproape de fiecare dată. „A aflat Iancic? A postat ceva?”. Dacă nu, nici măcar la AIAS nu sunt raportate rapid și corespunzător.
„Sub conducerea lui George Rotaru am asistat la înmormântarea Aeroclubului României”
Din păcate George Rotaru are lacune mari la capitolul calități manageriale. După cum știm, cândva a fost Directorul Consiliului de Administrație la TAROM unde a eșuat în a aduce compania pe profit. Am pus în memoriul meu de anul trecut întrebarea: „Cum a fost numit George Rotaru Directorul Consiliului de Administrație la TAROM atîta timp cât el nici măcar un pix nu a vândut pe propria lui firmă ca să știe cât de greu este să faci profit?”. Total incompetent cu acea funcție!
Precizam tot atunci faptul că dacă pe loc Aeroclubului României i s-ar fi tăiat bugetul de aproximativ 30 milioane de euro acordat de stat, care, fac precizarea, este de nivelul echipelor americane U.S. Navy „Blue Angels” și U.S.A.F. „Thunderbirds”, care promovează aviația la nivel mondial în fața a zeci de milioane de oameni anual, iar Aeroclubul României ar trece pe autofinanțare, în 30 de zile ar declara faliment, și toate acestea sub conducerea aceluiași Director general, George Rotaru. Practic sub conducerea lui George Rotaru am asistat la înmormântarea Aeroclubului României! De la TAROM din Consiliul de Administrație a fost dat afară, însă de la Aeroclubul României încă nu și pot reafirma faptul că în acest moment de câte ori se suie în Extra, este un pericol atât pentru el cât și pentru cei din jurul lui. L-am întrebat public dacă absolvise facultatea în momentul în care a fost numit director la Aeroclubul României. Din informațiile primite, abia ulterior numirii a obținut diploma de licență, dat fiind faptul că și-a întrerupt studiile câțiva ani. Mi-am pus atunci întrebarea în baza cărei legi a fost numit în această funcție și de ce tocmai el? După câte știu, nu a dat concurs pentru ocuparea funcției de Director general la Aeroclubul României, ci a fost numit! Faptul că nu avea de nici un fel experiență manageriala ca Director general spune multe și s-a reflectat în modul haotic și risipitor de cheltuire a bugetului Aeroclubului României.
„Investițiile fără discernământ au creat mari suspiciuni asupra corectitudinii contractelor”
Repet, sunteți om cu studii în aviație și știți foarte bine că în loc să reducă cheltuielile la Aeroclubul României, investițiile fără discernământ au creat mari suspiciuni asupra corectitudinii contaractelor. Pista asfaltata de la Clinceni și investiția total nefezabilă de la Ianca sunt doar două exemple. L-am întrebat public într-o postare de-a mea, dacă în vara care a trecut, la o ședință de antrenament cu un avion Extra, dacă el personal a incendiat o porțiune din terenul de la Clinceni, prin folosirea sistemelor pirotehnice montate pe avion și dacă da, ce măsuri a luat împotrivă lui că acest eveniment să nu se mai repete?
Din mesajele pe care le-am primit se pare că a fost nevoie de intervenția pompierilor timp de mai multe ore pentru stingerea incendiului. L-am întrebat public dacă anul trecut înainte de BIAS, pilotul sportiv Valentin Caval a accidentat un avion Extra, aeronava suferind avarii substanțiale la motor și elice. L-am întrebat dacă a raportat acest incident la AIAS pentru că eu nu l-am găsit înregistrat pe site-ul instituției și nimeni nu știe oficial de acest accident însă există martori din Aeroclubul României care confirma accidentul. Organele de anchetă și control ale statului pot să verifice această informație. L-am întrebat public și dacă este adevărat că Aeroclubul României a încercat să folosească polița de asigurare a instituției pentru reparația unui motor de avion Extra, însă compania de asigurări a cerut să i se prezinte raportul comisiei de anchetă de la AIAS și din păcate acest raport nu există.
