Grupul olandez care îşi vinde afacerile din România: decizia n-a fost ușoară

Publicat: 31 iul. 2025, 12:30, de Ionut Jifcu, în ECONOMIE , ? cititori
Grupul olandez care îşi vinde afacerile din România: decizia n-a fost ușoară
sursa foto: zcj.ro

Grupul olandez Royal FrieslandCampina N.V., unul dintre cei mai mari producători de lactate din lume, a decis să-și vândă operațiunile din România, inclusiv brandul Napolact și fabricile din Cluj-Napoca și Târgu Mureș. Acordul a fost încheiat cu grupul Bonafarm, o companie cu o prezență regională solidă și activități în mai multe sectoare ale industriei alimentare.

Îşi vinde operaţiunile din România

Decizia vine după o analiză strategică a poziției FrieslandCampina în regiune. Deși subsidiara din România deține o poziție puternică pe piața locală, se pare că aceasta oferă „sinergii limitate” cu restul portofoliului european al companiei-mamă și nu folosește lapte furnizat de fermele membre ale cooperativei olandeze.

„FrieslandCampina România are o istorie bogată și o poziție puternică pe piața locală, brandul Napolact fiind unul dintre cele mai apreciate din România. Compania este bine condusă de manageri experimentați, susținuți de o echipă de oameni excepționali. Astfel, decizia de a renunța la aceste operațiuni nu a fost luată cu ușurință”, a declarat Dustin Woodward, președintele Royal FrieslandCampina Europa, citat de wall-street.ro.

În opinia acestuia, vânzarea va permite companiei olandeze să-și alinieze mai eficient portofoliul european la obiectivele strategice ale grupului, orientate către piețele principale și valorificarea superioară a laptelui produs în cadrul cooperativei.

Ce înseamnă această mutare pentru Napolact

Noua proprietate a Napolact va reveni Bonafarm Group, o companie maghiară cu activități extinse în agricultură, procesarea cărnii și industria alimentară. Grupul a declarat că achiziția reprezintă o oportunitate de extindere în domeniul lactatelor și că intenționează să păstreze echipa actuală și să investească în dezvoltarea capacităților de producție.

„Deoarece procesarea lactatelor este una dintre ariile de business strategice ale Bonafarm Group, vedem o oportunitate excelentă de a continua împreună dezvoltarea companiei și a brandului Napolact — valorificând expertiza locală, dezvoltând în continuare facilitățile de producție și continuând colaborarea cu echipa existentă”, a declarat Attila Csányi, CEO al Bonafarm Group.

Ce urmează

Tranzacția include participația FrieslandCampina în entitatea care deține brandul Napolact și operează cele două fabrici din Cluj-Napoca și Târgu Mureș, unde lucrează aproximativ 400 de angajați.

Vânzarea este condiționată de aprobările autorităților de reglementare, inclusiv de avizul Consiliului Concurenței din România, iar finalizarea este estimată pentru sfârșitul lunii decembrie 2025.

În această perioadă, FrieslandCampina a promis că va colabora îndeaproape cu Bonafarm Group pentru o tranziție cât mai lină.