Ce au căutat românii pe Google în 2025: de la alegerile prezidențiale și decesul lui Ion Iliescu, la jucăria Labubu și rețeta de ciocolată Dubai
Sfârșitul de an este întotdeauna un moment de bilanț iar Google a respectat tradiția și a publicat lista celor mai populare căutări din România pentru 2025. Datele oferă o oglindă fidelă a societății noastre reflectând temerile, curiozitățile, pasiunile și marile evenimente care au marcat ultimele 12 luni. Anul acesta interesul publicului a oscilat între momente politice decisive, despărțiri de figuri istorice, fenomene virale pe internet și nelipsitele rețete culinare. Analiza se bazează pe termenii „trending” adică acele căutări care au avut o creștere spectaculoasă față de anul precedent.
Google: Politica a dominat internetul românesc
Așa cum era de așteptat într-un an electoral politica a ocupat prima poziție în mintea românilor. Alegerile prezidențiale din primăvară au generat un volum uriaș de căutări. Numele noului președinte Nicușor Dan dar și cel al contracandidatului său din finală George Simion se regăsesc în fruntea listei generale. Oamenii au vrut să afle totul despre ei dar și detalii practice precum „prezență vot” sau „cum arată buletinul de vot”.
De asemenea dispariția unor personalități a stârnit valuri de emoție și curiozitate. Moartea fostului președinte Ion Iliescu o figură centrală a istoriei post-decembriste a fost unul dintre cele mai căutate subiecte. Pe lista deceselor care au marcat agenda publică se mai află fostul Papă Francisc și controversatul activist american Charlie Kirk a cărui asasinare a șocat lumea.
Divertisment, jucării virale și filme
Dincolo de politică românii au căutat evadarea în divertisment. O jucărie de pluș numită Labubu a devenit un fenomen viral generând o adevărată manie dar și controverse. Românii au întrebat Google „cum arată Labubu” semn că trendul a stârnit o curiozitate masivă. Tot la capitolul jucării kendama a revenit în atenție.
În ceea ce privește cinematografia filmul „Nosferatu” a fost cel mai căutat titlu al anului urmat de producții precum „Anora” sau „Minecraft Movie”. Singurul film românesc care a reușit să pătrundă în top 10 este „Cravata galbenă” clasat pe un onorant loc 3. La seriale supremația a fost deținută de „Squid Game” urmat de titluri precum „Adolescence” și „Ginny and Georgia”.
Gastronomie și călătorii
Bucătăria rămâne un domeniu de maxim interes. Anul 2025 a adus în prim-plan rețete tradiționale de Paște precum drobul de miel și pasca. Totuși globalizarea și rețelele sociale și-au spus cuvântul iar rețeta de „Ciocolată Dubai” a devenit una dintre cele mai căutate delicatese. La capitolul diete românii au căutat soluții precum „Dieta Cerin” sau „Dieta Mara Bănică”.
Când a venit vorba de vacanțe de iarnă târgurile de Crăciun din străinătate le-au surclasat pe cele autohtone în preferințele de căutare. Viena și Budapesta au fost mai populare pe Google decât Bucureștiul sau Craiova semn că mulți români au plănuit escapade peste graniță.
Inteligența artificială, noua preocupare
Un trend clar în 2025 a fost dorința de educare în domeniul tehnologiei.
Românii au căutat intens informații despre inteligența artificială de la cursuri și olimpiade dedicate până la aplicații practice precum generarea de poze sau mentenanța echipamentelor.