Care sunt autostrăzile cu cel mai mare progres din România. Topul constructorilor de drumuri de mare viteză

Publicat: 24 aug. 2025, 07:47, de Marian Apipie, în Transporturi , ? cititori
Care sunt autostrăzile cu cel mai mare progres din România. Topul constructorilor de drumuri de mare viteză

Pe șantierele autostrăzilor din România este destulă agitație, iar pe unele loturi progresul este considerabil. Sunt constructori care s-au mobilizat foarte bine, iar rezultatul se vede în procentele de avans înregistrate pe șantier. Luna iunie a adus în top doi constructori care și-au arătat deja îndemânarea la proiectele de infrastructură rutieră derulate.

Care sunt autostrăzile cu cel mai mare progres

Autostrăzile cu cel mai mare progres în luna iunie sunt loturile unde lucrează turcii de la Nurol și antreprenorul român Retter. Nurol a înregistrat un avans considerabil pe Autostrada Moldovei (A7), mai exact pe lotul 3 al A7 Ploiești – Buzău.

Și Asocierea Pizzarotti – Retter este în top, cu lucrările de pe lotul 1 al A0 Nord (Autostrada Bucureștiului). Este șantierul unde sibienii de la Retter au preluat hățurile și vor executa grosul lucrărilor. În top se mai află și grupul UMB, cu un avans semnificativ tot pe Autostrada Moldovei.

Care sunt autostrăzile cu cel mai mare progres din România

Asocierea Nurol – Makyol a raportat în iunie un progres de peste 11 puncte procentuale pe lotul 3 Pietroasele/ Stâlpu – Buzău din A7 Ploiești – Buzău (foto sus), cel mai mare avans de pe șantierele de autostrăzi din România. Constructorii turci au realizat peste două treimi din lucrările la ultimul lot intrat în execuție din A7 Ploiești – Pașcani și au toate șansele să finalizeze cei 13,9 km până în noiembrie 2025 (termenul contractual).

Retter a avansat cu 9,5 puncte procentuale pe lotul 1 al A0 Nord

Retter a preluat inițiativa pe lotul 1 Nord din Autostrada Bucureștiului (A0), unde a înregistrat un avans de 9,5 puncte procentuale. Este ultimul lot din A0 care a intrat în execuție (17,5 km), însă mobilizarea din șantier a fost una foarte bună. Retter Group a pus în funcțiune și propria stație mobilă de betoane (prima din România) și a început producția la organizarea de șantier de la intersecția A0 cu DN7.

Care sunt autostrăzile cu cel mai mare progres din România

Antreprenorul din Sibiu chiar a preluat hățurile pe șantierul de pe Lotul 1 al A0 Nord (cum s-a întâmplat și pe lotul Dumbrava – Mizil al A7 Ploiești – Buzău, deschis în 2024) și va executa segmentul dintre DN1A și DN1 plus toate pasajele, podurile și viaductele de pe acest lot, inclusiv cele de pe secțiunea italienilor.

Topul continuă tot cu Nurol, cu un progres de 7,7 puncte procentuale pe lotul Târgu Mureș – Miercurea Nirajului din Autostrada Unirii (A8). În continuare, UMB, cel mai mare constructor român de drumuri, a raportat la rândul său un avans de 7 puncte procentuale pe lotul 1 Focșani – Domnești Târg al A7 Focșani – Bacău, unde stadiul lucrărilor a ajuns la 60%.

Care sunt autostrăzile cu cel mai mare progres din România. Și Makyol s-a mișcat bine pe A13 Sibiu – Făgăraș

Clasamentul constructorilor continuă cu turcii de la Makyol, cu un avans de aproape 5 puncte procentuale înregistrat pe lotul 3 din Autostrada A13 Sibiu – Făgăraș, ajuns la un grad de execuție de aproape 10%.

Pe următorul loc se află compania românească Construcții Erbașu, cu un progres de 4,21 puncte procentuale pe tronsonul Suplacu de Barcău – Chiribiș din Autostrada Transilvania (A3). Aici, echipele din teren lucrează simultan pe mai multe fronturi, iar rezultatele se văd: 25% din lucrările celor de la Erbașu sunt deja realizate, ducând întreg proiectul la un nivel general de 62% progres, potrivit antreprenorului român.

UMB revine în top cu un avans de 4,1 puncte procentuale pe lotul Trifești – Gherăești din A7 Bacău – Pașcani, ajuns la un stadiu de peste 34%. Topul continuă apoi cu austriecii de la Porr Construct, care a înregistrat un progres de peste 3 puncte procentuale la secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș a A1 Sibiu – Pitești, unde au fost executate aproape 75% din lucrări.

Următoarele cinci locuri din top sunt adjudecate de UMB, care a avansat cu peste 2 puncte procentuale pe mai multe șantiere din A7, precum și pe Drumul Expres Brăila – Galați. Pe restul șantierelor au fost raportate progrese mai mici de 2 puncte procentuale, fie nu au fost actualizate cifrele.

Când se va circula pe autostradă de la București la Pașcani

Românii vor putea circula pe autostradă de la București la Pașcani, din 2026, în condițiile în care stadiile fizice sunt de aproximativ 80% pe loturile Focșani – Domnești Târg și Domnești Târg – Răcăciuni și, respectiv, aproape 60% pe lotul Răcăciuni – Bacău, după cum a anunțat, vineri, directorul general al CNAIR, Cristian Pistol. Potrivit lui, dacă se continuă în acest ritm sunt șanse reale ca în 2025 să fie deschisă circulația cel puțin până la Adjud (50 km).

Care sunt autostrăzile cu cel mai mare progres din România

Finalizarea în termen a lucrărilor la tronsonul de autostradă Focșani – Bacău (96 km), cât și la tronsonul vecin (Bacău – Pașcani) este foarte importantă atât pentru asigurarea continuității pe coridorul 9 Pan-european, cât și pentru dezvoltarea economică a Moldovei.

„Potrivit graficelor de lucrări, anul viitor (2026) se va circula pe autostradă de la București la Pașcani, pe o distanță de aproximativ 390 km (A7 – A3)“, a precizat șeful CNAIR. Lucrările pe cele șase loturi dintre Focșani și Pașcani (173 km), contractate de constructorul român UMB, sunt finanțate prin PNRR. Costurile estimate pentru aceste tronsoane se ridică la aproximativ 11 miliarde de lei, fără TVA.

Citește și: S-a stabilit! Când va fi dat în trafic lotul de autostradă blocat mai bine de șase luni la 99% grad de execuție