Un nou tren electric Coradia Stream va pleca de la fabrica din Germania şi va fi livrat în România pentru CFR Călători
Compania Alstom a anunţat că un nou tren electric Coradia Stream va pleca în curând de la fabrica din Germania şi va fi livrat României. Acesta ar fi al nouălea din cele 37 de trenuri comandate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) pentru CFR Călători. Fiecare tren electric proiectat pentru ARF este format din şase vagoane.
Un nou tren electric Coradia Stream va fi livrat către CFR Călători
Un nou tren electric Coradia Stream produs de Alstom va pleca de la fabrica din Germania şi va fi livrat României în cadrul contractului de furnizare a 37 de rame încheiat cu Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF). Este trenul cu numărul 9.
Trenul cu numărul 7 parcurge deja testul de anduranţă (2.000 km fără pasageri), iar al optulea tren este în depoul din Grivița şi se pregăteşte pentru ultimele verificări, înaintea testelor de anduranţă. A șaptea ramă produsă de Alstom pentru România, Coradia Stream 007, a fost surprinsă în teste chiar în aceste zile în zona gării Băneasa, potrivit unor imagini postate de pasionații de trenuri.
„Un an de Coradia Stream pentru România şi pentru ARF! În primele 12 luni, trenurile noastre au parcurs 446.627 km – mai mult decât distanţa Pământ–Lună şi înapoi şi echivalentul a peste 1.000 de traversări ale României! 5 trenuri sunt deja în exploatare. Trenul cu numărul 7 parcurge testul de anduranţă (2.000 km fără pasageri). Trenul 8 este în depou şi se pregăteşte pentru ultimele verificări. Trenul 9 pleacă în curând din fabrică (uzina Bautzen, Germania, n.r.)“, a anunţat compania Alstom.
Primul tren electric Coradia Stream livrat în România a început să circule în urmă cu un an. „Continuăm să livrăm mobilitate sigură, eficientă şi sustenabilă. Mai multe trenuri urmează!“, a mai precizat compania.
Fiecare tren electric proiectat pentru ARF este format din şase vagoane și are 351 de locuri
Ramele electrice fac parte dintr-o flotă de 37 de trenuri comandate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară. Contractul dintre ARF şi Alstom include, de asemenea, servicii de mentenanţă timp de 15 ani, cu opţiunea de 15 ani suplimentari.
Fiecare tren electric proiectat pentru ARF este format din şase vagoane, cu un total de 351 de locuri şi un design cu podea joasă. Pentru a facilita deplasarea mai uşoară a pasagerilor, există două uşi de intrare pe fiecare parte a vagoanelor de mijloc şi o uşă pe fiecare parte a vagoanelor de capăt. Trenul include, de asemenea, patru toalete ecologice distribuite uniform pe toată lungimea sa, dintre care una este special adaptată pentru pasagerii cu mobilitate redusă.
Trenurile Coradia Stream sunt echipate cu un sistem digital de numărare a pasagerilor care utilizează senzori de înaltă precizie pentru a furniza operatorilor date privind traficul de pasageri în vederea planificării şi optimizării eficiente.
Alstom a dezvoltat trenul regional Coradia Stream special pentru piaţa europeană
Alstom a dezvoltat trenul regional Coradia Stream special pentru piaţa europeană. Aceste unităţi electrice multiple sunt echipate cu sistemul de control al traficului ERTMS de nivel 2 şi respectă standardele europene (EN) şi la specificaţiile tehnice de interoperabilitate (STI). Trenurile sunt proiectate să funcţioneze fără probleme în toate sistemele europene majore de alimentare cu energie electrică.
În prezent, există peste 800 de trenuri Coradia Stream (EMU şi hidrogen) deja vândute în mai multe ţări din Europa, inclusiv Italia, Olanda, Danemarca, Norvegia, România şi Bulgaria.
La începutul lunii octombrie, Mihai Barbu, fostul președinte al Autorității pentru Reformă Feroviară – care efectuase o vizită tehnică la fabrica de material rulant Alstom din localitatea Bautzen, Germania – informa că, pe lângă rama cu numărul 7, care se afla în teste, Alstom mai avea în lucru 15 trenuri Coradia Stream pentru România.
Pe măsură ce restul de unități ale ramelor electrice interregionale Alstom Coradia Stream din acest lot vor intra în proprietatea ARF și vor fi predate către SNTFC „CFR – Călători“ – S.A.
Trenurile electrice Coradia Stream urmează să circule pe toate rutele din contract (CSP-L1), respectiv:
- București – Constanța;
- București – Craiova;
- București – Ploiești – Brașov – Sighișoara – Alba Iulia – Deva – Arad – Timișoara;
- București – Craiova – Drobeta Turnu Severin – Timișoara – Arad;
- București – Craiova – Târgu Jiu – Deva.