Mobilizare maximă în toiul nopții pe lotul 1 al A0 Nord. „Armata“ Retter montează cele 12 grinzi și 104 predale de la pasajul peste DN1A (VIDEO)
Noapte albă pe șantierul lotului 1 Nord al Autostrăzii Bucureștiului (A0). O „armată“ de oameni a constructorului sibian Retter s-a mobilizat exemplar noaptea trecută și o va face și în noaptea asta la pasajul peste DN1A aferent autostrăzii. Luni noapte s-a lucrat până în zori la montarea a jumătate din grinzile de la pasaj (calea 1), plus toate cele 104 predale. S-a lucrat noaptea pentru a nu afecta traficul din timpul zilei. Predalele sunt direct vopsite, astfel că nu va mai fi nevoie de o oprire a traficului în perioada următoare. La noapte, Retter va repeta operațiunea și va monta și grinzile de pe cealaltă cale a pasajului peste Drumul Național 1A. Circulația va fi închisă iar pe timpul lucrărilor.
Mobilizare maximă în toiul nopții pe lotul 1 al A0 Nord
Mobilizare maximă în toiul nopții pe lotul 1 al A0 Nord. Antreprenorul român Retter, care execută segmentul dintre DN1A (Mogoșoaia – Buftea) și DN1 (Corbeanca) al Autostrăzii Bucureștiului (A0), inclusiv toate pasajele, podurile și viaductele de pe acest lot 1 al A0 Nord, a reușit performața de a monta, în noaptea de 10-11 noiembrie 2025, primele 6 din cele12 grinzi ale pasajului peste DN1A Mogoșoaia – Buftea, între km 16+750 și km 16+850, aferent lotului de autostradă.
„Armata“ Retter s-a organizat exemplar pe parcursul nopții de luni, între orele 22:00 – 06:00, când circulația rutieră a fost temporar închisă pe acest tronson, și a montat nu doar primele 6 grinzi de pe calea 1, ci și toate cele 104 predale, direct vopsite, pentru a nu mai fi necesară o nouă închidere a traficului în perioada următoare.
Cea de-a șasea grindă a fost montată spre dimineață, în jurul orei 04.30, iar lucrările s-au încheiat la 6 dimineața, când s-a și deschis traficul. Restul de 6 grinzi vor fi montate la noapte, tot după ora 22.00, când circulația va fi, de asemenea, închisă.
În această noapte, circulația între Mogoșoaia și Buftea se va putea face tot pe rutele: DN1A – șoseaua Chitila Pădure – DN7 – strada Milano – strada Garoafelor – DN1A.
Retter lucrează la turație maximă la structurile de pe lotul 1 al A0 Nord
Pe șantierul de pe sectoarele 3 și 4 ale lotului 1 Nord al Autostrăzii Bucureștiului (A0), aflate în sarcina constructorului sibian Retter, se lucrează din plin. Pentru că vremea nu i-a permis în ultima perioadă să lucreze la capacitate maximă la sistemul rutier premergător așternerii primului strat de asfalt, antreprenorul român s-a axat pe partea de structuri.
Retter a lucrat la structurile 6 și 7, respectiv pasaj peste CF101 București – Pitești DN7, cu o lungime de 733 m, și pasaj peste râul Colentina, CF 300 București – Ploiești și CF Mogoșoaia – Buftea, compus din 17 deschideri cu o lungime totală de 650 m.
Asta înainte de a demara montarea grinzilor pe pasajul peste DN1A, începută noaptea trecută, operațiune care se va încheia la noapte. Activitatea este parte a strategiei de dare în trafic a acestui sector (între DN1 și DN1A) în primăvara anului viitor, cu 6 luni înainte de termen, asumată de către constructorul român.
Retter s-a mișcat bine și la structura 7 (pasajul peste calea ferată și râul Colentina), unde au fost deja montate primele 60 de grinzi (video). La structura 6, au fost aduse cele 72 de grinzi, montarea urmând să demareze în decembrie.
Evoluția șantierului lotului 1 al A0 Nord este una bună, iar lucrările pe anumite sectoare sunt în avans față de graficul contractat. Trebuie amintit că aici lucrările au demarat efectiv în luna martie 2025. Valoarea totală a contractului este de 815 milioane lei (fără TVA).
Care este stadiul principalelor lucrări de pe lotul 1 al A0 Nord
- Lucrările de îndepărtare a munițiilor neexplodate – finalizate, inclusiv pe zonele expropriate suplimentar; Cercetarea arheologică – finalizată (cu excepția unor zone izolate);
- Amenajarea drumurilor tehnologice – finalizată;
- Curățarea terenului – 100%;
- Decaparea pământului vegetal – 97%;
- Stabilizarea terenului de fundare – 91%;
- Umplutura terasamentelor – 50%;
- Strat de formă – 45%;
- Fundație din balast – 30%;
- Podețe casetate – 85%;
- Podețe tubulare – 83%;
- Lucrările hidrotehnice (reprofilarea albiei râului Colentina) – finalizate;
- Relocări de utilități – 87% în curs de execuție.
De asemenea, parcarea de scurtă durată (km 14+500) a fost curățată complet de material vegetal și a început execuția stratului din agregate stabilizate cu liant.
În ce stadiu sunt lucrările la structuri
Pasaj peste CF101 București – Pitești (DN7) – 733 m
- 95% din piloții forați realizați
- 18/40 fundații executate
- 5 elevații în lucru
- 72 grinzi prefabricate livrate – montarea începe în decembrie.
Pasaj peste râul Colentina și liniile CF 300 București -Ploiești și Mogoșoaia – Buftea – 650 m
- 100% din piloții forați realizați
- 26/36 fundații
- 23/36 elevații finalizate
- 60 grinzi prefabricate montate
- Piloții forați finalizați
- Radiere/elevări în execuție
Pasaje pe drumuri de exploatare (km 18+303 și km 19+595) – câte 41 m
- Piloții forați finalizați
- Radiere și elevații în execuție (demarate pe 22 și 27 octombrie)
Organizările de șantier la DN1A și DN7 – finalizate și funcționale
Nod rutier DN1A (bretele):
- Curățarea terenului – 100%
- Decapare pământ vegetal – 75%
- Stabilizare teren fundare – 74%
- Umplutură terasament – 22%
- Strat de formă – 17%
- Fundație din balast – 6%
Traseul Lotului 1 A0 Nord are o lungime de 17,5 km, între A1 și DN1, de la Dragomirești la Corbeanca, pe teritoriul județelor Ilfov (Dragomirești-Vale, Buftea, Mogoșoaia, Corbeanca) și Giurgiu (Joița, Săbăreni).
Lucrările sunt executate de Asociera italiano-română Impresa Pizzarotti – Retter Projectmanagement, dar greul este dus de antreprenorul din Sibiu. Acesta execută segmentul dintre DN1A (Mogoșoaia – Buftea) și DN1 (Corbeanca), plus toate pasajele, podurile și viaductele de pe acest lot, inclusiv cele de pe secțiunea italienilor.