Instanța a decis! Strade Bauunternehmung și Ozaltin au liber să construiască lotul 1 al Autostrăzii Craiova – Filiași

Publicat: 27 nov. 2025, 18:12, de Marian Apipie, în Transporturi , ? cititori
Instanța a decis! Strade Bauunternehmung și Ozaltin au liber să construiască lotul 1 al Autostrăzii Craiova - Filiași

Lotul 1 al Autostrăzii Craiova – Filiași, parte din drumul de mare viteză Craiova – Târgu Jiu, are oficial constructor! După o contestație cu care s-a ajuns în instanță, Curtea de Apel București (CAB) a luat decizia. Magistrații au decis că asocierea româno-turcă formată din Strade Bauunternehmung și Ozaltin poate să treacă la treabă pe acest prim lot de autostradă din Oltenia. Decizia CAB este definitivă.

Strade Bauunternehmung și Ozaltin au liber să construiască lotul 1 al Autostrăzii Craiova – Filiași

Veste bună pentru infrastructura rutieră din Oltenia: compania craioveană Strade Bauunternehmung și antreprenorul turc Ozaltin au liber să construiască lotul 1 al Autostrăzii Craiova – Filiași, parte din drumul de mare viteză Craiova – Târgu Jiu. Instanța a decis că asocierea româno-turcă poate să treacă la treabă pe acest prim lot de autostradă din Oltenia. Decizia Curții de Apel București este definitivă. Constructorii vor avea la dispoziție 10 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuție.

Strade Bauunternehmung și Ozaltin au liber să construiască lotul 1 al Autostrăzii Craiova - Filiași

Craiova – Filiași este prima autostradă pe care o va avea Oltenia. A fost însă nevoie de o decizie definitivă a instanței pentru că antreprenorul declarat câștigător al licitație, Asocierea Ozaltin Insaat Ticaret VE Sanayi A.S. (lider) – Strade Bauunternehmung SRL – Infravis SRL, să poată începe lucrul. Craiovenii de la Strade, alături de Ozaltin și Visio, au construit și lotul 1 al DEx12 Craiova – Pitești, inaugurat pe 29 noiembrie 2024.

Curtea de Apel București a păstrat decizia CNAIR

Contractul pentru Lotul 1 al Autostrăzii Craiova – Filiași, cu o valoare de 1,4 miliarde lei fără TVA, a fost atribuit de CNAIR pe 3 iulie 2025 asocierea Ozaltin – Strade Bauunternehmung SRL – Infravis SRL. O asocierea condusă de firma Gott Strasse, care a participat la licitație, a depus contestație, solicitând anularea raportului procedurii, respingerea ofertei Ozaltin și reevaluarea propriei oferte.

S-a ajuns în instanță, iar Curtea de Apel București a dat dreptate celor de la Ozaltin, menținând astfel decizia CNAIR.

Respinge plângerea formulată de petenta GOTT. Respinge excepţia inadmisibilităţii plângerii OZALTIN. Admite plângerea OZALTIN şi modifică, în parte, decizia CNSC în sensul că respinge în totalitate contestaţia GOTT, ca neîntemeiată. Definitivă. Pronunţată azi, 27.11.2025, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor de către grefa instanţei“, a fost soluția pe scurt a CAB.

Asocierea turco-română se clasat pe primul loc în urma evaluării celor 4 oferte primite de CNAIR, cu o valoare a contractului de 1.425.933.758, 21 lei fără TVA. CNAIR are acum liber să semneze contractul cu asocierea Ozaltin – Strade Bauunternehmung SRL – Infravis SRL, lucru care s-ar putea întâmpla zilele viitoare.

Turcii de la Ozaltin s-au aflat în septembrie pe primul loc în topul constructorilor de autostrăzi din România, cu un progres de 33% raportat la traseul lotului Nădășelu – Zimbor al Autostrăzii Transilvania (A3), care include cele două viaducte de 3,2 km scoase din contractul cu UMB (viaductul Topa Mică – 2 km și viaductul Nădășelu – 1,2 km).

Cum arată lotul 1 al Autostrăzii Craiova – Filiași

Acest lot face parte din sectorul construit la profil de autostradă al drumului de mare viteză Craiova – Târgu Jiu (110 km) și va ocoli zona de nord a Municipiului Craiova. După cum se știe, drumul de mare viteză dintre Craiova și Târgu Jiu are 110,1 km și este împărțit în 6 loturi: trei la nivel de autostradă (Craiova – Filiași) și trei la nivel de drum expres (Filiași – Târgu Jiu).

Strade Bauunternehmung și Ozaltin au liber să construiască lotul 1 al Autostrăzii Craiova - Filiași

Pe traseul lotului 1, în lungime de 10,3 km, se vor construi inclusiv un nod rutier (Craiova Nord), prin care se asigura conexiunea cu DN 65F, 22 de lucrări de artă, printre care un pasaj (peste DEx12) și 2 viaducte (peste nodul Valea Ursoaia), două parcări de scurtă durată (fiecare dintre acestea dotate cu câte 8 locuri de parcare cu posibilitate de încărcare rapidă a autoturismelor electrice).

Toate cele șase loturi ale drumului de mare viteză Craiova – Târgu Jiu se află în licitație. Fondurile sunt asigurate din Programul Transport (PT) 2021 – 2027.

Citește și: Lotul 1 al A0 Nord a primit „botezul asfaltului“! Retter a profitat de vremea bună și a așternut primul strat la km 19 (VIDEO)