„Sunteți unul dintre protectorii lui George Rotaru”
Vedeți domnule Secretar de Stat, Bogdan Mîndrescu, câte probleme există la Aeroclubul României sub conducerea lui George Rotaru? De câte dintre ele ați știut? Din păcate și numele dumneavoastră a fost menționat în mesajele pe care le-am primit, ca fiind unul dintre protectorii lui George Rotaru. Știu că zburați ca pilot sportiv la Aeroclubul României. Nu știu cât de apropiat sunteți cu George Rotaru, însă sunt sigur că de fiecare dată totul v-a fost prezentat cu „lapte și miere”, însă nici pe departe adevărată realitate!
„Un paznic câștiga aproximativ 2.000 RON net însă în acte figurează cu 48.401 RON”
Am câteva întrebări inclusiv pentru dumneavoastră. Cu câți angajați ai Aeroclubului României din teritoriu ați stat de vorbă între 4 ochi ca să vedeți ce probleme reale sunt? Ați întrebat vreun paznic vreodată ce salariu primește în mână, după care să analizați cu atenție împreună cu experții contabili din minister contractele încheiate de George Rotaru cu furnizorii de servicii? Cum vi s-ar părea dacă mâine spre exemplu DNA și ANAF v-ar prezenta dovezi că un paznic câștiga aproximativ 2.000 RON net însă în acte unul dintre ei spre exemplu, figurează cu 48.401 RON în luna August 2023? Am atașat o poză mai jos în acest sens. Oare ce a păzit acel paznic??? NASA???? Salariu de paznic pe hârtie de aproape 10 mii de euro? Nu vi se pare dubios și că sună a rețea de crimă organizată care spală bani la infinit prin Aeroclubul României?
„Iarba de la Clinceni a costat mai mult decât cea de pe Arena Națională ori Santiago Bernabeu”
V-ați întrebat vreodată cum de numai o anumită persoană câștiga un anume tip de contacte, iar firmele acesteia dispar ca fantomele iar altele noi câștigă contractele, deși nu au nici un fel de vechime și contracte anterioare, însă sunt ale aceluiași proprietar? V-ați întrebat și ați cercetat vreodată dacă iarba de la Clinceni în acte nu a costat pe metru pătrat mai mult decât pe Arena Națională și dacă nu cumva a atins cotele celei de Santiago Bernabeu, stadionul lui Real Madrid? Ați verificat vreodată vreo factură de la reparația capitală a vreunui motor să vedeți dacă nu este mai mare decât prețul unui motor nou? Ați verificat dacă prețul de achiziționare la aeronave la Aeroclubului României nu este în acte de vreo 2 sau 3 ori mai mare decât valoarea reala pe piață? V-ați întrebat oare cine este „artizanul combinației de 6 milioane de euro de la Ianca” și care este de fapt adevăratul motiv pentru care a fost ales acel aerodrom militar?
„Cât de mare este caracatiță care învăluie Aeroclubul României”!
În urma cu câțiva ani, un inginer de aviație de mare valoare care este unul dintre „părinții” programului de modernizare a MiG-ului 21 clasic în LanceR în Romania și care locuiește și el ca și mine în Canada de foarte mulți ani, a prezentat pe net un studiu foate amănunțit de ce este pur și simplu o risipă de bani nejustificată investiția nefezabilă de la Ianca.
Ați citit vreodată acel studiu? Sincer să fiu și eu mi-am pus toate aceste întrebări însă știți care care este cea mai mare problemă? Nu am puterea organelor de anchetă ca să fac cercetări amănunțite însă prin natura funcției pe care încă o dețineți, eu cred că ați putea să verificați fiecare document semnat de George Rotaru și conducerea Aeroclubului României. Repet: lumea vrea să știe „cât de mare este caracatiță care învăluie Aeroclubul României”!
