Conflicte și frustrări la Wizz Air: pasageri refuzați la îmbarcare pentru reguli neînțelese
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/10/Untitled-3.png)
Mai mulți pasageri ai Wizz Air au semnalat, în ultimele săptămâni, experiențe neplăcute legate de politica companiei privind bagajele de cabină și bagajele de cală. Problemele semnalate includ taxe neașteptate pentru bagajul de cabină, conflicte cu personalul aeroportului și întârzieri în returnarea bagajelor.
Mihai Mocanu, Chief Marketing Officer la Adservio, a relatat că a fost taxat cu 70 de lire pentru un bagaj mic, de cabină, despre care nu știa că trebuie plasat la cala avionului. Într-o postare pe Facebook, Mocanu a explicat:
„Dacă ai luat bagaj mic și rucsăcel, în cazul în care nu ești atent la ce scrie mic pe site, și anume că bagajul mic, fie el și de cabină, trebuie lăsat la cală, funcționarii de la îmbarcare te taxează cu 70 de lire pe loc. N-am știut asta și m-au taxat.”
El a menționat că situația a afectat și alți doi pasageri aflați în același zbor:
„Până să mă ardă pe mine, i-au ars pe alți 2. El, brenduit tot, lanț gros de aur peste pulover, șapcă roșie Hugo, poșetă masculină peste burtoacă. Valoare. Ea, buze, piept, chică blondită, umflată și în fizic și în spirit. Și mai valoare. Când au primit vestea tragică, cu 70 de lire, au înțeles că e momentul lor: și dăi răsteală, atitudine, nervi, dus cu fața aproape de fața insului de la poarta companiei.”
Pasagerii au fost ulterior refuzați la zbor după ce au adresat comentarii nepotrivite personalului de la poarta de îmbarcare. Mocanu a descris incidentul astfel:
„I-au informat sec cuplul de vis că nu vor călători în acea seară nicăieri pe calea aerului.”
Alți pasageri au raportat probleme similare. Teodora Tomescu, care a călătorit pe 29 septembrie pe ruta Barcelona–București, a declarat:
„La aterizare am așteptat să se elibereze culoarul să pot ieși și când am vrut să îmi iau bagajul nu mai era. După 24 de ore nu am primit nicio veste, cei de la companie nu își asumă nimic, iar cei de la poliția de frontieră m-au pus să fac declarație online, care probabil va fi băgată în seamă după o lună.”
Ploscaru Bogdan a semnalat probleme la cântărirea bagajelor:
„A mai pățit cineva să aibă KG fictive puse în plus de Wizz la bagajul de cală? Am avut 26 KG la cala, noroc că am avut cântarul cu noi. La noi cântărea 25.5, iar când am mers la ei arăta 28.7. Când i-am arătat tipei de la bagaje, m-a pus să ridic trolerul și am văzut că pe display arăta 3KG și ceva în plus. A apăsat pe ceva, a pornit banda și s-a resetat la 0.”
Comentariile pasagerilor de pe Facebook reflectă frustrările și opiniile legate de aceste situații:
- Mihaela Diacon: „Numai când plătești locul (ți-l alegi), atunci îți încasează și prețul pentru bagaj de cabină, altfel bagajul nu apare pe bilet și plătești 70 euro la îmbarcare.”
- Liviu Petcu: „Ca om care a avut plăcerea de a lucra în customer service, nu am să îi înțeleg niciodată pe oamenii care cred că poți rezolva o situație urlând, în loc de a fi politicos și calm.”
- Carmen Ilasi: „Scrie clar ce bagaj ai voie, mărime, desen, tot ce vrei… pe înțelesul tuturor.”
- Orlando Oanta: „Apreciez spiritul liric inedit și captivant, însă există această cerință a Wizz Air de a-ți lăsa bagajul de mână la cala? Întreb pentru că am achiziționat în ultima perioadă minim 4 bilete fără astfel de «înscrisuri mici pe site». Poți da mai multe detalii, poate fi chiar folositor.”
- Gabriel Bobon: „Autorul pare genul care e încântat să plătească £70 doar pentru oportunitatea de a vorbi prietenilor despre responsabilitate. Uite că a avut ocazia să își cumpere și experiență de viață și o poveste plină de virtual signaling și indignare. Win-win.”
Principalele probleme semnalate de pasageri sunt:
- Lipsa clarității regulilor – informațiile despre dimensiunea și localizarea bagajelor de cabină sunt prezentate în font mic sau ascunse pe site-ul companiei.
- Aplicarea strictă a taxelor – funcționarii aplică tarife fixe pentru bagajele care nu respectă regulile.
- Probleme operaționale la cântarele și benzile rulante – unele trolere au fost cântărite eronat, ceea ce a dus la taxe suplimentare.
- Întârzierea preluării bagajelor – în anumite cazuri, bagajele plasate la cala avionului nu au fost returnate imediat pasagerilor.