Pe aici nu se mai trece! Se oprește circulația feroviară între două stații de pe Magistrala 100. Transbordare auto pentru zeci de trenuri

Publicat: 26 aug. 2025, 07:01, de Marian Apipie, în Transporturi , ? cititori
Pe aici nu se mai trece! Se oprește circulația feroviară între două stații de pe Magistrala 100. Transbordare auto pentru zeci de trenuri

Se anunță aproape o lună de chin pentru călătorii care circulă pe Magistrala 100. Pe 15 septembrie va începe riparea viaductului de la Cârcea (județul Dolj), cauză din care pentru zeci de trenuri se va asigura transbordare auto între stațiile Leu și Craiova. Viaductul Cârcea (foto) a fost distrus pe 12 august 2018, când un tren de marfă a deraiat. Lucrările de reconstrucție și reparație au demarat după șase ani, la finele lunii august 2024.

Se oprește circulația feroviară între două stații de pe Magistrala 100

Se oprește circulația feroviară între două stații de pe Magistrala 100. Pentru riparea (deplasarea transversală pe distanțe foarte scurte a unei porțiuni dintr-o linie de cale ferată, a tablierul unui pod etc – n.r) viaductului de la Cârcea este nevoie de închiderea circulației între două stații de pe Magistrala 100, mai exact între Halta Leu și Gara Craiova. Zeci de trenuri vor fi afectate, călătorilor urmând să le fie puse la dispoziție mijloace auto pentru transbordare.

Închiderea circulației este necesară pentru lucrările la Viaductul Cârcea executate de asocierea Strabag SRL – Metabet CF SA, în baza unui contract în valoare de 56.468.460,90 lei (fără TVA).

Concret, va avea loc operațiunea de ripare, adică tablierul actual al viaductului, de pe firul II, va fi mutat pe celălalt fir de circulație, pentru a se putea interveni la infrastructura care acum se află sub el. Această operațiune se va realiza cu prese hidraulice (o tehnologie asemănătoare cu cea din antichitate când se deplasau blocurile de piatră, evident mult evoluată), informează clubferoviar.ro.

Se oprește circulația feroviară între două stații de pe Magistrala 100. Transbordare auto pentru zeci de trenuri

După ce se va realiza consolidarea infrastructurilor, tablierul se va duce înapoi pe firul II. Pe firul I se vor monta tabliere noi, făcute la Pitești și Drobeta Turnu Severin. În primăvara lui 2026, toată lucrarea va fi finalizată, iar restricția de viteză actuală dintre stațiile Malu Mare și Banu Mărăcine, de 10 km/oră, va fi eliminată.

Trenurile cu transbordare auto pentru riparea Viaductului Cârcea

CFR SA a dat luni un comunicat în care informează că din cauza unor lucrări la infrastructura feroviară între stațiile Banu Mărăcine – Malu Mare solicitate și realizate de către CNCF CFR SA, vor interveni o serie de modificări în circulația trenurilor.