„George Rotaru a făcut abuz de putere și a cheltuit iresponsabil banii statului”
După cum vedeți bine, nu am acuzat pe nimeni de nimic și am pus doar întrebări ca simplu cetățean român care își dorește ca și alte mii de români să afle adevărul. Ce pot însă este să îl acuz pe Directorul general George Rotaru că a făcut abuz de putere, și a cheltuit iresponsabil banii statului, pista asfaltată de la Clinceni și investiția de la Ianca fiind capete de afiș la acest capitol. Abuz? Da. Și-a înlesnit foloase necuvenite! A lipsit nemotivat din timpul programului de lucru ca Director general ca să meargă să zboare cu un avion Extra, sau cum se spune în termeni populari „să se dea cu Extra”!
Nu există niciun alt director general în istoria Aeroclubului României care să plece atât de des ca el că să zboare în timpul programului de Director general, justificând că face parte din lotul național de acrobație al României! Nu a existat niciodată în fișa postului unui director general al Aeroclubului României așa ceva. Dacă astăzi George Rotaru ar prezenta un asemenea document, ar fi o altă dovadă de abuz de putere și fals în acte publice.
Dumneavoastră personal îi cunoașteți rezultatele individuale în cei 15 ani de când „se dă cu Extra” pe banii statului român? Am să vi le spun eu acum. Le-am postat pe toate și prezentat în cele 200 poze suport în documentul trimis dumneavoastră și domnului Ministru, clasament după clasament cu numele lui trecut la fiecare concurs unde a fost prezent. Niciodată nu a fost în stare să ajungă la nivelul de pregătire ca să concureze la individual la clasa „Nelimitat”! Toată viața lui a concurat în divizia secundă numită „Avansați”, devenită mai nou divizia a 3-a de câțiva ani. Ce este mai trist este că, așa cum spunem pe românește în termeni populari, „a ars timp de 15 ani gazul de pomană”!
De ce fac această afirmație? Pentru că niciodată nu a ajuns nici măcar în primii 10 piloți mondiali sau europeni la divizia a 2-a, respectiv a 3-a! Atenție: repet, nici măcar în primii 10 piloți mondiali sau europeni la divizia a 2-a, respectiv a 3-a și toate acestea în condițiile în care în ultimii ani piloții ruși (care mereu au fost mai buni ca noi) și ukrainieni, nu au concurat din cauza războiului din Ukraina. Toate medaliile lui sunt obținute numai cu echipa, la divizia a 2-a, respectiv a 3-a și nicidecum în prima divizie. Cum a obținut aceste medalii? Din punctul meu de vedere, cu foarte mult noroc (ca să nu spun suspicios în unele cazuri). În materialul prezentat acum un an, explicam o analiza completa, campionat de campionat și probă de probă, la care George Rotaru a participat. Practic el a reușit în cea mai mare parte să obțină, printr-un miracol, la ultimele probe rezultate mai bune și astfel a reușit să urce în echipa României la divizia a 2-a, respectiv a 3-a, pe poziția a 3-a. Cu alte cuvinte, daca noi ne puneam toată baza în „Asul aviației române George Rotaru”, cum este numit la mitinguri aviatice, ca el să obțină la individual cel mai bun rezultat, echipa României termina fără nicio medalie. Paradoxal, la mai toate concursurie la care a participat, sportivii români care s-au clasat pe primele doua poziții au fost mai tineri decât el și cu o experiență mult mai mică de zbor. Absolut toate rezultatele individuale ca pilot ale lui George Rotaru, pot fi văzute pe prestigiosul site CIVA Results.
