Blocaj total în Bucureștii Noi: Traficul sufocat de șantierul M6 a transformat cartierele rezidențiale în capcane urbane

Publicat: 19 sept. 2025, 10:21, de Cristian Matache, în SOCIAL , ? cititori
Blocaj total în Bucureștii Noi: Traficul sufocat de șantierul M6 a transformat cartierele rezidențiale în capcane urbane
colaj foto: Puterea

Traficul rutier din zona 1 Mai – Pod Constanța – Calea Griviței continuă să fie afectat de restricțiile impuse pentru lucrările la Magistrala de metrou M6, spre nemulțumirea locuitorilor și a șoferilor care tranzitează cartierele 1 Mai, Bucureștii Noi, Pajura, Chitila și Damaroaia. Intersecția Calea Griviței – Bd. Ion Mihalache este complet închisă din 24 august 2024, pentru executarea lucrărilor la stația 1 Mai.

Pentru a asigura devierea traficului, autoritățile locale – Comisia Tehnică de Circulație a Primăriei Municipiului București, Brigada Rutieră și Administrația Străzilor București – au stabilit un traseu alternativ prin străzi rezidențiale, inițial până la 15 noiembrie 2024, prelungit ulterior până la 30 decembrie 2024.

„Nici până în prezent, Metrorex NU a emis nicio informare referitoare la durata acestor restricții de trafic, alegând astfel să ignore comunitățile afectate din cartierele 1 Mai, Bucureștii Noi, Pajura, Chitila, Dămăroaia și din comunele adiacente și să încalce, cu bună-știință și cu susținerea autorităților publice, drepturile fundamentale ale acestora și ale locuitorilor străzilor incluse în traseul devierii: Str. Carpați – Mircești – Caransebeș și Str. Clabucet – Aviator Popișteanu – Soveja.”, reclamă locuitorii din cartier. Aceștia subliniază că traficul pe străzile înguste din zonele deviate a crescut exponențial, punând în pericol siguranța locatarilor și accelerând degradarea clădirilor vechi.

Mai mult, din aprilie 2025, lucrările de modernizare a liniilor de tramvai pe Bd. Expoziției, Aviator Popișteanu și străzile adiacente au adus noi restricții de trafic, prelungind timpii de tranzitare și amplificând disconfortul.

„NÎn prezent, traficul pe aceste devieri se desfășoară în condiții de neimaginat pentru o capitală europeană, spre disperarea locuitorilor care își văd casele degradându-se pe zi ce trece din cauza vibrațiilor puternice generate de traficul de autostradă și de starea dezastruoasă a carosabilului, cât și spre frustrarea crescândă a șoferilor și călătorilor nevoiți să petreacă timpi uriași pentru a tranzita zona”, explică locuitorii zona Bucureștii Noi.

În martie 2025, Metrorex a emis Avizul nr. 42789 pentru un nou traseu de deviere care ar permite deschiderea parțială a traficului prin șantier, însă punerea sa în aplicare întârzie. Locuitorii și șoferii acuză autoritățile că nu respectă promisiunile și nu oferă explicații.

Potrivit petiției transmise Primăriei Municipiului București și Metrorex, devierea actuală a traficului nu a fost fundamentată pe o analiză a volumului de trafic și preia traficul de pe marile artere către străzi înguste, rezidențiale, deja degradate. Autoritățile sunt acuzate de lipsă de transparență și de nerespectarea drepturilor locuitorilor, garantate de Carta Drepturilor Fundamentale a Uniunii Europene (Art. 41).

„Înțelegem necesitatea acestei magistrale, însă NU cu încălcarea drepturilor prevăzute prin Carta Drepturilor Fundamentale a UE și NU cu respect 0 pentru contribuabili! Solicităm Primăriei Municipiului București și Metrorex să deschidă traficul prin organizarea de șantier din Calea Griviței, conform noului Aviz 42789/27.03.2025. Știm că presiunea publică funcționează, de aceea, e nevoie să fim cât mai mulți pentru ca vocea noastră să conteze”, susțin locuitorii din cartier.

Situația a generat și frustrări pentru șoferi și transportatori. Blocajele prelungite cresc timpul de deplasare, duc la aglomerarea arterelor adiacente și la risc sporit de accidente. Locuitorii atrag atenția că, dacă traficul nu va fi redeschis, problemele se vor agrava, iar starea locuințelor va continua să se deterioreze.

Autoritățile nu au oferit până acum un termen clar pentru punerea în aplicare a devierii aprobate și nici un plan detaliat privind protecția locuințelor afectate. În lipsa unui răspuns, locuitorii amenință să recurgă la petiții și sesizări oficiale pentru a-și apăra drepturile și siguranța în cartier.