Modernizarea Podului Prieteniei blochează ieşirea din ţară. Este aglomeraţie în Punctul de Trecere a Frontierei Giurgiu-Ruse

Publicat: 02 aug. 2025, 10:46, de Anamaria Ionel, în ACTUALITATE , ? cititori
Modernizarea Podului Prieteniei blochează ieşirea din ţară. Este aglomeraţie în Punctul de Trecere a Frontierei Giurgiu-Ruse
Inquam Photos / Alex Nicodim

Circulația pe DN 5, către Punctul de Trecere a Frontierei Giurgiu–Ruse, se desfășoară cu dificultate din cauza lucrărilor de reparații efectuate pe tronsonul bulgar al Podului Prieteniei.

Trafic restricţionat

Traficul este restricționat la o singură bandă, dirijat cu semafoare și indicatoare rutiere. Poliția recomandă șoferilor să folosească rute alternative spre alte puncte de frontieră din Dolj, Teleorman, Călărași sau Constanța.

Cauza este reprezentată de lucrările de reparații efectuate pe tronsonul bulgar al Podului Prieteniei, unde circulația rutieră se desfășoară alternativ, pe o singură bandă, fiind dirijată prin semaforizare, indicatoare rutiere și personal de dirijare aflat la fața locului.

Polițiștii recomandă rute alternative, respectiv:

  • Județul Dolj: Punctul de trecere Calafat
  • Județul Teleorman: Punctele de trecere Zimnicea și Turnu Măgurele
  • Județul Călărași: Punctul de trecere Călărași
  • Județul Constanța: Punctele de trecere Vama Veche, Ostrov, Negru Vodă, Lipnița și Dobromir

Lucrări începute anul trecut

Bulgarii au început să repare Podul Prieteniei anul trecut, tot în timpul verii, și estimează că vor termina lucrările în 2026. Autoritățile din Ruse au constatat că mai bine de un kilometru de pod este grav compromis și că există fisuri în panourile din beton armat care leagă coloanele de rezistență ale podului.

Bulgarii nu au mai făcut astfel de reparații de 71 de ani, de la inaugurarea construcției. Asta în timp ce traficul a crescut de cel puțin 10 ori. Iar camioanele, care cântăreau cândva 20 de tone, au astăzi și 60 de tone.

La acest capitol, partea română și-a făcut temele. Reparațiile de pe jumătatea noastră au fost executate acum 10 ani.

Cea mai bună soluție pentru descongestionarea traficului ar fi construirea podului Giurgiu-Ruse 2, un proiect important pe care autoritățile române l-au promis de multă vreme. În prezent, se lucrează la licitația pentru studiul de fezabilitate. Construcția propriu-zisă ar putea începe însă peste doi ani. Iar noul pod va avea dublu rol: civil și militar și va fi realizat și cu cale ferată.