„George Rotaru a prejudiciat statul român cu o sumă cuprinsă între 1 și 2 milioane de euro”
Atunci se pun întrebările următoare. Cum un pilot mediocru de divizia a doua este liderul, an de an, al formației „Șoimii României” (apropo, lui George Rotaru, îi place să folosească pe teritoriul României numele de „Hawks of Romania” în ciuda faptului că el nu stăpânește de loc bine limba engleză și s-a făcut de rușine în USA anul trecut la Campionatul Mondial de Acrobație clasa Avansați). Pe ce principiu se auto include în lotul de acrobație al României atâta timp cât el de 15 ani niciodată nu a ajuns ca alți piloți români să concureze în prima divizie a acrobației mondiale? Ce mai caută în lotul national de acrobației al României? Pentru mine răspunsul este simplu și evident: prin abuz de putere! Datorită funcției de Director general, nimeni nu îl ia la întrebări! Nici măcar dumneavoastră! De ce??? Multe suspiciuni crează aceasta întrebare! După calculele mele, nu numai că „a chiulit de la servici ca să se dea în timpul programului cu Extra”, însă, ținând cont de resursa pe care a consumat-o la zbor, a prejudiciat statul român cu o sumă cuprinsă între 1 și 2 milioane de euro. Și acest aspect v-a fost prezentat în memoriul meu de anul trecut. De ce nu a fost oprit? Nu stiu. Poate dumneavoastră puteți și trebuie să ne dați un răspuns, pentru că noi românii am muncit din greu în toate colțurile planetei ca să trimitem bani acasă și să ne plătim taxele și impozitele și din acești bani inclusiv dumneavoastră sunteți plătit ca și George Rotaru de altfel.
„Aerodromul de la Clinceni a ajuns ca și „locul personal de joacă” a lui George Rotaru”
Printr-un control amănunțit, Corpul de control al Ministrului, împreună cu ANAF și DNA, pot să stabilească și câți bani a încasat George Rotaru zburând, deși nu este încadrat ca pilot ci ca Director general, precum și valoarea exactă a prejudiciului. Carnetul lui de zbor este unul dintre documentele principale care trebuie investigate. Dacă comparați orele de zbor efectuate de George Rotaru pe avionul YR-EXB cu absolut toți piloții din Aeroclubul României nu numai că o să vedeți că are cele mai multe dintre toți, însă are cât toți la un loc! E ca și cum este avionul lui personal.
De când își permite un angajat al Aeroclubului României să își însușească un bun al întregului popor??? Cum i s-a permis acest lucru? Știe cineva din minister că numai „Șefu’” are voie să zboare cu el când vrea? Este strigător la cer cum românii muncesc din greu ca George Rotaru să aibă în cadrul Aeroclubului României un avion Extra de 550 mii de euro ca și proprietate personală! Ce să mai spunem de aerodromul de la Clinceni care a ajuns ca și „locul personal de joacă” a lui George Rotaru? Zboară când vrea, cu ce vrea, cu cine vrea și asta de vreo 15 ani încoace! Are jobul perfect în Romania pe banii românilor! Până și președintele României nu poate fi în funcție mai mult de două mandate însă se pare că George Rotaru este pe viață Director general la Aeroclubul României.
„George Rotaru este unul dintre cei mai mari „frânari” ai dezvoltării aviației private din România”
Din păcate Rotaru nu este singura problemă din Aeroclubul României. Este incojurat de o gașcă de incompetenți în conducere care la rândul lor sunt la fel de periculoși ca și el atunci când zboară. Unul dintre ei este chiar Directorul de zbor al Aeroclubului României care după cum vedeți în poza de mai jos cu Zlin-ul „pe burtă” pe pistă, a avariat acest avion într-un zbor de antrenament cu elev la bord. Ba mai mult, a încercat să mușamalizeze faptul că a fost vina lui, însă camera de filmare a elevului a dovedit la anchetă cum au stat lucrurile. Cum este posibil ca acest individ să îi examineze pe alții când el nu este în stare să se examineze pe el? Este strigător la cer cum nu a fost dat afară din conducerea Aeroclubului României! Se pare că mai are și alte incidente la activ în afară de acesta.
La Brașov, Comandantul aeroclubului este autorul avarierii la zbor a unui avion PZL-104 Wilga în timpul unui miting aviatic și al An-ului care anul acesta a ajuns cu roțile în sus! Paradoxal, acest incompetent este și pilot instructor exminator! Pe loc trebuia să i se desfacă contractul de muncă. De ce nu s-a intâmplat acest lucru? Pentru că îl slujește pe șeful lui cu loialitate maximă. Exemplele pot continua în aproape fiecare sucursală a Aeroclubului României. Dovadă sunt accidentele din pozele de mai jos.
