Zile de frustrare maximă pentru clienții First Bank: ”Unde sunt banii noștri?”

Publicat: 04 nov. 2025, 15:03, de Andrei Ceausescu, în ACTUALITATE , ? cititori
Zile de frustrare maximă pentru clienții First Bank: ”Unde sunt banii noștri?”
Sursa foto: Știri pe Surse

Tranziția clienților First Bank la Intesa Sanpaolo Bank România s-a transformat într-un coșmar pentru mii de clienți din întreaga țară. După finalizarea preluării băncii, de joi, 30 octombrie, numeroși clienți nu și-au mai putut accesa conturile, cardurile au fost blocate, iar la call center n-a mai răspuns nimeni. Nu se știe în acest moment ce se întâmplă cu banii.

Cozi și frustrări în sucursale

Luni dimineață, în fața agenției din Drumul Taberei, zeci de clienți așteptau disperați să intre în sucursală. „De ce e lumea la coadă la bancă, e vreo ofertă?”, întreba un trecător.

„Nu, e haos. De joi nu mai merge nimic. Nici cardul, nici aplicația, nici call centerul”, a răspuns o clientă nervoasă, reflectând sentimentul multor persoane afectate.

Mulți clienți spun că nu au primit noile carduri sau PIN-urile, iar alții nu pot accesa aplicația Intesa pentru plăți online.

„Am primit un SMS cu un cod pe care să-l trimit tot prin SMS la un număr scurt pentru aflarea PIN-ului. Am trimis de 10 ori și nu a mers, nu am primit niciun PIN”, povestește o clientă.

Alți clienți se plâng că nu-și pot activa aplicația Intesa: „Am primit un cod de la ei, îl introduc în aplicație și nu merge”, spune unul dintre cei de la coadă.

Angajații sucursalei au încercat să ajute clienții manual, însă procesul dura mai mult de zece minute pentru fiecare persoană, iar timpul de așteptare la coadă se întindea pe câteva ore.

Situația nu s-a rezolvat nici azi, clienții First Bank sunt în aer pentru că nu știu ce se întâmplă cu banii lor.

Mărturii ale clienților nemulțumiți

Jurnalistul Daniel Ionașcu, afectat direct de blocaj, povestește: „Cea mai cretină bancă din lume se cheamă Intesa Sanpaolo. Au preluat First Bank și au închis aplicația care mergea perfect. Call centerul nu merge, aplicația cere coduri inexistente, iar oamenii stau la coadă să-și recupereze accesul la banii lor. Haos total.”

Adina Popescu susține că e inadmisibil ce se întâmplă. ”Eu nu am acces la cont de vineri și nici acum luni seara, celor de la Intesa nu le merge nimic, nicio aplicație și nici nu răspund la call center.”

Georgian Paul Drăghici, client persoană juridică, declară: ”1. Am verificat pe baza IBAN-ului vechi sucursala care preia gestionarea contului. A rămas aceeași în cazul meu. 2. Am sunat la numărul din sucursală. Nu au răspuns. 3. M-au sunat după 2 ore, le-am spus că am nevoie de extrase. Le-am dat adresa de mail. 4. În 5 minute am primit pe mail extras pe Octombrie. Mi-au recomandat să nu merg în sucursală săptămâna aceasta, dacă nu am ceva urgent de rezolvat sau ridicat. Timp de așteptare foarte mare. Mare minus: pentru persoane juridice nu au aplicație de mobil…în 2025.”

Simona Cristea a înercat să ofer sfaturi altor clienți: „Trebuie să vi le dea. Am avut clienți care erau la Alpha. Banca a fost preluată de Unicredit. Au primit extras pe o parte din lună de la Alpha și pe restul de la Unicredit. E drept că nu se pot scoate din internet banking. Trebuie ridicate de la bancă sau cerute pe mail.” „Suntem în 4 noiembrie. Trebuie să rezolve cumva luna asta. Nu cred că vor lăsa lucrurile așa.”

