Ursula Von der Leyen îndeamnă Europa să prindă din urmă SUA și China. Planul pentru fabricarea mașinilor autonome
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2024/12/Ursula-licenta.jpg)
Președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a lansat vineri un apel către statele Uniunii Europene pentru a investi în dezvoltarea de mașini autonome. Liderul european consideră că această tehnologie ar putea revitaliza industria auto din regiune, ar aduce mai multă siguranță pe șosele și ar consolida competitivitatea Europei în fața Statelor Unite și Chinei.
Ursula Von der Leyen pune strategia „IA pe primul loc” și mobilitatea viitorului
Ursula Von der Leyen a subliniat că Uniunea Europeană trebuie să adopte o strategie axată pe inteligența artificială, pe care a numit-o „IA pe primul loc”, aplicată în toate industriile strategice. Potrivit acesteia, domeniul mobilității are o importanță deosebită.
„Mașinile autonome sunt deja o realitate în Statele Unite și China. Același lucru ar trebui să fie valabil și aici, în Europa”, a spus președinta Comisiei Europene.
Ea a explicat că plasarea inteligenței artificiale în centrul dezvoltării tehnologice înseamnă, în același timp, și punerea siguranței pe primul loc.
Rețea de orașe pentru testarea mașinilor autonome
Pentru a sprijini dezvoltarea acestei industrii, Ursula von der Leyen a propus crearea unei rețele de orașe europene în care să fie testate vehiculele autonome. Oficialul european a precizat că 60 de primari din Italia și-au exprimat deja disponibilitatea de a participa la acest proiect.
„Să facem acest lucru să se întâmple”, a îndemnat șefa CE.
Ea a mai arătat că Uniunea Europeană va susține companiile din sectorul auto pentru a produce vehicule „fabricate în Europa și fabricate pentru străzile europene”. Potrivit acesteia, tehnologia ar putea reduce blocajele din trafic, ar putea conecta zonele mai îndepărtate la rețeaua de transport public și ar putea păstra locurile de muncă din industrie.
„Viitorul mașinilor – și al mașinilor viitorului – trebuie să fie fabricat în Europa”, a subliniat Ursula von der Leyen.
Provocările legislației: cazul din California
Pe lângă oportunitățile oferite de dezvoltarea vehiculelor autonome, există și provocări legislative. Un incident recent din Statele Unite ridică întrebări legate de răspunderea legală a mașinilor fără șofer.
În orașul San Bruno, polițiștii au oprit un autoturism autonom care efectuase o întoarcere ilegală la semafor. Cum în interior nu se afla niciun șofer, agenții nu au putut aplica o amendă.
„Pentru că nu exista un șofer uman, nu s-a putut emite o amendă – carnetele noastre de contravenții nu au o căsuță pentru «robot»”, a transmis poliția din California într-o postare pe rețelele sociale.
Autoritățile au notificat compania Waymo, care deține vehiculul, exprimându-și speranța că problema va fi remediată printr-o reprogramare a sistemului.
Reacția companiei Waymo
Waymo, divizie a grupului Alphabet specializată în vehicule autonome, a declarat că tehnologia sa este concepută pentru a respecta regulile de circulație.
„Sistemul nostru autonom de conducere, Waymo Driver, este conceput pentru a respecta regulile de circulație. Investigăm această situație și rămânem dedicați îmbunătățirii siguranței rutiere prin experiența și cunoștințele acumulate continuu”, a transmis compania.