„Cum să îmi dau copilul să învețe la Aeroclubul României? Vrei să mi-l omoare „ia?” mi-a spus un părinte când i-am sugerat să își înscrie copilul la Aeroclubul României. Este strigător la cer la ce nivel s-a ajuns! Puțini cunosc în Ministerul Transporturilor și Infrastructurii că George Rotaru este unul dintre cei mai mari „frânari” ai dezvoltării aviației private din România și nu o singură dată mai mulți martori mi-au declarat afirmațiile lui Rotaru: „Am să termin eu cu privații ăștia pe aici” au fost spusele lui la Clinceni. Din păcate privații sunt o parte din cei care îi plătesc salariile.
„Școlile private de zbor sunt obstrucționate să zboare pe aerodromul Clinceni”
Știați că școlile private de zbor sunt obstrucționate să zboare pe aerodromul Clinceni aproape mereu? Am să vă dau doar un exemplu cu avioane cu instructori și elevi la bord venind în zbor de la Tuzla, cărora nu le-a fost permisă din diferite motive inventate. Și treaba aceasta nu s-a întâmplat o singură dată. Oricând puteți avea mărturii de la cei în cauză.
Avem norme de siguranță zborului în România. Avem rezerva de navigație la bordul avioanelor! Oare la ce folos să încerci tu ca instructor să iți instruiești elevul să aterizeze pe un alt aerodrom decât cel de casă atâta timp cât nu ți se permite, paradoxal, chiar pe cel mai modern din toată dotarea Aeroclubului României? Asta este bătaie de joc la adresa școlilor private de zbor din România cărora Aeroclubul României le face concurenâa neloială și reprezintă o încălcare gravă a siguranței zborului în România!
Imaginați-vă, spre exemplu, cum Poliția Română ar avea și scoală de șoferi în timp ce este organ examinator. În viața mea nu am auzit în Canada și UȘA de asemenea aberații ca în România, la Aeroclubul României. Dacă ULM-iștii ar deschide gura pe această temă, ar rămâne fară licențe. Nu sunt avocatul nimănui însă au mare dreptate. De afacerea asigurărilor impuse crescute pentru privații ULM-iști știți? Contactați pe câțiva dintre ei și veți vedea cum „tentaculele caracatiței” crimei organizate acționează și la acest capitol. Oamenii suferă în tăcere de foarte mulți ani domnule Secretar de Stat, iar toate astea se întâmplă de când românii și-au dat viață pentru democrație în 1989! Din păcate sunt foarte sigur că multe dintre aceste aspecte nu vă sunt cunoscute, ba chiar vă sunt ascunse.
Având în vedere că experiența mea în aviație este cu peste 20 mari mare decât a dumneavoastră (24 ani față de dumneavoastră de când am absolvit Facultatea de Inginerie Aerospațială și aproximativ 20 de ani de când am obținut brevetele de pilot pe planor și avion la Aeroclubul României) cu mare drag și gratuit pot să vă acord consultanță în domeniu numai să întreptăm lucrurile. De asemenea vă rog să îl informați și pe domnul Ministru că oricând pot propune un nou Director general la Aeroclubul României și împreună cu acesta să formăm o echipă de profesioniști care să lucreze în slujba poporului nu al lor personal, mascând precum Rotaru totul sub pretextul că face totul de dragul aviației și dezvoltării acesteia. Vă pun toată experiența mea la dispoziție gratuit ca voluntar. Cred încă cu tărie că putem să revigorăm aviația generală și respectiv privată din România.
Propuneri
Vă prezint pe scurt acum doar câteva propuneri din pachetul pe care intenționez să îl înaintez după alegeri noului Ministru al Transprturilor și Infrastructurii:
1. Banii alocați pentru locurile subvenționate de la bugetul de stat pentru formarea piloților să fie distribuiți în mod egal între școlile de zbor private și Aeroclubul Romaiei. După cum bine știți, există școli de zbor care operează în zone rurale și diferite de cele unde operează Aeroclubului României. Asta ar face ca șansele date de statul român tinerilor care își doresc să învețe să zboare pe banii statului să se facă în mult mai multe locații decât cele existente acum la Aeroclubul României.
