S-au adunat toți constructorii la drumul expres care asigură conexiunea României cu Ungaria. Să înceapă execuția!
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2024/10/tronson-1-drum-expres7-scaled.jpeg)
Un nou drum expres va intra în execuție în România, după ce a fost desemnat și constructorul pentru lotul 2. Acum toate cele trei loturi ale acestui drum au constructori și se poate trece la etapa de execuție. CNAIR mai trebuie să aștepte însă cele 10 zile în care mai pot fi depuse contestații pentru acest ultim lot. Și lotul 3 cu constructor desemnat se află încă în perioada de contestații.
S-au adunat toți constructorii la drumul expres care asigură conexiunea României cu Ungaria
Drumul expres care asigură conexiunea României cu Ungaria are constructori. Vorbim de DEx Arad – Oradea (120,47 km), o arteră rutieră importantă care va lega nordul de sudul Europei, prin țara noastră. CNAIR a desemnat luni și constructorul pentru lotul 2 (Salonta – Chișineu Criș), asta după ce la finele lunii trecute a ales și constructorul lotului 3 (Chișineu Criș – Arad). Ambii sunt din Turcia.
Contractul de execuție a lucrărilor pentru lotul 2 al Drumului Expres Arad – Oradea a fost atribuit asocierii româno-turce Onur Taahhut Tasimacilik Insaat Ticaret Ve Sanayi AS – Straco Holding SRL, semnarea contractului fiind posibilă peste 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații, după cum a anunțat directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol.
„Am desemnat constructorii pentru lotul 2 (39,7 km) al Drumului Expres Arad – Oradea! După semnarea contractului, Asocierea româno – turcă (Onur Taahhut Tasimacilik Insaat Ticaret Ve Sanayi AS – Straco Holding SRL) va avea la dispoziție 2,76 miliarde lei (fără TVA) și 24 de luni pentru finalizarea lucrărilor. (…) Semnarea contractului va fi posibilă peste 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații“, a precizat șeful CNAIR, pe Facebook.
Contractul de execuție (Fidic Roșu), finanțat prin Programul Transport 2021-2027, prevede inclusiv construcția pe traseul a 26 de structuri, printre care un pod în lungime de 1.091 metri, a detaliat Cristian Pistol. Potrivit acestuia, în cadrul contractului se va construi și un drum de legătură cu Ungaria, în lungime de 10 km, care cuprinde punctul de trecere a frontierei. Pentru lotul 2 ale DEx Arad – Oradea s-au bătut opt asocieri de firme.
Construcția Drumului Expres Arad – Oradea a fost împărțită în trei loturi, licitate individual, după cum urmează:
- Lotul 1 (Oradea – Salonta), care va avea o lungime de 33,7 km și care cuprinde și execuția drumului de legătură dintre DN79 și Salonta (5,3 km). Contractul a fost semnat în 15 mai 2025 cu Asocierea Precon Transilvania SRL – Automagistral Pivden SRL.
- Lotul 2 (Salonta – Chișineu Criș), care va avea o lungime de 39,7 km și care cuprinde și execuția drumului de legătură până la granița cu Ungaria (10 km). Câștigătorul a fost desemnat pe 4 august: Asocierea Onur Taahhut Tasimacilik – Straco Holding SRL.
- Lotul 3 (Chișineu Criș – Arad), care va avea o lungime de 47,07 km și care prevede și execuția drumului de legătură cu zona industrială Arad Vest (2,9 km). Câștigătorul a fost desemnat în 30 iulie 2025: compania turcă Nurol.
Traseul Drumului Expres Arad – Oradea pornește din sud-estul localității Oradea (drumul de legătură dintre Centura Oradea și A3) și se încheie la intersecția Variantei de Ocolire Arad cu DN 7.
Citește și: Record pentru România! Avem cel mai lung drum de mare viteză: legătura directă Craiova – Constanța (VIDEO)