În perioada 15 septembrie 2025 – 4 octombrie 2025

  • trenul IR 1835 București Nord–Cluj Napoca va circula conform graficului de circulație în relația București Nord – Leu Hm și ca tren IR 12835 în relația Craiova (plecare ora 20.51) – Teiuș – Cluj Napoca (sosire ora 06.11). Între stațiile Leu Hm – Craiova se va asigura transportul călătorilor cu mijloace auto.
  • trenul IR 1593 București Nord – Leu Hm – Craiova va circula ca tren IR 12893 în relația București Nord (plecare ora 17.34) – Leu Hm (sosire ora 21.39). Trenul IR 12893 va circula cu o grupă de vagoane a trenului internațional IR 12978/IR 78. Între stațiile Leu Hm (de la tren IR 12893) – Craiova se va asigura transportul călătorilor cu mijloace auto.
  • trenul IR 78 Bucureşti Nord – Craiova – Budapesta va circula ca tren IR 12978 în relația Caracal (plecare ora 21.35) – Piatra Olt – Craiova (sosire ora 23.14) şi conform graficului de circulație în relația Craiova – Curtici – Lokoshaza – Budapesta.
  • trenul IR 12178 va circula în relația București Nord (plecare ora 19.45) – Leu Hm (sosire ora 23.37). Între stațiile Leu Hm (de la tren IR 12178) – Craiova se va asigura transportul călătorilor cu mijloace auto.
  • trenul IR 1821 București Nord – Arad va circula ca tren IR 12821 în relația București Nord (plecare ora 23.45) – Caracal – Piatra Olt – Craiova – Simeria – Arad (sosire ora 14.06).
  • trenul IR 1822 Arad – București Nord va circula ca tren IR 12822 în relația Arad (plecare ora 17.24) – Simeria – Craiova – Piatra Olt – Caracal – București Nord (sosire ora 07.10).
  • trenul R-E 9911 București Nord – Craiova va fi anulat.

În perioada 15/16 septembrie 2025 – 04/05 octombrie 2025, trenul IR 79 Budapesta – București Nord va circula conform graficului de circulație în relația Budapesta – Lokoshaza – Curtici – Craiova şi ca tren IR 12079 în relaţia Craiova (plecare ora 05.45) – Piatra Olt (sosire ora 06.26/plecare ora 06.44) – Caracal (sosire ora 07.21/plecare ora 07.33) – Bucureşti Nord (sosire ora 11.29).

Trenurile pentru care se asigură transbordare auto între Leu și Craiova, în perioada 15 septembrie 2025 – 5 octombrie 2025

  • trenul IR 1599 București Nord – Drobeta Turnu Severin va circula ca tren IR 12059 în relația București Nord (plecare ora 05.02) – Leu Hm (sosire ora 09.32) și ca tren IR 12599 în relația Craiova (plecare ora 09.55) – Drobeta Turnu Severin (sosire ora 12.19). Între stațiile Leu Hm – Craiova se va asigura transportul călătorilor cu mijloace auto.
  • trenul IR 1591 București Nord – Craiova va circula conform graficului de circulație în relația București Nord – Leu Hm și va fi anulat în relația Leu Hm – Craiova. Între stațiile Leu Hm ( de la trenul IR 1591) – Craiova (la tren IR 1823) se va asigura transportul călătorilor cu mijloace auto.
  • trenul IR 1823 va circula conform graficului de circulație în relația Craiova – Deva și va fi anulat în relația București Nord – Leu Hm – Craiova. Între stațiile Leu Hm (de la trenul IR 1591) – Craiova (la tren IR 1823) se va asigura transportul călătorilor cu mijloace auto.
  • trenul IR 1691 București Nord–Timișoara Nord va circula conform graficului de circulație în relația București Nord – Leu Hm și ca tren IR 12691 în relația Craiova (plecare ora 15.06) – Timișoara Nord (sosire ora 21.53). Între stațiile Leu Hm – Craiova se va asigura transportul călătorilor cu mijloace auto.
  • trenul R-E 9907 București Nord– Craiova va circula conform graficului de circulație în relația București Nord – Leu Hm și va fi anulat în relația Leu – Craiova. Între stațiile Leu Hm – Craiova se va asigura transportul călătorilor cu mijloace auto la trenul R-E 9927.
  • trenul IR 1824 Deva– București Nord va circula conform graficului de circulație în relația Deva – Craiova și ca tren IR 12824 în relația Leu Hm (plecare ora 12.14) – București Nord (sosire ora 15.59). Între stațiile Craiova – Leu Hm se va asigura transportul călătorilor cu mijloace auto.
  • trenul IR 1692 Timișoara Nord– București Nord va circula conform graficului de circulație în relația Timișoara Nord – Craiova și ca tren IR 12692 în relația Leu Hm (plecare ora 14.13) – București Nord (sosire ora 17.57). Între stațiile Craiova – Leu Hm se va asigura transportul călătorilor cu mijloace auto.
  • trenul IR 1590 Drobeta Turnu Severin – Craiova – Bucuresti Nord va circula ca tren IR 12590 în relația Drobeta Turnu Severin (plecare ora 13.20) – Craiova (sosire ora 15.33). Între stațiile Craiova (de la tren IR 12590) – Leu Hm (la tren R-E 9918) se va asigura transportul călătorilor cu mijloace auto.
  • trenul R-E 9918 Craiova – București Nord va circula conform graficului de circulație în relația Leu Hm. – București Nord și va fi anulat în relația Craiova – Leu Hm.
  • trenul IR 1836 Cluj Napoca–București Nord va circula conform graficului de circulație în relația Cluj Napoca – Craiova și ca tren IR 12836 în relația Leu Hm (plecare ora 19.35 ) – București Nord (sosire ora 23.20). Între stațiile Craiova – Leu Hm se va asigura transportul călătorilor cu mijloace auto.