2. Acordarea dreptului de inspector examinator la aviația ultraușoara și piloților instructori din aviația privată din România. Lucrul acesta este ceva firesc în USA. Pot da examen cu un instructor autorizat de FAA fără ca el să fie inspector la FAA. După cum se știe, Ministerul Transprturilor și Infrastructurii a delegat la începuturile aviației ultraușoare în România ca Aeroclubul României să fie organul autoritate în România la acest capitol. Lucram la Aeroclubul României în acea perioadă când după câteva accidente aviatice soldate cu pierderi de vieți omenești, Autoritatea Aeronautică Civilă Română a propus Ministerului Transporturilor ca toată responsabilitatea și procedurile organizatorice să treacă la Aeroclubul României. Din păcate s-a dovedit a fi o decizie proastă și practic, o școală de zbor a devenit în timp ce făcea concurență neloială privaților și autoritatea care să îi examineze! Strigător la cer într-o țară privată. Încet, încet, Aeroclubul României a devenit „monstruozitatea” știută de toți ULM-iștii care stau cu „securea lui Rotaru” deasupra capului lor. Interminabile au fost mărturiile privaților despre neleguirile făcute de „atotputernicii” instructori cu rang de inspectori examinatori asupra privaților ULM-iști. Prin noul pachet de propuneri propus de mine și acest lucru va fi reglementat după modelul de succes american! Evenimentul EAA AirVenture de la la Oshkosh din USA unde anual vin într-o săptămâna pe un aeroport peste 10 mii de aeronave este cea mai mare dovadă că o organizație privată este cu adevărat succesul și nu cel fals mascat de George Rotaru că Aeroclubul României „face și drege” precum nimeni altcineva în România. Apropo…cât costă real ora de zbor la Aeroclubul României dacă împărțim cei 30 milioane de euro alocați anual la Aeroclubul României la numărul de brevetați la Aeroclubul României???
3. Orice școală de zbor și persoană privată trebuie să aibă acces oricând la infrastructura Aeroclubului României! Dacă legile nu sunt suficient de permisive vom aduce amendamente. Dacă nici aceastea nu ajută suficient, le vom modifica în favoarea privaților! Ei sunt cei care prin munca lor dau dreptul sportivilor și instructorilor Aeroclubului României să zboare pe banii lor și…paradoxal, tocmai ei sunt obstrucționați. La ce s-a instalat balizaj la Clinceni, doar ca o îmbunatățire la „locul de joacă al lui Rotaru”? Când am zburat aproape acum 25 ani în Canada pentru prima dată noaptea cu o Cessna 172 și controlorul de trafic ne-a spus la ora 23 că „Turnul de control își încetează activitatea. Ne reauzim dimineața la ora 7” am intrat în panică. Pilotul cu care zburam atunci mi-a spus: „Stai liniștit că aveam ARCAL”. Habar nu aveam că prin câteva clic-uri la radio pe o frecvența special alocată, pot aprinde balizajul în timpul zborul. Ba, culmea ironiei, m-a întrebat dacă luminozitatea nu mă deranjează și prin alte câteva clic-uri a redus intensitatea luminoasă a balizajului. Fiți sincer domnul Secretar de Stat și spuneți-mi vă rog dacă știați de așa ceva. Imaginați-vă că noi folosim acest sistem și ca sistem de orientare la zborul de noapte VFR și practic de la mare distanță aprinzi balizajele la aerodromurile de pe traiectul tău de zbor. https://en.wikipedia.org/wiki/
