România se conectează mai ușor cu Europa. Trenuri directe spre Budapesta și Viena
Noul Mers al Trenurilor 2025–2026 aduce României o conectivitate feroviară europeană extinsă, cu rute directe către Budapesta și Viena, reducerea timpilor de staționare la frontiere după intrarea în Schengen și noi legături sezoniere cu Bulgaria. CFR marchează astfel cea mai ambițioasă deschidere internațională din ultimul deceniu.
Trenuri directe spre Budapesta și Viena în Mersul Trenurilor 2025–2026
CFR Călători a publicat noul Mers al Trenurilor, valabil din 14 decembrie 2025 până pe 12 decembrie 2026. Programul prevede peste 1.150 de trenuri zilnice, dintre care 52 internaționale, 20 Intercity, 112 Interregio, 26 sezoniere și 952 Regio.
Cea mai importantă modificare este prelungirea trenurilor IR 72 și IR 73, care vor circula direct între Budapesta Keleti și București Nord, după ce ani de zile traseul se oprea la Craiova. Trenurile internaționale IR 346 și IR 347 revin la ruta clasică până la Viena Westbahnhof, via Budapesta Kelenföld, iar relația Baia Mare – Viena rămâne activă prin trenurile Someș 687/686.
Legături sezoniere și menținerea conexiunilor cu Ucraina
Pentru vara 2026, CFR introduce patru trenuri sezoniere pe ruta București Nord – Giurgiu – Ruse, consolidând relația feroviară cu Bulgaria. În plus, grupul direct Kiev – Ungheni – București Nord al trenului Prietenia 401/402 rămâne în circulație, fiind una dintre puținele legături stabile ale Ucrainei cu UE.
O schimbare majoră este eliminarea controlului la documente pe liniile externe odată cu aderarea României la Schengen. CFR estimează reducerea semnificativă a timpilor de staționare la frontieră, scurtând durata totală a călătoriilor internaționale.
Discuțiile Ciolacu–Orban și trenul de mare viteză
Noul mers al trenurilor vine la un an după discuțiile dintre premierul Marcel Ciolacu și omologul ungar Viktor Orban privind proiectul trenului de mare viteză București–Budapesta, considerat strategic pentru regiune. Până la implementarea acestui proiect, modernizările liniei la viteze de 160–200 km/h, precum Oradea–Cluj, rămân prioritare.
CFR accelerează modernizarea trenurilor interne prin:
- Introducerea ramelor Alstom Coradia Stream, 11 din 12 rame fiind programate în circulație până la 1 februarie 2026, pe rute precum București–Constanța, București–Craiova, București–Arad, București–Brașov și București–Timișoara.
- Punerea în circulație a șapte trenuri PESA pe ruta București – Buzău – Adjud, după finalizarea testelor tehnice.
- Reclasificarea unor trenuri Interregio în Intercity pe rutele spre Suceava, Iași și Brașov, cu vagoane modernizate dotate cu Wi-Fi, climatizare, toaletă ecologică, sisteme de informare și spații PMR.
Biletele pot fi achiziționate online (site și aplicație mobilă), de la automatele din gări, casele de bilete și agențiile de voiaj. Monitorizarea trenurilor se poate face prin aplicația TRENUL MEU, camerele web din marile gări sau Info CFR 021 9521.