În perioada 16 septembrie 2025 – 4 octombrie 2025 vor fi afectate următoarele trenuri:

  • trenul IR 1594 Craiova – București Nord va circula conform graficului de circulație în relația Leu Hm. – București Nord și va fi anulat în relația Craiova – Leu Hm. Între stațiile Craiova – Leu Hm se va asigura transportul călătorilor cu mijloace auto.
  • trenul R-E 9900 Craiova – București Nord va circula conform graficului de circulație în relația Leu Hm. – Bucuresti Nord și va fi anulat în relația Craiova – Leu Hm. Între stațiile Craiova – Leu Hm se va asigura transportul călătorilor cu mijloace auto.
  • trenul R-E 9902 Craiova–București Nord va circula conform graficului de circulație în relația Leu Hm – București Nord și va fi anulat în relația Craiova – Leu Hm. Între stațiile Craiova (de la trenul R-E 9902) – Leu Hm ( la trenul R-E 9902) se va asigura transportul călătorilor cu mijloace auto.

Se oprește circulația feroviară între două stații de pe Magistrala 100. Trei trenuri vor fi anulate în perioada 16 septembrie 2025 – 5 octombrie 2025 

  • trenul IR 79 Budapesta – București Nord va circula conform graficului de circulație în relația Budapesta – Lokoshaza – Curtici – Craiova şi ca tren IR 12079 în relaţia Craiova (plecare ora 05.45) – Piatra Olt (sosire ora 06.26/plecare ora 06.44) – Caracal (sosire ora 07.21 /plecare ora 07.33 ) – Bucureşti Nord (sosire ora 11.29).
  • trenul R 9002 Roșiori Nord – București Basarab va fi anulat.
  • trenul R 9004 Roșiori Nord – București Basarab va fi anulat.
  • trenul R-E 9910 Craiova – Leu Hm – București Nord va fi anulat.

De asemenea, în perioada 20 septembrie 2025 – 5 octombrie 2025 (în zilele de sâmbătă și duminică), trenul IR 1594 Craiova – București Nord va circula în relația Leu – București Nord conform graficului de circulație din Mersul Trenurilor de Călători. În zilele de sâmbătă și duminică, între stațiile Craiova – Leu Hm se va asigura transportul călătorilor cu mijloace auto.

Amintim că, pe 12 august 2018, un tren aparținând operatorului de marfă Grup Feroviar Român a deraiat pe firul I al Viaductului Carcea, prin depășirea de către mecanicul de locomotivă a semnalului de circulație aflat pe culoarea roșie. Trenul a intrat pe firul I de circulatie, pe distanța Malu Mare – Banu Măracine, pe care accesul era interzis, din cauza unor lucrări. Șase vagoane au căzut de pe viaduct, iar acesta a fost serios afectat.

Citește și: Care sunt autostrăzile cu cel mai mare progres din România. Topul constructorilor de drumuri de mare viteză