4. Instalarea de pompe cu carburanți de aviație de orice tip și capabilitate de plată cu cardul! Am prezentat în 2019 cum la un zbor de-al meu, de pe tableta cu ForeFlight, în timpul nopții am vizualizat prețurile la carburant pe rută, am mers la un aerodrom unde avea ARCAL, aterizat pentru prima dată acolo, plătit cu credit cardul, după care am continuat zborul până la destinația finală. Vorbesc de „planeta USA” care pare să fie dintr-o galaxie foarte îndepărtată de România unde nici nu prea ai de unde să îți cumperi benzina de aviație, acesta fiind unul dintre motivele principale pentru care privații preferă ULM-urile cu motoare Rotax care funcționează și cu benzină de Peco! Este rușinos domnule Secretar de Stat că suntem încă extrem de înapoiați în aviația generală față de țările vestice. Dictatura lui George Rotaru reprezintă, repet, una dintre cele mai mari frâne din istoria aviației României, aduse vreodată! După cum vedeți, eu, Gabriel IANCIC, simplu inginer de aviație român care are dublă cetățenie, și-a propus să ajute, dezvolte și îmbunătățească aviația în România după modelele din Canada și USA. Și am și reușit deja. O fac de peste 10 ani și multă lume îmi mulțumește pentru ce a văzut și învățat de la mine. Mereu am spus: „Eu nu sunt cel care a inventat roata, însă sunt cel care a învățat să o folosească bine și mai și împărtășesc asta cu alții”! Apropo de dubla mea cetățenie, niciodată nu mi-aș fi imaginat că pașaportul meu canadian are atâta putere încât să mă protejeze de furia lui George Rotaru. Mi s-au transmis indirect amenințări și adus la cunoștință faptul că „sunt norocos că sunt din Canada că altfel de mult corpul meu neînsuflețit ar fi fost găsit într-un portbagaj de mașină”! Când am auzit asta din guri diferite am început să iau în serios în considerare aceste vorbe. Nu m-am adresat poliției însă sincer să fiu nici mult nu mai am, dacă lucrurile insistă. Din păcate există ceva și mai urât și dureros care mi-a ajuns la urechi. Ca să lămurim treburile l-am întrebat direct într-o postare pe Directorul general al Aeroclubului României dacă a întreținut relații sexuale cu sportive și în caz afirmativ dacă au existat și minore. Printre numele rostite de diferiți „whistlebloweri” se vehiculează și nume de care ați auzit sau persoane pe care le-ați și întâlnit probabil la zbor! Este deosebit de rușinos pentru el dacă a făcut așa ceva. Am primit și o mărturie cu un act de violență publică din partea lui față de o sportivă la o petrecere la care au participat mai mulți angajați ai Aeroclubului României. Repet, este strigător la cer!
Concluzii:
Domnule Secretar de Stat Bogdan Mîndrescu, dacă analizați numai pozele de mai jos, nu mai aveți nevoie de niciun motiv suplimentar ca să îl concediați pe George Rotaru. Valul schimbărilor democratice a cuprins România. Mai sunt doar câteva zile până mandatul dumneavoastră și al domnului Ministru se vor termina. Ar fi păcat să vă încheiați cariera acum cu o filă neterminată din activitatea dumneavoastră în actualul minister. Vă stă în putere să puneți capăt „dictaturii George Rotaru”. În numele tuturor celor care au suferit și suferă în aviație din cauza lui și în numele dezvoltării aviației private din România, vă rog să analizați în regim de urgență cele menționate aici de mine și încheiați contractul de muncă al lui George Rotaru la Aeroclubul României. De asemenea vă rog să înaintați acest document domnului Ministru al Transporturior și Infrastructurii precum și la DNA, ANAF și SRI. Românii își doresc ca hoția, șpaga și corupția să dispară în România. Puteți să contribuiți instantaneu la acest lucru!
PS.
Am citit pe net CV-ul dumneavoastră. Pot spune că este cu adevărat impresionant! Însă este ceva acolo care m-a surprins plăcut: Facultatea de Teologie! Asta înseamnă că sunteți un om care are credință în Dumnezeu. Undeva în Biblie spune că este bine să îți ajuți semenii. Nici nu vă puteți imagina cât de mult puteți să îi ajutați pe semenii dumneavoastră dacă puneți capăt acestei dictaturi.
Vă mulțumesc,
Ing. Gabriel IANCIC