La rândul său, Dan Adrian Drăgan spune că a încercat să contacteze banca două zile dar fără success. Regretabil moment. Cred că răbdare ne trebuie. Și lor putere să rezolve valul de probleme. Și ură” a spus Drăgan.

Mihai Ravici: „Așa e când cumperi și apoi nu aloci bani pentru integrări … sau ai concediat departamentul IT”, susține Mihai Ravici.  „Și care a lăsat oamenii fără acces la banii în weekendul ăsta”, a adăgat Iulian Acatrinei.

Alți clienți s-au declarat extrem de nemulțumiți pe rețelele sociale. „Plouă cu articole roz despre ‘revoluția bancară’ Intesa, dar realitatea e alta. Cu două săptămâni înainte de preluare mi s-a spus că firma mea nu e finanțabilă. Cu alte cuvinte, dacă le dai bani e ok, dacă vrei bani, du-te-n altă parte. Asta nu e integrare, e apartheid bancar”, susține Aurel Dobașu. Cornel Florea susține că schimbă banca. „Ne-am convins de voi, mulțumim! Ne luăm bănuții și ne transferăm la alte bănci mai competente, sunt vreo 25 de alternative, voi sunteți ‘praful să se aleagă’.” Foarte supărat e și Ion Moroșanu: „Plecați la altă bancă, toți trebuie să închidem conturile la ei și s-a sfârșit povestea.” La fel e și Ilie Dumitru Dragomir: „Hoții au înființat bănci și acum comandă în majoritatea țărilor!! Cămătari autorizați de alți cămătari!!!”

Cauza blocajului

Problemele au apărut în urma migrației sistemelor IT și a schimbării cardurilor odată cu preluarea First Bank. Noile carduri de debit urmau să fie funcționale din 31 octombrie 2025, iar cele de credit din 3 noiembrie 2025. Call center-ul și aplicația de mobile banking nu au putut gestiona fluxul mare de clienți, iar procesul de activare manuală în sucursale a blocat accesul la conturi pentru ore întregi.

Reacția Intesa Sanpaolo

Reprezentanții băncii au transmis: „În urma migrării sistemelor IT din weekend, am identificat dificultăți izolate legate de activarea cardurilor, în special în ceea ce privește recepționarea codului PIN prin SMS. SMS-urile au fost trimise anterior către clienți cu o perioadă de valabilitate de 7 zile, care a expirat astăzi. Pentru clienții care nu au validat codurile în termenul de valabilitate, distribuim noi coduri PIN prin comunicare individuală, contactarea call center-ului sau sucursale. Monitorizăm continuu performanța sistemelor în timp real și intervenim prompt acolo unde este necesar pentru ca experiența utilizatorilor să revină cât mai rapid la nivelul așteptărilor. Mesajul nostru către clienți este unul de încredere și apreciere: cardurile sunt funcționale, iar echipele noastre tehnice lucrează intens pentru a asigura o experiență bancară cât mai fluidă. Ne cerem scuze pentru disconfortul creat și le mulțumim clienților pentru răbdare și înțelegere în această perioadă de tranziție!”

Linkul izbăvitor. Și atât

În locul unor soluții rapide la problemele urgente, reprezentanții băncii au intrat pe rețelele sociale unde au găsit nemulțumiri ale clienților și le-au furnizat acestora un link către regulamentul oficial privind Mobile & Internet Banking și instrucțiuni de utilizare a noii aplicații Intesa Sanpaolo.

Platforma de Internet Banking / Mobile Banking pusă la dispoziție de First Bank urma să funcționeze până la data de 30 octombrie 2025, ora 20:00, după care serviciile trebuiau să fie preluate complet de Intesa Sanpaolo. În comunicările adresate clienților, angajații subliniază că, începând cu 3 noiembrie 2025, utilizatorii vor putea folosi noul serviciu Mobile și Internet Banking furnizat de Intesa Sanpaolo Romania. Azi suntem în 4 noiembrie și nimic nu merge.